پیام خراسان

آخرين مطالب

آغاز ریزش قیمت‌ها و بازگشت امید به بازار نوروزی مشهد مقالات

آغاز ریزش قیمت‌ها و بازگشت امید به بازار نوروزی مشهد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان- چند هفته قبل افزایش قیمت دلار و تاثیر آن بر نرخ کالاهای دیگر به ویژه اقلام پرتقاضا در نوروز، شرایط خرید را برای مردم سخت و برای کسبه نگران کننده کرده بود به طوری که انتظار می رفت تامین کالاها برای اقشار متوسط به پایین به دشواری انجام گیرد اما تغییر شرایط سیاسی، تمهیدات دولت و کاهش نرخ دلار، اکنون وضعیت را تغییر داده است و بازگشت رونق به بازار نوروزی را نوید می دهد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد به آغاز کاهش قیمت ها در بازار اشاره کرد و گفت: قیمت مرغ و تخم مرغ رو به کاهش گذاشته است به طوری که اکنون این اقلام با قیمتی پایین تر از نرخ مصوب به فروش می رسد، قیمت دام زنده و گوشت نیز نسبت به هفته گذشته کاهش 20 تا 30 درصدی یافته است.

امیر دلداری افزود: هم اکنون در بازار مشهد قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ به 43.5 هزار تومان، گوشت مرغ 61 هزار تومان، دام زنده نر 160 هزار تومان، هر کیلو چهار تیکه گوشت دامی 355 هزار تومان، ران و دست 395 هزار تومان، قلوه گاه 270 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم لاشه نیز به 345 هزار تومان رسیده است.

وی به افزایش تقاضا برای شوینده ها و مواد بهداشتی در ایام پایانی سال اشاره و بیان کرد: با وجود افزایش تقاضا در این بخش به سبب خانه تکانی مردم، این اقلام تغییر قیمتی در بازار نداشته است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: قیمت حبوبات در 2 هفته قبل به صورت جزیی افزایش داشت اما اکنون نرخ آن ثابت مانده و وضعیت قیمت ها در این بخش مساعد است، مواد لبنی نیز تغییر قیمتی نداشته و براساس قیمت مصوب به فروش می رسد، قیمت آب معدنی به دلیل افزایش قیمت مواد پتروشیمی اندکی رشد قیمتی داشته که اکنون افزایش آن متوقف شده و به قیمت مصوب در بازار عرضه می شود.

توزیع میوه نوروزی به قیمت مصوب

یکی از اقلام پرمصرف در ایام نوروز، میوه است که طبق تمهیداتی که دولت هر ساله برای تنظیم بازار این کالا می اندیشد، تامین و توزیع آن به قیمت مصوب صورت می گیرد، در این راستا صنوف منتخب در مشهد، میوه تنظیم بازار را با کیفیت مناسب و به قیمت مصوب در نقاط مختلف عرضه می کنند.

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد در این باره گفت: توزیع میوه و تره بار طرح تنظیم بازار نوروز 1402 در 16 نقطه از شهر مشهد توسط اصناف با قیمت مصوب در حال انجام است.

توزیع میوه و تره بار طرح تنظیم بازار نوروز 1402 در 16 نقطه از شهر مشهد توسط اصناف با قیمت مصوب در حال توزیع است.حیدر ساکن برجی افزود: توزیع سیب و پرتقال در 12 ایستگاه متعلق به شهرداری مشهد و چهار ایستگاه متعلق به اتاق تعاون خراسان رضوی از 13 اسفندماه توسط خرده فروشان آغاز شده است، این میوه ها 15 تا 30 درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می شود و توزیع آن تا سوم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

رییس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: این اتحادیه متعهد شده است که برای تنظیم بازار نوروز، امسال 600 تن میوه و تره بار شامل پرتقال، سیب، سیب زمینی و پیاز را تامین و در سطح بازار توزیع کند.

ساکن برجی اضافه کرد: توزیع سیب زمینی و پیاز نیز برای نوروز امسال پیش بینی شده است که برای کنترل قیمت آن در بازار انجام می گیرد، نرخ سیب زمینی و پیاز در بازار روند کاهشی یافته است و با توجه به افت قیمت دلار و کاهش صادرات آن، کاهش نرخ این اقلام در بازار ادامه خواهد داشت.

