پیام خراسان
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش نقطه تحول:
تحول واقعی در آموزش و پرورش یعنی تحول در فرآیندهای یاددهی و یادگیری
پنجشنبه 11 ارديبهشت 1404 - 13:50:58
پیام خراسان - حسن عدالت‌جو، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، در گردهمایی «نقطه تحول» با گرامی‌داشت روز معلم و آرزوی موفقیت برای دانش‌آموزان در آغاز آزمون‌های سراسری، بر لزوم تحول واقعی در فرآیندهای یاددهی و یادگیری تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ؛ عدالت‌جو معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه "آغاز آموزش با سنجش است و این دو در هم تنیده‌اند"، گفت: این گردهمایی علمی را می‌توان نقطه عطفی در مسیر اصلاح رویکردها و روش‌های آموزشی دانست؛ چرا که آموزش بدون سنجش مؤثر، امکان رشد و ارتقا ندارد.
وی با اشاره به نگاه دولت چهاردهم به حوزه آموزش و پرورش و تاکید دکتر پزشکیان بر عدالت آموزشی، افزود: حضور فعال و تأثیرگذار رئیس‌جمهور در جلسات و دیدارهای مربوط به آموزش، فرصتی استثنایی برای بازتعریف جایگاه آموزش در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور است. وی همچنین اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم آموزش و پرورش از جایگاه صرفاً شعاری خارج شده و به محور اصلی گفتمان‌ها و اقدامات اجرایی نظام تبدیل شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در دیدار با استانداران، گفت: دکتر پزشکیان سه محور ناترازی انرژی، عدالت آموزشی و معیشت مردم را از اولویت‌های حاکمیت برشمردند و از استانداران خواستند که مطالبه‌گری در حوزه آموزش را به‌طور جدی پیگیری کنند.
عدالت‌جو در ادامه افزود: در جلسه روز گذشته شورای آموزش و پرورش استان، استاندار خراسان رضوی با همراهی فرمانداران و مدیران آموزش شهرستان‌ها، از عزم راسخ دولت در حمایت از آموزش و پرورش سخن گفت و این موضوع را بی‌سابقه توصیف کرد.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت هم‌راستایی روش‌های تدریس با استانداردهای جهانی، گفت: اگر بخواهیم آموزش را به وفاق ملی تبدیل کنیم، باید با نگاهی هوشمندانه به جذب مشارکت مردمی بپردازیم و فاصله دولت و ملت را در این زمینه کاهش دهیم.
عدالت‌جو با اشاره به تحولات جهانی در حوزه دیجیتال و اطلاعات، بر لزوم بازنگری در روش‌های تدریس تاکید کرد و گفت: تحول واقعی در آموزش، به معنای تحول در فرایندهای یاددهی و یادگیری است، نه صرفاً در سازه‌ها و فضاهای فیزیکی. اگر به شکل سنتی فعلی ادامه دهیم، همان‌گونه که در کتابی در دوره آقای بطحایی مطرح شد، به بن‌بست خواهیم رسید.
وی در پایان با استقبال از برگزاری این گردهمایی تخصصی، آن را تلاشی مبارک و اثربخش در مسیر پیوند آموزش و سنجش دانست و ابراز امیدواری کرد که با این تحولات، مدارس دولتی به لحاظ کیفیت آموزشی در جایگاه برتری قرار گیرند؛ همان‌گونه که مورد تأکید رئیس‌جمهور است.

http://www.khorasan-online.ir/Fa/News/861185/تحول-واقعی-در-آموزش-و-پرورش-یعنی-تحول-در-فرآیندهای-یاددهی-و-یادگیری
بستن   چاپ