پیام خراسان
کاهش میانگین رسیدگی به شکایات کارگری استان هرمزگان در سال 1401
چهارشنبه 9 فروردين 1402 - 10:32:25
وزارت رفاه
پیام خراسان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: میانگین رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی سال 1401 در استان هرمزگان کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، مجتبی معین وزیری ، با بیان اینکه اصلی ترین رسالت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم روابط کار است، اظهار کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم روابط کار، بررسی و رفع مسائل و مشکلات جامعه کارگری، تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی با بهره گیری از ساز و کارهای سه جانبه گرایی در راستای سیاست حفظ و صیانت از نیروی کار سیاست گذاری و برنامه ریزی می شود.
وی افزود: در سال 1401 تعداد 4هزار و 148 دادخواست رسیدگی به منازعات کارگری و کارفرمایی از طریق سامانه جامع روابط کار ثبت شده است و توجه به افزایش دادخواست های واصله در سال، با افزایش تعداد شعبات تشخیص، تعداد 4هزار و 451 جلسه رسیدگی برگزار شده و 4 هزار و 178 رای توسط مراجع تشخیص و حل اختلاف صادر و به طرفین ابلاغ شده است.
وی با بیان این که در استان هرمزگان تعداد 15 شعبه هیات تشخیص و 6 شعبه هیات حل اختلاف پرونده های مربوط به روابط کار و اختلافات کارگری و کارفرمایی را بررسی می کند، تصریح کرد: زمان رسیدگی به هر پرونده با توجه به موضوع و موارد مربوط به آن متفاوت است اما تلاش بر رسیدگی به این موارد در کوتاه ترین زمان ممکن است.
وی خاطرنشان کرد: با بررسی های انجام شده خوشبختانه در سال گذشته آراء صادره در هیأت‌های حل اختلاف هم از سرعت لازم و هم از دقت لازم برخودار بوده تا حقی از کارگرما کارفرما تضییع نشود.
معین وزیری با اشاره به اینکه مدت رسیدگی به پرونده های شکایتی در سال 1401 کاهش چشمگیری داشته است، افزود: میانگین مدت رسیدگی به دادخواست های منازعات کارگری و کارفرمایی در استان به میانگین کشوری و نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که به 27روز رسیده است و تلاش برای کاهش رسیدگی از اولویت های اول برنامه های سال جاری در استان است.
مدیر کل‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به برخی عوامل کاهش میانگین مدت زمان رسیدگی پرونده های اختلافات کارگری وکارفرمایی در اداره کل، افزود: تلاش در جهت سازش طرفین در ابتدا و عدم ارجاع غیرضروری پرونده‌‏ها به تحقیق و بازرسی، ثبت و صدور آرای صادره در سامانه جامع روابط کار در حداقل زمان ممکن، اخذ استعلامات و مدارک ادعایی طرفین دعوی در زمان تقدیم دادخواست و جلسه اول رسیدگی با رعایت حقوق طرفین دعوی، عدم تجدید بی‏ مورد جلسات رسیدگی و حضور منظم نمایندگان کارگران و کارفرمایان عضو هیئت تشخیص شهرستان باید مد نظر کارشناسان و اعضای مراجع قرار گیرد.
9 فروردین 1402 09:26
روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان |
کد خبر : 303,482
نظرات بینندگان

http://www.khorasan-online.ir/Fa/News/522103/کاهش-میانگین-رسیدگی-به-شکایات-کارگری-استان-هرمزگان-در-سال-1401
بستن   چاپ