پیام خراسان
خدمت در آموزش و پرورش استثنایی یک توفیق است/ خراسان شمالی دبیرخانه اجرای طرح مهراد
دوشنبه 15 ارديبهشت 1404 - 11:42:38
پیام خراسان -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، معاون پیشگیری تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جمع مدیران مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی استان، با تاکید بر اینکه فرایندهای سنجش باید مطابق با معیارهای اصولی و دقیق انجام شود، گفت: این ارزیابی‌ها پیش مرحله مهم آغاز دوره آموزش ابتدایی است.
دکتر محمد مصطفوی، تامین نیروی انسانی متخصص را از مهمترین دغدغه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد و افزود: استان خراسان شمالی به عنوان دبیرخانه طرح مهراد (مشکلات هیجانی، رفتاری، اختلال یادگیری و دیرآموزی) فرایندهای مربوط به این طرح در سطح کشور را راهبری خواهد کرد. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به سختی ها و حساسیتهای حوزه آموزش و پرورش استثنایی، شناخت دقیق نیازها و تطبیق شیوه های آموزشی با توانمندیهای دانش آموزان با نیازهای ویژه را ویژگی مهم فرهنگیان شاغل در این بخش عنوان کرد و گفت: خدمت به کودکان با نیازهای ویژه، توفیقی ماندگار و ارزشمند است. دکتر علی متقیان، با اشاره به فعالیت 13 مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی در خراسان شمالی افزود: مدرسه ویژه اوتیسم استان نیز در فضای 2 هزار متر مربعی و 3 بخش به فعالیت خواهد پرداخت.
محمد ایزانلو سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم با بیان اینکه توجه به سه بخش عشایری، کودکستان ها و دانش آموزان با نیازهای ویژه باید تشدید شود، گفت: گروه های سیار برای شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.
امرالله اکرامی سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان نیز از تحصیل هزار و 489 دانش آموز با نیازهای ویژه در 18 مدرسه خاص این قشر خبر داد و گفت: علاوه بر حمایتهای توانبخشی نظیر کاردرمانی و گفتاردرمانی، خدمات حمایتی و تامین مواد کمک آموزشی و توانبخشی، بهداشتی و درمانی با مشارکت خیرین در این مدارس انجام میشود.

http://www.khorasan-online.ir/Fa/News/863284/خدمت-در-آموزش-و-پرورش-استثنایی-یک-توفیق-است--خراسان-شمالی-دبیرخانه-اجرای-طرح-مهراد
بستن   چاپ