پیام خراسان - با قرارداد تکمیل واگنهای خط یک قطار شهری با شرکت داخلی، 60 دستگاه واگن تا پایان سال به مترو مشهد تحویل میشود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی ، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد امروز در نشست خبری گفت: هماکنون عملیات اجرایی چهار خط مترو در مشهد فعال است و بخش زیادی از اعتبارات مورد نیاز از محل اوراق مشارکت و حمایتهای دولتی تامین میشود.
کیانوش کیامرز افزود: شهر مشهد در زمینه اجرای خطوط قطار شهری در کشور پیشتاز است و سعی شده تا هزینههای خطوط قطار شهری در چهار سال گذشته از طریق اوراق مشارکت با سهم مساوی 50 درصد دولت و همین میزان شهرداری تامین شود.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: طول خط دوم قطارشهری که از جنوب شهر شروع میشود و تا شمال مشهد ادامه دارد به طول 14کیلومتر و همه ایستگاههای آن راه اندازی شدهاست.
کیامرز گفت: خط سوم نیز طولانیترین و مهمترین خط مشهد به طول 30 کیلومتر است که از انتهای الهیه آغاز میشود و تا شهرک ابوذر امتداد دارد تاکنون 23 کیلومتر از این خط حفاری شده است، بخش اول خط سه با سه ایستگاه میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه امام رضا (ع) از اردیبهشت ماه به صورت آزمایشی بهرهبرداری شد و در حال رایزنی برای حضور رئیس جمهور برای افتتاح رسمی این بخش هستیم.
وی افزود: خط چهارم مترو نیز از انتهای منطقه مهرمادر آغاز میشود و تا شهرک شهید باهنر به طول 21 کیلومتر ادامه دارد و مجوز حفاری 14 کیلومتر از این خط دریافت و حفاری پنج کیلومتر انجام شده است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد اضافه کرد: خط یک قطار شهری 10 هزار میلیارد ریال و خط 2 تاکنون 70 هزار میلیارد ریال هزینه داشته، همچنین 6 کیلومتر مسیر سوم نیز تاکنون بیش از 120 هزار میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.