فرماندار بیرجند:هیچ توسعهای بدون توجه به زیرساختهای آموزشی محقق نخواهد شد
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - فرماندار بیرجند گفت: هیچ توسعهای بدون توجه به زیرساختهای آموزشی محقق نخواهد شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علی فاضلیفرد روز شنبه در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بیرجند با تأکید بر نقش زیرساختهای آموزشی در پیشرفت کشور اظهار داشت: هیچ توسعهای بدون توجه به آموزش و پرورش امکانپذیر نیست.
وی تصریح کرد:دولت چهاردهم نیز با درک اهمیت این موضوع، نهضت توسعه عدالت آموزشی را در اولویت برنامههای خود قرار داده است.
فرماندار بیرجند با اشاره به پیشینه فرهنگی و آموزشی شهرستان، گفت: بیرجند با وجود سابقه درخشان در حوزه تعلیم و تربیت، امروز با چالشهایی نظیر کمبود فضای آموزشی استاندارد، پایین بودن سرانه آموزشی و کمبود نیروی انسانی بهویژه در مناطق روستایی و کمتر برخوردار مواجه است.
وی از آغاز 18 پروژه شاخص آموزشی در قالب طرح عدالت آموزشی در سطح شهرستان خبر داد و افزود: ضروری است مدیران پروژهها با حضور میدانی، روند اجرایی را بهصورت مستمر پیگیری کرده و گزارشهای هفتگی از پیشرفت کار ارائه دهند، لذا انتظار میرود این پروژهها تا پایان شهریورماه به بهرهبرداری برسند.
فاضلیفرد با اشاره به محدودیت منابع دولتی، بر لزوم جلب مشارکت خیرین، شوراهای روستا، دهیاریها و مردم در ساخت و تجهیز مدارس تأکید کرد و گفت: در سال جاری بیش از 43 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آموزش و پرورش شهرستان در نظر گرفته شده، اما با توجه به نیازهای گسترده، بدون همراهی مردم و خیرین تحقق این اهداف میسر نخواهد بود.
وی خواستار برنامهریزی برای بهرهگیری هدفمند از ظرفیت خیرین متناسب با نیازهای هر منطقه شد و افزود: با ارائه پیشنهادهای خلاقانه و تعامل سازنده، باید اعتماد خیرین را جلب و آنان را در روند توسعه مدارس همراه کنیم.
فرماندار بیرجند همچنین با اشاره به لزوم تکمیل ساختمان اداری اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت: در حال حاضر این اداره در فضای یکی از مدارس مستقر است که با تکمیل ساختمان اداری، امکان آزادسازی دستکم دو مدرسه و بیش از 60 کلاس درس در شهرستان فراهم میشود.
وی به برخی فضاهای آموزشی موقت و اجارهای نیز اشاره کرد و افزود: جای تأسف است که هنوز برخی مدارس با مشارکت والدین به صورت اجارهای اداره میشوند؛ باید با تأمین منابع لازم، این وضعیت نیز به سرعت اصلاح گردد.
فاضلیفرد در پایان با تأکید بر مسئولیتپذیری اعضای شورا تصریح کرد: مسئولیت در شوراهای آموزش و پرورش تنها جنبه نمادین ندارد. همه مدیران و دستگاههای اجرایی باید برای آینده فرزندان این سرزمین پای کار بیایند و در بازه زمانی مشخص، خروجیهای ملموس و مؤثر ارائه دهند.
در پایان جلسه، مقرر شد بازدیدهای میدانی از پروژههای آموزشی در حال اجرا انجام و تصمیمات لازم برای رفع موانع موجود اتخاذ شود.
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/881016/