پیام خراسان

آخرين مطالب

برگزاری همایش آموزش علوم‌پزشکی با هدف شناسایی و معرفی تجربیات دانشگاه‌ها علمي

برگزاری همایش آموزش علوم‌پزشکی با هدف شناسایی و معرفی تجربیات دانشگاه‌ها
  بزرگنمايي:

پیام خراسان- دکتر آیین محمدی  با بیان اینکه همایش‌های علوم‌پزشکی به صورت سالانه برگزار می‌شوند، خاطرنشان کرد: بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش علوم‌پزشکی از 13 تا 15 اردیبهشت ماه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود. همچنین شانزدهمین جشنواره آموزشی «شهید مطهری» و پنجمین جشنواره «ایده‌های نوآورانه دانشجویی» به طور همزمان با همایش آموزش علوم‌پزشکی برگزار می‌شوند. 

وی در ادامه با بیان اینکه همایش آموزش علوم‌پزشکی به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی علمی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور به حساب می‌آید و امور اجرایی این همایش از حدود 6 ماه پیش آغاز شده است، خاطرنشان کرد: بیست‌وچهارمین همایش آموزش علوم‌پزشکی، بخش بین‌الملل هم دارد که در این بخش، 20 نفر از اساتید و دانشمندان بنام آموزش پزشکی از سراسر دنیا به صورت حضوری و غیرحضوری شرکت می‌کنند. کارگاه‌های آموزشی، سمپوزیوم‌های علمی و سخنرانی‌های کلیدی توسط افراد سرشناسی که به صورت حضوری در این جشنواره شرکت می‌کنند، برگزار می‌شود. همچنین افرادی که به صورت غیرحضوری در همایش شرکت می‌کنند، سخنرانی‌های خود را به صورت مجازی ارائه می‌دهند. 

دکتر محمدی گفت: یکی از نقاط عطف بیست‌وچهارمین همایش آموزش علوم‌پزشکی این است که تعداد زیادی شرکت‌کننده خارجی صرفا برای شرکت در  این همایش اقدام کرده‌اند و با هزینه شخصی به ایران سفر می‌کنند. وزارت بهداشت فقط اقداماتی برای گرفتن ویزای این افراد انجام داده و مابقی امور بر عهده آنها است. یک لاین از همایش برای شرکت‌کنندگان خارجی و علاقمندان ایرانی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. 

دانشجویان، نقش پررنگی در جشنواره سال جاری دارند

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم‌پزشکی گفت: دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در بیست و چهارمین دوره همایش 16 کارگاه آموزشی برگزار می‌کنند که شامل 2 کارگاه بین‌المللی، 2 کارگاه دانشجویی و 12 کارگاه به زبان فارسی می‌شود. دانشجویان در همایش سال جاری نقش پررنگی دارند و بسیار فعال هستند. سمپوزیوم‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی، مناظره‌ها برای دانشجویان برگزار می‌شود. نمایندگان کمیته‌های توسعه آموزشی دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور علاوه بر شرکت در همایش، در دومین روز از همایش یک نشست دانشجویی با دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهند داشت. در این جلسه،آنها گزارشی از عملکرد سال گذشته خود و برنامه‌های آینده خود را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه بیست و چهارمین همایش آموزش علوم‌پزشکی کشور نهایی شده و روی سایت همایش بارگذاری شده است، تصریح کرد: تا به این لحظه، حدود 2000 نفر متقاضی شرکت در این همایش هستند اما بیشترین میزان نام‌نویسی‌ها در 5 یا 6 روز مانده به برگزاری همایش انجام می‌شود. کارهای اجرایی و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این جشنواره به طول کامل انجام شده است. بلیت مهمانان خارجی تهیه شده و اقامت لازم برای اسکان این افراد انجام شده است.

دکتر محمدی با بیان اینکه حدود 700 مقاله برای جشنواره ارسال شد، خاطرنشان کرد: از میان مقاله‌های ارسال شده، 100 مقاله برای ارائه سخنرانی  و 200 مقاله برای ارائه به صورت پوستر انتخاب شدند. کارگاه‌ها، سمپوزیوم‌ها، مشاوره‌های آموزشی و رویدادهای متنوع  در بیست‌وچهارمین همایش آموزش علوم‌پزشکی برگزار می‌شود. 10 رویداد آموزشی به صورت همزمان و موازی در هر لحظه برگزار خواهد شد.  

افزایش تعداد طرح‌های نوآور دانشجویی

وی با بیان اینکه حدود 600 فرایند دانش‌پژوهشی آموزشی در جشنواره شرکت کرده‌اند که از میان 18 فرایند دانش‌پژوهی به عنوان فرایندهای برتر شناخته شده‌اند، گفت: این فرایندها در روز اول همایش ارائه داده می‌شوند و به افراد برگزیده جوایزی اهدا می‌شود. همچنین جایزه «توسعه دانش‌پژوهشی آموزشی و مدیریت آن» (تداوم) در مدت زمان جشنواره برگزار می‌شود. فرایندهای دانش‌پژوهی که طی سال‌های گذشته موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شده‌اند و پس از دریافت جایزه به مدت 5 سال ادامه داشته‌اند این جایزه را دریافت می‌کنند.  33 عنوان فرایند انتخاب شده‌اند و جوایز آن از سوی وزیر بهداشت به برگزیدگان اهداء می‌شود. 

