سه شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴
فرهنگی

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی:

نظام ارزیابی عملکرد باید هوشمند، اخلاق محور و تحول آفرین باشد

نظام ارزیابی عملکرد باید هوشمند، اخلاق محور و تحول آفرین باشد
پیام خراسان - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست تخصصی کارشناسان ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش استان، با اشاره به ضرورت بازتعریف مأموریت‌های نظارتی، بر لزوم حرکت نظام ارزیابی به‌سوی رویکردی هوشمند، اخلاق‌محور و تحول‌آفرین تأکید کرد.
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست تخصصی کارشناسان ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش استان، با اشاره به ضرورت بازتعریف مأموریت‌های نظارتی، بر لزوم حرکت نظام ارزیابی به‌سوی رویکردی هوشمند، اخلاق‌محور و تحول‌آفرین تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ رضا آسوده معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد باید فراتر از رسیدگی به شکایات، بستری برای اصلاح، هدایت و توسعه حرفه‌ای باشد، افزود: در ساختار جدید اداری، کارشناسان ارزیابی به‌عنوان ناظران میدانی تحول، نقش کلیدی در سلامت اداری، بهره‌وری منابع انسانی و ارتقای کیفیت فرآیندها ایفا می‌کنند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع استان با تأکید بر لزوم تسلط کارشناسان بر قوانین، آیین‌نامه‌ها و مقررات جاری، گفت: نوع تعامل کارشناسان با فرهنگیان، مدیران مدارس و دیگر مراجعان باید متکی بر اخلاق حرفه‌ای، آرامش، همدلی و پرهیز از قضاوت‌های هیجانی باشد؛ چرا که گاه مخاطب با آخرین امید به واحد ارزیابی مراجعه می‌کند و انتظار پاسخگویی دقیق و منصفانه دارد.
وی در ادامه به ضرورت نظارت میدانی بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی، به‌ویژه با مشارکت خیرین و دولت، اشاره کرد و گفت: ارزیابی عینی از وضعیت فضاهای آموزشی و فنی در مناطق مختلف، به تصمیم‌گیری‌های راهبردی کمک می‌کند و باید با همکاری نزدیک با ادارات نواحی دنبال شود.
معاون توسعه منابع انسانی همچنین بر نظارت مؤثر بر صدور ابلاغ‌ها، تطابق آن‌ها با آمار دانش‌آموزی و ظرفیت واقعی مدارس تأکید کرد و اظهار داشت: هرگونه مغایرت یا اشکال احتمالی، باید از مسیر قانونی و اداری درون‌سازمانی پیگیری و اصلاح شود تا از بروز حاشیه‌ها و شائبه‌های غیرضروری جلوگیری گردد.
وی همچنین به موضوع رتبه‌بندی فرهنگیان اشاره و تصریح کرد: انتظار می‌رود کارشناسان ارزیابی در هماهنگی با کمیسیون‌های مرتبط و امور اداری، نسبت به بررسی و تکمیل مستندات همکاران، همکاری لازم را داشته باشند تا فرآیند صدور احکام جدید با شفافیت و دقت انجام شود.
در پایان این نشست، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی، بر ضرورت بهره‌برداری بهینه از سامانه‌های سنجش رضایت مردم و نظارت بر نصب کدهای دو بعدی رضایتمندی در محل مناسب تأکید کرد و افزود: شفافیت، پاسخگویی و تحول نظام‌مند، تنها با مشارکت فعال و نگاه تحلیلی کارشناسان ارزیابی محقق خواهد شد.


نظرات شما