پیام خراسان

آخرين مطالب

روایتی از پرواز شماره 568 در حرم امام رئوف اجتماعي

روایتی از پرواز شماره 568 در حرم امام رئوف
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - با یک حساب سرانگشتی جواب سوالم را می‌دهد و خیلی زود از عدد 568 عبور می‌کند. آخرین بار، آذرماه 1398 با هم گفت‌وگو کردیم. درست چند دقیقه بعد از اینکه آرزوی چهارصد و پنجاه و سوم را برآورده کرده بود.
«هدی رشیدی» همان «هدی رشیدی» دو سال پیش است. هنوز به زیباکردن این جهان فکر می‌کند و هنوز هم پیشه‌اش برآورده‌کردن بزرگ‌ترین آرزوهای کودکان سرطانی است.
این بار به بهانه برآورده‌کردن آرزوهای کودکان سرطانی که دلشان می‌خواست یک بار به زیارت امام رضا (ع) بروند با او گفت‌وگو کردیم.
خانم رشیدی می‌گوید: «سال 94 بود که برآورده‌کردن آرزوی «عباس» کودک بیماری که آرزو داشت پلیس شود، باعث شهرت موسسه خیریه ما شد چون برای اولین بار با همکاری نیروی انتظامی انجام گرفت و باعث شد پایه‌های کار ما محکم شود. شاید در ذهن خیلی‌ها نیروی انتظامی یک ارگان خشن باشد اما بعنوان یک نیروی نظامی به این شکل وارد کار فرهنگی شد و در کنار «عباس» قرار گرفت و آرزویش برآورده شد. بعد از آن رویداد، مصاحبه‌هایی از رسانه‌های مختلف با من انجام شد و در یکی از این مصاحبه‌ها، روزنامه‌نگاری برای من از عنوان «هدای آرزوها» استفاده کرده بود. واقعیتش اول قرار بود فقط یک گفت‌وگوی دوستانه باشد اما تبدیل به یک گفت‌وگوی چالشی خوب شد که مرا شگفت‌زده کرد و راستش باورم نمی‌شد که کسی من را اینقدر با صفت‌های خوب توصیف کرده باشد. یعنی باورم نمی‌شد آن شخص من باشم. چشم‌هایم پر از اشک شده بود.»

پیام خراسان

او ادامه می‌دهد: «تصورم بر این بود که می‌توانم به راحتی با آستان قدس رضوی هماهنگ شوم و این اتفاق بیفتد. واقعا فکر می‌کردم ارتباط گرفتن با آستان خیلی راحت است اما وقتی با روابط عمومی‌اش تماس گرفتم حتی تلفن من را کسی جواب نداد. من دوست داشتم دو نفر از خادمین امام رضا (ع) همراه بچه‌های ما باشند و وقتی با آن آقای خیّر تماس گرفتم و کمک خواستم، متاسفانه با کسی آشنا نبود. واقعیتش دوست داشتم بچه‌ها کمی تشریفاتی سفر کنند.»
هدی رشیدی که خودش در آن روزها در بستر بیماری بوده است،‌ تعریف می‌کند: «پدر نرگس،‌ همان دختری که آرزوی زیارت امام رضا (ع) داشت با همکارم تماس گرفت و گفت که «نرگس» از اتاق عمل بیرون آمده و برای بار دوم خواب امام رضا (ع) را دیده است و حضرت به او فرموده: «بیا پیش من! تا خودم خوبت کنم». پدر نرگس گفت که اگر شما نمی‌توانید بچه من را به آرزویش برسانید، به من بگویید. با اینکه توان مالی ندارم اما قرض می‌کنم و دخترم را به مشهد می‌برم. من بلافاصله با آن شخص خیّر تماس گرفتم و ماجرا را شرح دادم. آن زمان شلوغی‌های هفته آخر اسفند بود و عملا مشهد خیلی پرمسافر و شلوغ بود. آقای خیّر اول گفت که در این شرایط زمانی وسیله حمل و نقل پیدا نمی‌شود. با این حال نیم ساعت زمان خواست تا کار را پیگیری کند. بعد از نیم ساعت تماس گرفت و گفت خدا را شکر امام رضا (ع) شرایط را جور کرد.»