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: خوشبختانه بازار از انواع میوه و تره بار اشباع شده و هیچ کمبودی در این بخش وجود ندارد.

کاهش 10 درصدی نرخ آجیل و خشکبار در مشهد

آجیل و خشکبار از دیگر اقلام پرمصرف نوروز است که خواهان زیادی دارد، مشهد یکی از پرمصرف ترین شهرهای کشور در حوزه آجیل و خشکبار است که بعضا زائران نیز نیاز خود را از مشهد تامین کرده و به عنوان سوغات همراه خود به نقاط دیگر می برند، کیفیت این اقلام در این شهر همواره زبانزد بوده و نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.

رییس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار مشهد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: نرخ آجیل و خشکبار در این شهر به تناسب بالا و پایین رفتن نرخ دلار، افزایش و کاهش داشته که در یک هفته اخیر با نزولی شدن قیمت دلار، نرخ این محصولات نیز در بازار مشهد نزولی شده است.

علیرضا ارزانی ممقانی افزود: هم اکنون نرخ انواع آجیل و خشکبار در شهر مشهد نسبت به هفته قبل 10 درصد کاهش یافته است.

هم اکنون سازمانها و نهادهای مختلف، خرید آجیل و خشکبار برای کارمندان و کارکنان خود را ویژه نوروز آغاز کرده اند که این امر با حجم زیادی در حال انجام است و موجبات خوشحالی صاحبان صنوف را فراهم آورده است.وی با بیان اینکه تغییر نرخ دلار تنها شامل اقلام وارداتی آجیل و خشکبار نمی شود، گفت: زمانی که نرخ دلار افزایش می یابد بر اقلام صادراتی آجیل و خشکبار نیز تاثیر می گیرند و نرخ آنها افزایش می یابد.

رییس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار مشهد گفت: امسال شرایط تامین آجیل و خشکبار برای شب عید مناسب است و هیچ کمبودی در هیچ یک از اقلام وجود ندارد و مردم می توانند همه نوع آجیل و خشکبار مورد نیاز خود را از بازار خریداری کنند.

ارزانی افزود: هم اکنون سازمانها و نهادهای مختلف، خرید آجیل و خشکبار برای کارمندان و کارکنان خود را برای نوروز آغاز کرده اند که این امر با حجم زیادی در حال انجام است و اسباب خوشحالی صاحبان صنوف را فراهم آورده است.

وی اضافه کرد: هنوز مردم خرید آجیل و خشکبار شب عید خود را آغاز نکرده اند و در این راستا 30 واحد عرضه کننده آجیل و خشکبار در مشهد فروش فوق العاده دارند و آجیل و خشکبار را به قیمت پایین تری عرضه می کنند، 20 واحد صنفی نیز در نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره مشهد حضور خواهند یافت.

رییس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار مشهد با بیان اینکه بازرسان اتحادیه در طول ایام نوروز به صورت شبانه روزی در قالب نوبت های منظم، نظارت بر بازار را برعهده دارند، گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم پسته در بازار بین 400 هزار تا یک میلیون تومان است که البته نوع یک میلیونی آن بسیار مرغوب است.

برخی فروشندگان پوشاک از سود خود گذشته اند

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد به شرایط فروش در بازار اشاره کرد و گفت: بازار پوشاک در این شهر به رغم نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و اعیاد شعبانیه، کساد است لذا برخی فروشندگان در این شرایط مجبور هستند پوشاک را بدون در نظر گرفتن سود خود، با هر قیمتی، حتی پایین تر از قیمت اصلی آن عرضه کنند.

سیدمهدی لسان طوسی اظهار داشت: صاحبان صنف زیر نظر اتحادیه پوشاک مشهد در روزهای پایانی فصل نه تنها توجهی به نوسان نرخ دلار و تورم ندارند، بلکه از سود خود صرف نظر می کنند تا کالایی روی دستشان نماند.

