پیام خراسان
میانگین رسیدگی به شکایات کارگری سال 1401 در استان کرمانشاه کاهش یافت
سه شنبه 8 فروردين 1402 - 10:20:06
وزارت رفاه
پیام خراسان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در نشست هم اندیشی کارشناسان و اعضای مراجع تشخیص و حل اختلاف شهرستان کرمانشاه گفت: میانگین رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی سال 1401 در استان کرمانشاه کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در جلسه هم اندیشی با کارشناسان و اعضای مراجع تشخیص و حل اختلاف شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه اصلی ترین رسالت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم روابط کار است، اظهار کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم روابط کار، بررسی و رفع مسائل و مشکلات جامعه کارگری، تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی با بهره گیری از ساز و کارهای سه جانبه گرایی در راستای سیاست حفظ و صیانت از نیروی کار سیاست گذاری و برنامه ریزی می‌شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: در سال 1401 تعداد 5 هزار و 807 دادخواست رسیدگی به منازعات کارگری و کارفرمایی از طریق سامانه جامع روابط کار ثبت شده است و توجه به افزایش دادخواست های واصله در سال، با افزایش تعداد شعبات تشخیص، تعداد 7 هزار و 487 جلسه رسیدگی برگزار شده و 5 هزار و 42 رای توسط مراجع تشخیص و حل اختلاف صادر و به طرفین ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه تعداد 20 شعبه هیات تشخیص و 11 شعبه هیات حل اختلاف پرونده های مربوط به روابط کار و اختلافات کارگری و کارفرمایی را بررسی می کند، اظهار کرد: زمان رسیدگی به هر پرونده با توجه به موضوع و موارد مربوط به آن متفاوت است اما تلاش بر رسیدگی به این موارد در کوتاه ترین زمان ممکن است.
وی تصریح کرد: با بررسی های انجام شده خوشبختانه در سال گذشته آراء صادره در هیأت‌های حل اختلاف هم از سرعت لازم و هم از دقت لازم برخودار بوده تا حقی از کارگرما کارفرما تضییع نشود.
احمدی در ادامه با اشاره به اینکه مدت رسیدگی به پرونده های شکایتی در سال 1401 کاهش چشمگیر داشته است، افزود: میانگین مدت رسیدگی به دادخواست های منازعات کارگری و کارفرمایی در استان به میانگین کشوری نزدیک و به 59 روز رسیده است و تلاش برای کاهش رسیدگی از برنامه های سال جاری است.
مدیر کل‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به برخی عوامل کاهش میانگین مدت زمان رسیدگی پرونده های اختلافات کارگری وکارفرمایی در اداره کل، افزود: تلاش در جهت سازش طرفین در ابتدا و عدم ارجاع غیرضروری پرونده‌‏ها به تحقیق و بازرسی، ثبت و صدور آرای صادره در سامانه جامع روابط کار در حداقل زمان ممکن، اخذ استعلامات و مدارک ادعایی طرفین دعوی در زمان تقدیم دادخواست و جلسه اول رسیدگی با رعایت حقوق طرفین دعوی، عدم تجدید بی‏ مورد جلسات رسیدگی و حضور منظم نمایندگان کارگران و کارفرمایان عضو هیئت تشخیص شهرستان باید مد نظر کارشناسان و اعضای مراجع قرار گیرد.
در ادامه این نشست معاون روابط کار، معاون پشتیبانی و منابع انسانی، مدیر شهرستان کرمانشاه، رئیس اداره روابط کار، رئیس اداره بیمه بیکاری و هریک از اعضای مراجع نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
8 فروردین 1402 09:06
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه |
کد خبر : 303,440
کلیدواژه ها: مختار احمدی,مدت زمان رسیدگی به شکایات کارگری
نظرات بینندگان

http://www.khorasan-online.ir/Fa/News/521725/میانگین-رسیدگی-به-شکایات-کارگری-سال-1401-در-استان-کرمانشاه-کاهش-یافت
بستن   چاپ