پیام خراسان

خانم رشیدی ادامه می‌دهد: «واقعیت را بگویم من آن زمان آنقدر به این چیزها اعتقاد نداشتم. اما در آن شرایط نه تنها برای «نرگس» و پدر و مادرش بلکه دو کودک دیگر هم جا باز شد. سریع با «خاله آرزوها» در بیمارستان «محک» تماس گرفتم و او یک دختر سه ساله را به من معرفی کرد که پدر و مادرش وقتی فهمیدند بیمار است رهایش کرده بودند و یک پسر 13 ساله که فلج بود و بدنش خیلی حساس بود. من هیچ وقت چشم‌های آبنباتی‌اش را فراموش نمی‌کنم. خلاصه عازم سفر شدیم و بلیت رفت و برگشت سه روزه برای ما فراهم شد. البته یک پرانتز باز کنم که در همان برهه زمانی گفت‌وگویی با یک روزنامه داشتم که آن روزنامه اتفاقی به دست یک مسئول در بخش نماز حرم امام رضا (ع) می‌رسد و ایشان به شدت پیگیر می‌شوند که مرا پیدا کنند. نمی‌دانم چطور توانسته بودند شماره تلفن منزل و تلفن همراه مرا پیدا کنند و از آنجا که من در پرواز بودم و تلفنم خاموش بود، با پدرم تماس می‌گیرند و صحبت می‌کنند.»
او ادامه سفر را این طور تعریف می‌کند: «خلاصه ما با بچه‌ها در پرواز بودیم و یک مسیر طولانی دوساعته داشتیم. مسیر عجیبی که از همه شهرها رد می‌شدیم. کوه،‌ دشت،‌ رودخانه و ابر را از بالا می‌دیدیم. ردیف اول نشسته بودیم و زمانی که هواپیما اوج گرفت. بچه‌ها زیر گریه زدند؛ اول برای اینکه تا بحال تجربه پرواز نداشتند،‌ دوم اینکه به علت شیمی‌درمانی بدن‌درد داشتند و سوم و از همه مهم تر اینکه بچه بودند. این بچه‌ها گریه می‌کردند و من واقعا تحمل اشک‌هایشان را نداشتم و با آنها با دل شکسته اشک می‌ریختم. با جسارت به خدا گفتم: من اگر جای تو بودم خدایی می‌کردم! خدا بودن راه و رسم دارد. اگر خدایی می‌کردی دو تا خادم برای بچه‌هایم جور می‌کردی. پس این یعنی راه من اشتباه است و دیگر هیچ آرزویی را برآورده نمی‌کنم. »
هدی می‌گوید آن زمان تازه آرزوی چهارم را برآورده می‌کرده و به شدت ناامید بوده است: «گفتم، اسم خودت رو گذاشتی خدا؟ این همه چیز آفریدی اما دو تا خادم نمی‌توانی برای من جور کنی؟ خلاصه پرواز تمام شد و وقتی تلفنم را روشن کردم. دیدم چند پیام از پدرم دارم که: «بابا جان! با من حتما تماس بگیر.» زنگ زدم به بابا و گفت از آستان قدس تماس گرفتند و می‌خواهند با تو صحبت کنند. با آن شماره تماس گرفتم و با آقایی صحبت کردم که خودش را روابط عمومی بخش نماز حرم مطهر معرفی کرد و گفت که در انجام این آرزو به شما کمک می‌کنیم. گفتم ما الان مشهد هستیم و ایشان باورش نمی‌شد. رفتیم به محل اسکان و قرار شد ساعت 4 بعد از ظهر از در باب الجواد (ع) بچه‌ها را به حرم ببریم. باورتان نمی‌شود، من از خدا فقط دوتا خادم خواسته بودم اما 15 خادم با یک عالمه هدیه معنوی به استقبال بچه‌هایم آمدند. آنها را روی ویلچر نشاندند وکنار ضریح بردند. بچه‌هایم ضریح را لمس کردند. بعد از آن به خاطر سرمای هوا یکی از خادمین که فروشگاه لباس داشت، ما را به فروشگاهش برد و به بچه‌ها تعداد زیادی لباس هدیه کرد.»