نرخ تورم و نوسان آن تاثیر زیادی بر قیمت پوشاک در این شهر نداشته است و این کالا در مقایسه با سایر اقلام کم تاثیرپذیرترین در این زمینه به شمار می‌رود.وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم و نوسان آن تاثیر زیادی بر قیمت پوشاک در مشهد نداشته است و این کالا در مقایسه با سایر اقلام کم تاثیرپذیرترین در این زمینه به شمار می‌رود.

لسان طوسی ادامه داد: پوشاک در زمره کالاهای مصرفی است که باید تا پایان هر فصل به فروش برسد، در غیر این صورت خریداری نخواهد داشت، از این رو هر چه به آخر فصل نزدیک می شویم فروشندگان پوشاک تلاش می کنند که بعضا اجناس خود را با قیمتی کمتر از سود قانونی کالا بفروشند تا روی دستشان نماند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد در پاسخ به این سوال که برخی از فروشندگان پوشاک را با توجه به قیمت دلار می فروشند، گفت: این موضوع را به شدت تکذیب می کنم و در صورت مشاهده این موضوع با متخلفان برخورد می شود.

وی تاکید کرد: اگر هم منظور این است که نوسان قیمت دلار نرخ پوشاک را افزایش داده، اینگونه نبوده است زیرا قیمت هر قلم پوشاک، شامل قیمت تمام شده تولید با احتساب 20 درصد سود قانونی فروشنده است که توسط فروشندگان رعایت می شود.

طوسی به داوطلب شدن 100 واحد صنفی پوشاک مشهد برای فروش فوق العاده آخر سال اشاره و بیان کرد: این واحدها پوشاک خود را با قیمتی پایین تر از نرخ بازار به فروش می رسانند.

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد نیز به عدم تاثیر کاهش نرخ دلار بر فروش کفش اشاره کرد و گفت: چند وقت پیش که قیمت دلار به یکباره افزایش یافت، نرخ مواد اولیه تولید کفش نیز به شدت گران شد که قیمت تمام شده کفش را افزایش داد، به طوری که نرخها در بازار طی 2 ماهه گذشته در مقایسه با 6 ماهه نخست سال 20 درصد افزایش داشته است.

محمد محمدی افزود: کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر تاثیری بر قیمت کفش نداشته است زیرا کفش ها گران شده اند و دیگر ارزان نخواهد شد، مگر اینکه قیمت مواد اولیه کاهش یابد.

وی اظهار داشت: 23 نفر از فعالان صنوف زیر پوشش اتحادیه کفاشان مشهد که تولیدکننده هستند، در نمایشگاه عرضه مستقیم کالای این شهر شرکت کرده اند و کفش ها را به قیمت کارشناسی شده و پایین تر از نرخ بازار عرضه می کنند، تعدادی از صنوف نیز در طرح "عیدانه" شرکت کرده و فروش فوق العاده خود را با نرخ کمتر از میانگین بازار تا 15 فروردین ماه ادامه می دهند.

قالی شویان و رستوران داران تقاضای افزایش نرخ دارند

صنف رستوران داران و صنف قالی شویان که از صنوف پرتقاضا در روزهای پایانی سال و ایام نوروز به شمار می روند و نرخ آنها توسط کمیسیون نظارت استان تایید شده، نمی توانند راسا نسبت به افزایش قیمت کالا و خدمات خود اقدام کنند که در این ایام متاثر از افزایش قیمتها، تقاضای تغییر نرخ های خود را داشتند که البته مورد تایید مسوولان قرار نگرفته است.

رییس اتحادیه صنف رستوران داران، کباب و حلیم پزان مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاثیر افزایش قیمتها بر نرخ غذا گفت: آخرین نرخ مصوب برای این اتحادیه مربوط به آذرماه است اما از آن زمان تاکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت دامی 200 هزار تومان افزایش یافته است لذا قیمت تمام شده غذا نیز باید افزایش یابد.

حسن امیریان افزود: تاکنون بیش از 20 نامه به انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارسال شده تا نرخهای جدید به اتحادیه رستوران داران بدهند اما رییس کمیسیون نظارت استان با این موضوع موافق نیست لذا همچنان نرخنامه قبلی اعمال می شود، ماموران بازرسی نیز به شدت نظارت دارند و رستوران هایی را که خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کنند را جریمه می کنند.

تاکنون بیش از 20 نامه به انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارسال شده تا نرخهای جدید به اتحادیه رستوران داران بدهند اما رئیس کمیسیون نظارت استان با این موضوع موافق نیست لذا همچنان نرخنامه قبلی اعمال می شود، ماموران بازرسی نیز به شدت نظارت دارند و رستوران هایی که ناگزیر به افزایش قیمت هستند را جریمه می کنند.وی پیش بینی ها مبنی بر حضور 10 میلیون زائر در نوروز امسال در مشهد را امیدوارکننده دانست و گفت: با توجه به اینکه از سوم فروردین، ماه رمضان آغاز می شود و فعالیت رستوران ها فقط شبانه خواهد بود، تقاضا کردیم که اجازه دهند رستوران های اطراف حرم مطهر برای زائرانی که به دلیل مسافرت روزه نمی گیرند، در طول روز نیز فعال باشند که با این موضوع موافقت نشد.

رییس اتحادیه صنف فرش دستباف و مواد مصرفی مشهد نیز درباره نرخ قالی شویان در روزهای پایانی سال به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به افزایش چند برابری هزینه های قالی شویان در این شهر، این صنف نرخ مصوب خود را متناسب با هزینه هایشان ندانسته و خواستار افزایش قیمت شده است.

هادی مخملی افزود: قالی شویان از ابتدای امسال درخواست خود را مبنی بر افزایش نرخها به اتاق اصناف اعلام کرده اند و از آنجا که صنف قالی شویان (اتحادیه صنف فرش دستباف و مواد مصرفی) در زمره خدمات صنفی با "اولویت یک" قرار می گیرد، هرگونه تغییر در نرخ این خدمات باید در کمیته نرخ‌گذاری با حضور نماینده انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان بررسی شده و نرخ پیشنهادی پس از تایید اتاق اصناف به تصویب کمیسیون نظارت استان برسد.

وی ادامه داد: در آستانه عید نوروز و افزایش تقاضای مردم برای شستن فرش، تلاش می شود که نرخ متعارفی برای قالی شویی در نظر گرفته شده و حقوق مصرف کننده نیز رعایت شود و اگر یک واحد قالی شویی با قیمتی کمتر از نرخنامه اتحادیه، خدمات خود را ارایه دهد شاید نتیجه کارش رضایت‌بخش و کیفی نباشد.

مخملی با اشاره به وجود واحدهای صنفی قالیشویی فاقد پروانه کسب در این شهر گفت: اتاق اصناف برنامه جدی برای ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب دارد و در این راستا به شهروندان توصیه می شود که حتما قبل از دریافت خدمات از قالی شویان، از اتحادیه مربوطه استعلام گرفته و از مجوزدار بودن قالی شویی اطمینان حاصل کنند و به آگهی های روزنامه ها و سایت های مجازی اعتماد نکنند.

برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا / تشدید نظارتها بر بازار

برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا یکی از مولفه های موثر در تنظیم بازار شب عید است که به گفته معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، برپایی این نمایشگاه ها در آستانه نوروز و همزمان با استقبال مردم از خرید کالای بهاره در 11 شهرستان خراسان رضوی آغاز شده است.

بخشعلی بیاتی به خبرنگار ایرنا افزود: نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره از 21 اسفندماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی مشهد گشایش یافت که در این نمایشگاه کالاهای مختلف از جمله مواد غذایی، کیف و کفش، پوشاک و برخی از لوازم مورد نیاز شب عید با قیمت تحت نظارت بازرسان اصناف و اداره کل صنعت معدن و تجارت استان عرضه می شود.

طرح نظارتی ویژه نوروز 1402 نیز امسال به صورت همزمان با مدیریت اداره کل صنعت معدن و تجارت استان و مشارکت دستگاه های اجرایی همکار شامل تعزیرات، اتاق اصناف و سازمان جهاد کشاورزی از 15 اسفندماه آغاز شده است.وی اظهار داشت: با بهره گیری از ماده 70 و ماده 84 قانون نظام صنفی، فروش فوق العاده یا جشنواره فروش در مشهد و سایر شهرستانهای خراسان رضوی توسط اصناف در قالب نصب پارچه یا بنر به اجرا گذاشته می شود که کالاها در این بخش کمتر از نرخ بازار با 10 تا 15 درصد تخفیف عرضه می گردد.

این مسوول در اداره صمت خراسان رضوی گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز 1402 نیز امسال به صورت همزمان با مدیریت اداره کل صنعت معدن و تجارت استان و مشارکت دستگاه های اجرایی همکار شامل تعزیرات، اتاق اصناف و سازمان جهاد کشاورزی از 15 اسفندماه آغاز شده است، طبق برنامه ریزی ها در ایام تعطیلات نوروز از 30 درصد ظرفیت نیروی انسانی اداره کل صمت خراسان رضوی برای همکاری با سایر دستگاه های نظارتی بهره گرفته می شود.

بیاتی با اشاره به حضور 60 درصد از واحدهای اقامتی کشور در خراسان رضوی و پیش بینی حضور 10 میلیون زائر نوروزی گفت: در طرح نظارتی مزبور اقلام و خدمات اصناف و واحدهای خدمات رسان در حوزه های قالی شویی، توقفگاه ها، رستوران ها، واحدهای عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی، واحدهای اقامتی، پایانه های مسافری، فرودگاه و راه آهن تحت نظارت قرار گرفته است.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: قرارگاه عملیاتی خدمات با 12 کمیته زیر نظر فرمانداری مشهد تشکیل شده است که یکی از این کمیته ها مربوط به حوزه نظارت و بازرسی است و مسوولیت آن با این اداره کل است که فعالیت خود را از 15 اسفندماه آغاز کرده است، در مجموع 600 بازرس از دستگاه های نظارتی مختلف در خراسان رضوی زیر مجموعه کمیته نظارت و بازرسی طرح ویژه نظارتی نوروز 1402 فعالیت می کنند.

استقرار چهار پایگاه اصلی نظارتی در محدوده تردد زائران نوروزی

بیاتی با بیان اینکه چهار پایگاه اصلی نظارت بر بازار شب عید از 15 اسفندماه مستقر و فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: 14 دستگاه اجرایی نظارتی در قالب این پایگاه ها فعالیت دارند که نهادهایی از جمله تعزیرات، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تاکسیرانی، اتاق اصناف و اداره استاندارد را شامل می شود.

وی بیان کرد: این پایگاه ها در خیابان های امام رضا(ع)، شیرازی، طبرسی و نواب صفوی مشهد مستقر شده اند که در هر یک از این پایگاهها، یکی از روسای شعب تعزیرات حضور دارد تا به سرعت به تخلف صنفی رسیدگی کرده و جنبه مردمی جرم را بررسی نماید.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سه پایگاه نظارتی دیگر هم از 25 اسفندماه در پایانه مسافربری، فرودگاه و راه آهن مشهد به منظور نظارت بر حمل و نقل برون شهری، ریلی، زمینی و هوایی فعالیت خود را آغاز می کنند.

بیاتی اظهار داشت: 6 مرکز دیگر در مشهد نیز محل دریافت گزارشهای مردمی در خصوص تخلفات صنفی خواهند بود که در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی مستقر شده و بازرسان بسیج اصناف با حضور در این پایگاه ها گزارشهای مردمی را دریافت کرده و در اختیار گروه های بازرس قرار می دهند.

وی اضافه کرد: بازرسان ادارات صمت در روزهای پایانی سال در محورهای ارتباطی منتهی به مشهد شامل "داورزن- سبزوار- زبرخان" ، "بردسکن- خلیل آباد- کاشمر- تربت حیدریه"، "گناباد- تربت حیدریه"، "قوچان - چناران- گلبهار" و "تایباد- تربت جام- فریمان" در ایستگاه های خدمت رسان مستقر شده و نظارت های لازم را بر نحوه عرضه کالا و خدمات به زائران و مسافران انجام خواهند داد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/516789/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند

سرکشی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از جانبازان سرافراز

(تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد

چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد