مدرسه باید میدان تربیت نسل توانمند و پرسشگر باشد
شنبه 21 تير 1404 - 12:39:05
|
|
پیام خراسان - مصطفی اسدی با بیان اینکه آموزش صرف محتوا در مدارس متوسطه و ابتدایی کافی نیست، گفت: مدارس باید به میدان تربیت نسلی توانمند، خلاق و پرسشگر تبدیل شوند.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ مصطفی اسدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در آیین افتتاح دوره کشوری توانمندسازی معاونت های آموزش ابتدایی و متوسطه که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: «در مسیر تحول آموزشی، هیچ عاملی به اندازه تربیت و تجهیز نیروی انسانی شایسته برای تدریس اهمیت ندارد. باید تلاش کنیم معلمانی پرورش دهیم که نهتنها محتوا منتقل کنند، بلکه الهامبخش و تسهیلگر یادگیری باشند.» وی با اشاره به حمایتها و نگاه راهبردی دولت به نظام آموزشی، افزود: «فرصتی کمنظیر با اهتمام رییسجمهور و وزیر آموزش و پرورش فراهم شده که آموزش و پرورش را مسئله نخست کشور میدانند. وظیفه ما بهرهبرداری حداکثری از این فرصت برای توسعه منابع انسانی است.» اسدی با تأکید بر سرعت تحولات اجتماعی، فرهنگی و فناورانه در جهان امروز، تصریح کرد: «توسعه پایدار کشور در گرو سرمایهگذاری جدی بر توانمندسازی معلمان است. معلمان باید نقش خود را از انتقال صرف دانش به نقشهای فعالتر مانند تسهیلگری، هدایت پژوهش و پرورش خلاقیت تغییر دهند.» وی به نقش اجتماعات یادگیری در این مسیر اشاره کرد و گفت: «سیاستهای جدید وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین، در جهت تغییر رویکرد آموزش به پرورش نسلی پژوهشگر، خلاق و مسئولیتپذیر است؛ مسیری که تنها با معلمان و مدیرانی توانمند، خلاق و متعهد امکانپذیر خواهد بود.» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه افزود: «مدیران مدارس باید طراح شیوههای نوین یاددهی و یادگیری باشند، اجتماعات یادگیری را توسعه دهند و هویت حرفهای معلمان را تقویت کنند.» وی در پایان با تأکید بر لزوم نهادینهسازی یادگیری مادامالعمر، خاطرنشان کرد: «یادگیری فرآیندی موقتی نیست، بلکه فرهنگی است دائمی که بدون مسئولیتپذیری و تعهد مدیران و معلمان به نتیجه نمیرسد.»
http://www.khorasan-online.ir/Fa/News/884561/مدرسه-باید-میدان-تربیت-نسل-توانمند-و-پرسشگر-باشد
|