پیام خراسان

با اینکه سفر مشهد سفر موفقیت‌آمیزی بود اما شاید هنوز جایی برای ترس وجود داشت: «روز برگشت از مشهد یک‌بند اشک می‌ریختم. ترسیدم این لحظه دیگر هیچ وقت اتفاق نیفتد! اما شماره‌هایی با کسانی که کمکمان کردند، رد و بدل کردیم و از آن روز به بعد سفرهای مشهد ما برقرار شد و الان نه 15 خادم که تعداد زیادی از خادمان حرم به استقبال بچه‌ها می‌آیند.»
او که چند روز برای چندمین بار آرزوی چند کودک سرطانی را بار دیگر برای سفر به مشهد برآورده کرده است، می‌گوید: « سفر اخیر، گروه هجدهم از بچه‌ها شامل 33 کودک بودند که 4 نفر هم به عنوان همیار با من آمدند. از این چهار نفر یک نفرشان خوب شده و 3 نفر دیگر هنوز در حال مبارزه هستند. «کمک‌همیاری» معمولا جایزه بچه‌هایی است که قبلا به آرزویشان رسیده‌اند و می‌آیند به بچه‌های دیگر کمک می‌کنند. شکر خدا 563 کودک تا امروز به آرزوی قشنگشان رسیده‌اند. نمی دانید که این بچه‌ها چقدر قشنگ زیارت می‌کردند و چقدر زیبا به قوانین حرم احترام می‌گذاشتند. »

پیام خراسان

خانم رشیدی در میان صحبت‌هایش به چالش‌های مسیر آرزوها هم اشاره می‌کند: «سال 98 هم دوباره به خاطر فشارها خسته شده بودم و می‌خواستم ماجرای آرزوها را کنار بگذارم. برآورده کردن آرزوهای سفر به مشهد و کربلا و به طورکلی زیارت بردن بچه‌ها برایم خیلی سخت بود. برای همین آرزوی کربلای بچه‌ها را تبدیل می‌کردم به مشهد و آرزوهای مشهد را به بهانه‌های مختلف عقب می‌انداختم. متاسفانه دلیلش این بود که با خیّرهای بدقول مواجه می‌شدم. مثلا خیّری می‌آمد، قول می‌داد و بعد زیر قولش می‌زد. من هم از نظر بچه‌ها آدم دروغگویی شده بودم. دو سه تا از بچه‌ها به من گفته بودند: «دروغگو!» و این خیلی برای من سنگین بود. اما در نهایت با خیّری آشنا شدم که این مسئولیت سنگین را قبول کردند و سفرهای کربلا و مشهد را برای بچه‌ها هموار کردند. ایشان از سال 98 تا امروز، ‌هنوز سر قولشان هستند و دیگر رفیق بچه‌ها و دیگر پا به پای دردهای آنها شدند. از آن روز به بعد دیگر سفرها طبق تاریخ اجرا می شوند و این بهترین حس دنیاست. البته باید بگویم به دلیل شرایط کرونا متاسفانه 33 کودک به آرزویشان نرسیدند و فوت کردند...»
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/466452/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی 116 درصد افزایش یافت

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

رایان گیگز در 50 سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود

محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی

جاری شدن سیل در بعضی از مناطق بردسکن

آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی163 نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به 16 نفر متاثر از سیلاب

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

باران های رگباری بیرجند

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد

آلزایمر ارزی دولتمردان

باران‌های رگباری در بیرجند

تولید 2 هزار و 600 متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

دستاورد گواهی 30 درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی

تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

بی‌توجهی راننده پژو در محور فرعی صفی‌آباد حادثه آفرید

کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

رقابت 15هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است

رشد 50 درصدی گردشگری در بخش «کَن»

صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود

جمع آوری 254 معتاد متجاهر در مشهد

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد

آبگیری 3 میلیون و 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد