معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:
تدوین طرح جامع توانمند سازی نیروی انسانی حوزه پرورشی
فرهنگي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی از تدوین طرح جامع توانمند سازی نیروی انسانی برای همه نیرو های حوزه پرورشی از نیرو های ستادی تا دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان بویژه در حوزه آسیبهای اجتماعی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛علی سعیدی در ستاد راهبری نماد که با حضور معاونین ادارات آموزش و پرورش استان برگزار شد اظهار داشت :
همه طرحها و برنامههای حوزه پرورشی می بایست یک پیوست پیشگیری از آسیبهای اجتماعی داشته باشد.
وی ادامه داد: در شرایط پس از پایان جنگ ممکن است جامعه دچار عوارض پسا بحران از بعد روانی، اجتماعی مانند شیوع برخی افسردگی ها شود لذا ضرورت دارد با حفظ آمادگی های لازم ، آموزش های درمانی مداخله در پسا بحران را در دستور کار قرار دهیم تا توانیم این شرایط را مدیریت کنیم.
سعیدی طرح آرامش در تلاطم را یکی کار ویژه های معاون پرورشی استان دانست و افزود: نزدیک 80 نفر از مشاوران دغدغهمند ما داوطلبانه تا با دانشآموزانی که در مصاحبههای تشخیصی دارای مولفه قرمز بودند تماس حاصل کنند؛ شرایط این دانش آموزان را بررسی و در صورت نیاز به آنها کمک کنند.
وی با اشاره به دو برابر شدن شرکتکنندگان مسابقات فرهنگی، هنری در سال جاری تحصیلی اشاره کرد و افزود: به زودی اختتامیه مسابقات را به صورت یک مهر واره با رویکرد اموزشی تفریحی برای برگزیدگان استانی برگزار خواهیم کرد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح کرد: دانشآموزی که وارد فضای کنشگری ازجنس مسابقات ،جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی هنری قرآنی و تشکلات دانش آموزی می شوند قطعا از آسیبهای اجتماعی دور میماند زیرا اولین دستاورد این حضورهای تقویت هویت مستقل، اعتماد به نفس و شناخت دقیق از خود و افزایش سطح ارزشمندی درونی ست
وی از معاونین پرورشی و تربیت بدنی ادارات خواست دستورالعمل،شیو نامه و قوانین مرتبط بادحوزه کاری را به دقت مطالعه و جاری سازی کنند چرا که هرچه در حوزه کاری خود اطلاعات و تسلط بیشتری داشته باشید، توانایی مدیریتی و تسلط کاری بیشتری پیدا خواهند کرد و این در ارتقا جایگاه حوزه معاونت پرورشی بسیار اثر گذار خواهد بود
معاون پرورشی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی درمورد نوع نگاه به مدیریت مطرح کرد: دو نگرش مدیریتی داریم که یکی دارایی مبنا و دیگری فقر مبنا به مسائل نگاه میکند.
وی در خصوص دو نگرش مدیریتی فقر مبنا و دارایی مبنا عنوان کرد: مدیری که به داشتهها، فرصتها و مزیتهای رقابتی و نقاط قوت مجموعه خود را خوب میشناسد میتواند با این داشته ها برخی نداشته های خود را جبران کند
سعیدی اظهار کرد: اما مدیری که بیش از داشتهها به کمبودها، نواقص و چالشها فکر میکند فرصت های ارتقایی درون سیستم و استفاده از ظرفیت های جاری را هم از دست میدهد
معاون پرورشی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از معاونین ادارات خواست جدولی از ظرفیتها و داراییهای منطقه خود تهیه کنند و براساس آن اقدام نمایند.
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/881230/