معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی:
معلم باید از نقش صرفاً آموزشی فراتر رفته و به مربی الگو تبدیل شود
پنجشنبه 18 ارديبهشت 1404 - 15:19:09
|
|
پیام خراسان -
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ در آیین اختتامیه گردهمایی کشوری کارشناسان مسئول و کارشناسان مدارس و مدیران مدارس شبانهروزی دوره دوممتوسطه، حسن عدالتجو معاون آموزش متوسطه آموزشوپرورش خراسان رضوی با اشاره به اهمیت این رویداد علمی و تربیتی، خواستار بهرهگیری حداکثری از ظرفیتها و فرصتهای پیشروی نظام تعلیم و تربیت شد. وی با استناد به حدیثی از امام رضا (ع) درباره خصائل مؤمن واقعی، گفت: «پوشاندن راز، نرمخویی و صبر، سه ویژگی اساسی برای تربیت انسان کامل است و این ویژگیها باید در فضای مدرسه نیز تجلی یابد.» عدالتجو با قدردانی از تلاشهای دولت چهاردهم به ریاست دکتر پزشکیان، تاکید کرد: «فرصتی کمنظیر برای بازآفرینی نظام آموزشی فراهم شده است. امروز، شاهد افزایش بودجهها، اصلاح ساختارهای مالی، و بازتعریف جایگاه معلم و مدیر هستیم. اگر این فرصت را نادیده بگیریم، در آینده حسرت خواهیم خورد.» وی با اشاره به نقش فناوریهای نوین در آینده آموزش، از طراحی ربات آموزشی در استان خبر داد و افزود: «نمیتوان با روشهای سنتی، نسلی متناسب با عصر هوش مصنوعی و رسانه تربیت کرد. آموزشوپرورش باید با تحولات جهانی همراستا شود.» معاون آموزش متوسطه خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت تحول در نقش معلمان و مدیران گفت: «معلم باید از نقش صرفاً آموزشی فراتر رفته و به مربی، الگو و الهامبخش تبدیل شود. مدیر مدرسه نیز باید رهبری فرایندهای یادگیری را بر عهده بگیرد، نه فقط اجرای برنامهها.» وی همچنین با اشاره به نتایج یک پژوهش ملی، بیان کرد: «تغییر مدیران مدارس تأثیر مستقیمی بر عملکرد آنها دارد؛ این یعنی مدیریت آموزشی، پایه و اساس موفقیت مدرسه است.» حسن عدالتجو مدارس شبانهروزی را یکی از بسترهای طلایی تربیت همهجانبه دانشآموزان دانست و تأکید کرد: «این مدارس باید نقش پدر، مادر و جامعه را توأمان ایفا کنند و به الگویی از مدرسهی تربیتی در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شوند.» وی در پایان با تشکر از همکاران برگزارکننده این گردهمایی، گفت: «ما همیشه در این جایگاه نخواهیم بود. باید قدر فرصت خدمت را بدانیم و با مسئولیتپذیری، آیندهای امیدوار و پویا برای نسل جدید بسازیم.»
http://www.khorasan-online.ir/Fa/News/865629/معلم-باید-از-نقش-صرفاً-آموزشی-فراتر-رفته-و-به-مربی-الگو-تبدیل-شود
|