سه شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۴
گفتگو

۶۰ دستگاه واگن خط یک مترو در راه مشهد است

۶۰ دستگاه واگن خط یک مترو در راه مشهد است
پیام خراسان - مهر / مدیرعامل شرکت قطار شهری شهر مشهد گفت: قرارداد تکمیل واگن‌های خط یک قطار شهری منعقد و ۶۰ دستگاه واگن تا پایان سال به این خط افزوده می‌شود. کیانوش کیامرز، ...
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مهر / مدیرعامل شرکت قطار شهری شهر مشهد گفت: قرارداد تکمیل واگن‌های خط یک قطار شهری منعقد و 60 دستگاه واگن تا پایان سال به این خط افزوده می‌شود.
کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطار شهری شهر مشهد اظهار کرد: قرارداد تکمیل واگن‌های خط یک قطار شهری منعقد شده است و 60 دستگاه واگن تا پایان سال به این خط افزوده می‌شود که این به معنای تکمیل واگن‌های خط یک است.
مدیرعامل شرکت قطار شهری شهر مشهد بیان کرد: تعداد واگن‌های خط یک در حال تکمیل است و با انتشار اوراق مشارکت برای تکمیل خط 2 قطار شهری مشهد، این پروژه طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: پس از این اقدام تمرکز ما بر روی خطوط 3 و 4 خواهد بود و شهر مشهد در زمینه خطوط قطار شهری از پیشتازان کشور است.
کیامرز گفت: سعی ما بر اختصاص هزینه‌های خطوط قطار شهری از منابع اوراق مشارکت و نه منابع شهرداری باشد و از طریق اوراق مشارکت تأمین شود.
مدیرعامل شرکت قطار شهری شهر مشهد اضافه کرد: خط دو قطار شهری مشهد از جنوب شروع می‌شود و تا شمال شهر ادامه دارد، این خط چهارده کیلومتر است و همه ایستگاه‌های آن راه‌اندازی شده و پکیج ایستگاه کامل است.
وی گفت: مشهد مقدس تنها شهری است که خطوط قطار شهری آن در چهار جبهه در حال تکمیل است، خط 3 به طول 30 کیلومتر از منطقه الهیه آغاز و تا شهرک ابوذر ادامه خواهد یافت. در این مسیر حدود 600 متر پایانی حفاری باقی مانده که با فعالیت شبانه‌روزی بدون توقف تا پایان سال تکمیل می‌شود.
کیامرز افزود: سه ایستگاه جدید دیگر در فاز دوم خط 3 نیز با چشم‌انداز بهره‌برداری در سال 1404 برنامه‌ریزی شده‌اند.
مدیرعامل شرکت قطار شهری شهر مشهد بیان کرد: هم‌اکنون عملیات اجرایی هر چهار خط مترو مشهد مقدس فعال است و بخش زیادی از تأمین مالی از محل اوراق مشارکت و حمایت‌های دولتی انجام می‌شود.
وی گفت: قانونی وجود دارد که اگر یک خط به 70 درصد پیشرفت فیزیکی برسد اجازه کار صادر می‌شود، اما به خاطر عملکرد خوب متروی مشهد مقدس ما توانستیم برای خط سه و خط چهار از دولت مجوز بگیریم.


نظرات شما