تاکید معاون وزیر آموزش و پرورش:
تغییر کارکرد معلم از حالت سنتی به رویکردهای نوین و مشارکتی
شنبه 21 تير 1404 - 17:39:30
|
|
پیام خراسان - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: کارکرد معلم باید از حالت سنتی به سمت رویکردهای نوین و مشارکتی حرکت کند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی، رضوان حکیمزاده امروز شنبه در افتتاحیه دوره کشوری توانمندسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش در مشهد، با اشاره به تحولات صورت گرفته، رشد تکنولوژی و بایستههای دنیای جدید، اظهار داشت: برای جلوگیری از «از دست دادن مرجعیت آموزشی و تربیتی» ناچار به انجام تحول اساسی در نظام آموزشی هستیم. او با اشاره به نقش کلیدی معلمان در تحقق تغییرات، درباره چالشهای جدید آنان هم گفت: در گذشته معلم از اعتبار علمی بالایی برخوردار بود؛ اما با ظهور رقبای جدی مانند هوش مصنوعی، نیاز به بازنگری و تحول جدی است. حکیمزاده با ابراز خرسندی از اهتمام ویژه رییسجمهور و وزیر آموزش و پرورش در راستای تحول آموزش و پرورش، گفت: مبنای ما برای تحول، مدرسه تراز سند تحول بنیادین است و این سند باید به عنوان راهنما و ملاک اصلی عملگرایی قرار گیرد. او تصریح کرد: به دنبال ماه مهر متفاوتی هستیم تا دانشآموزان و والدین با ورود به مدرسه تغییرات و کیفیت جدید آموزش را احساس کنند. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش همچنین اهداف محوری تحول در آموزش و پرورش ابتدایی را توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی و تقویت هویت و احساس تعلق دانشآموزان به محیط مدرسه و جامعه اعلام کرد و افزود: تلاش ما این است که دانشآموزان حس تعلق عمیق به مدرسه داشته باشند و بتوانند از امکانات آموزشی بهرهمند شوند. حکیمزاده با برشمردن تجربیات موفق برخی کشورها گفت: ما نیز باید از این تجربیات درس بگیریم و تمرکز خود را بر روی ارزشهای انسانی و تربیتی بگذاریم؛ حفظ کرامت کودکان، مشارکت خانواده، نقش الگویی معلم و استفاده از روشهای نوین آموزشی باید در محیطهای یادگیری پویا و خلاق مورد توجه ویژه قرار گیرد. دوره کشوری توانمندسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش از امروز شنبه برای مدت دو روز در مشهد آغاز شد.
http://www.khorasan-online.ir/Fa/News/884659/تغییر-کارکرد-معلم-از-حالت-سنتی-به-رویکردهای-نوین-و-مشارکتی
|