دکتر محمدی ادامه داد: در این همایش، دانشجویان برتر سراسر کشور در زمینه پژوهش در آموزش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری حرفه‌ای، دکتری تخصصی و دستیاری معرفی می‌شوند. داوری‌های فشرده‌ای برای انتخاب این افراد انجام شده است.

وی درباره پنجمین جشنواره ایده‌های نوآور دانشجویی گفت: این جشنواره از منظر آماری از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است. در 2 سال گذشته، حدود 60 ایده دانشجویی به جشنواره ایده‌های نوآور دانشجویی ارائه می‌شد اما قریب به 500 ایده  در سال جاری به دست ما رسیده‌است.  6 ایده برتر طی داوری‌های کاملا شفاف و فشرده انتخاب شدند و در همایش ارائه خواهند شد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم‌پزشکی درباره تاثیر برگزاری همایش علوم‌پزشکی بر توسعه آموزش علوم‌پزشکی گفت: علوم و به ویژه علوم‌پزشکی به سرعت در حال رشد و تغییر هستند. مهم‌ترین دستاورد برگزاری بیست و چهارمین همایش آموزش علوم‌پزشکی،  شناسایی  و معرفی تجربیات دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور به یکدیگر است. بخش‌های برای ارائه تجربیات کلان مناطق آموزشی در همایش درنظر گرفته شده است.  دانشگاه‌های علوم‌پزشکی با فرایندهای دانش‌پژوهی آموزشی که در همایش ارائه می‌شود، آشنا می‌شوند و از تجربیات موفق آگاهی کسب می‌کنند. دانشگاه‌های علوم‌پزشکی نسبت به تجربیات موفق آگاه می‌شوند و تجربه برتر را با توجه به پتانسیل و ظرفیت خود، اصلاح و پیاده‌سازی می‌کنند.  

دکتر محمدی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم‌پزشکی همچنین با آخرین یافته‌های علم آموزش پزشکی آشنا خواهند شد. موضوع‌های متنوعی طی یک سال گذشته از زمان آخرین همایش آموزش علوم‌پزشکی تا به امروز در عرصه‌های فناوری، تکنولوژی‌های آموزشی، هوش مصنوعی و حوزه‌های دیگر مطرح شده است که در این همایش ارائه می‌شود. این همایش برای تمام گروه‌ها برگزار می‌شود که یک موقعیت آموزشی خوب به حساب می‌آید. این همایش، یک نقطه شروع برای مدیران در زمینه برنامه‌ریزی برای یک سال آینده به حساب می‌آید. 

وی افزود: برگزاری همایش آموزش علوم‌پزشکی برای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور یک موقعیت بی‌نظیر بحساب می‌آید و سبب آشنایی آنها با آخرین یافته‌های علم آموزش‌پزشکی در زمینه روش‌های آموزشی، پژوهش و مدیریت می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/533820/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حال‌وهوای بارانی حرم مطهر امام مهربا‌نی‌ها

زوایای جدید از جنایت هولناک «چشم‌آبی‌ها» در بزرگراه آسیایی

کشف بیش از 7 تُن برنج تقلبی در شهرستان مشهد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت‌به رگبار باران و باد شدید در برخی استان‌ها

وزیر کشور وارد مشهد شد

تجلیل از 24 معلم نمونه بیرجند

هوشمندسازی مدارس گناباد به 200 کلاس درس ارتقا یافت

هوشمند سازی مدارس گناباد به 200 کلاس درس ارتقا یافت

لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد

پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت

واژگونی رانا با یک جان باخته در محور بجستان به روستای مزار

عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود

آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب

اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟

1500 واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است

رقابت بیش از 1300 داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای 8 حوزه برگزاری آزمون است

بارش‌ها تا روز شنبه در خراسان رضوی ادامه دارد

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

ایستگاه زمان صوفی 55 میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی

دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین

روستای «استاد» رکورددار بارندگی در شهرستان گناباد

جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد

بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد

کیانی برای دومین بار مدل طلا را کسب کرد

«پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است

استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد

ایستگاه زمان‌صوفی با 55 میلیمتر، رکورددار بارش در خراسان شمالی

نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی

خبر‌های کوتاه 6 اردیبهشت 1403 از شهرستان‌ های خراسان رضوی

میزان بارش باران در 24 ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد

خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها

آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی

خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود

بیش از 70 پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌

10 محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است

آماده‌باش و پشتیبانی 6 شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی 2 روز آینده

تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌

آماده‌باش و پشتیبانی 6 شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

قهرمانی نسر در مسابقات جودوی نونهالان خراسان رضوی