پیام خراسان

آخرين مطالب

دوومیدانی و بهانه‌های فرار از یک میزبانی ورزشي

دوومیدانی و بهانه‌های فرار از یک میزبانی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - فدراسیون دوومیدانی در شرایطی دلایل تغییر میزبانی رقابت‌های جام امام رضا (ع) را اعلام کرد که به نظرم می‌رسد دلایل مطرح شده، بهانه‌هایی برای فرار از میزبانی در مشهد هستند. - اخبار ورزشی -
  در شرایطی که قرار بود شهر مشهد مقدس میزبان سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی جام امام (ع) باشد، سرپرست فدراسیون به یک‌باره اعلام کرده که این رویداد بین‌المللی در تهران قرار است طی روزهای 17 و 18 خرداد به میزبانی تهران و در ورزشگاه آفتاب انقلاب برگزار شود.
 
شرایط عجیب 2 فدراسیون ایران در جهان/ دوچرخه‌سواری بدون رئیس، دوومیدانی با رئیس قبلی * دلایل تغییر از زبان سرپرست فدراسیون
افشین داوری در این باره گفت: «به دلیل ترافیک مسابقات پیش‌رو و برگزاری اردوهای تیم‌های ملی در تهران این تصمیم گرفته شد. با توجه به اینکه تمام تجهیزات برگزاری جام امام رضا (ع) از تهران به مشهد برده می‌شد، امسال به واسطه برگزاری اردوهای تیم‌های ملی در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در تهران، این شرایط فراهم نبود که بخواهیم تجهیزات را به شهر مشهد مقدس انتقال بدهیم، زیرا اردوهای تیم ملی تحت تاثیر نبود امکانات و تجهیزات استاندارد و خاص دوومیدانی قرار می‌گرفت که در شرایط کنونی و با توجه به زمان بسیار کم باقی مانده تا آغاز مسابقات جوانان و بزرگسالان آسیا این موضوع اصلاً به نفع ورزشکاران ملی‌پوش نبود. اکثر ورزشکاران در حال حاضر در تهران اردو دارند و اگر می‌خواستیم تجهیزات ورزشگاه آفتاب انقلاب را به مشهد منتقل کنیم، باید همه اردوها تعطیل می‌شد که منطقی نبود و ممکن بود ملی‌پوشان ضربه بخورند.»
داوری در شرایطی این صحبت‌ها را مطرح کرد که تا همین چند روز قبل، خبری از این مسائل نبود. او هفته قبل به مشهد رفته و در حضور تاج فیروز مدیر تربیت بدنی آستان قدس و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، در نشست ستاد برگزاری سومین دوره رقابت‌های جام امام رضا (ع) در شهر مشهد شرکت کرده بود. اتفاقاً در آن جلسه نیز صحبت‌های خوبی مطرح شد، اما مشخص نشد که چرا سرپرست فدراسیون به یک‌باره تصمیم به برگزاری این رویداد در تهران گرفته است.
* مشهد تجهیزات دارد، کمبودها از خرم‌آباد ارسال شد
درباره صحبت‌های مطرح شده از سوی داوری که 17 اردیبهشت مسئولیت سرپرستی را بر عهده گرفت، باید به برخی نکات اشاره کرد که توجه به آنها نشان می‌دهد دلایل مطرح شده از سوی فدراسیون، بیشتر شبیه به بهانه‌جویی و قرار از میزبانی است؛ تا اینکه بخواهد دلیل منطقی باشد.
نکته اول اینکه بیشتر امکانات و تجهیزات مورد نیاز برگزاری مسابقات در مشهد وجود دارد. این شرایط در سال‌ قبل وجود داشت و فقط تشک‌های پرش ارتفاع و پرش با نیزه تهیه نشده بود که آنها نیز از خرم‌آباد ارسال شدند. در واقع هیچ تجهیزاتی از تهران به مشهد برای این میزبانی فرستاده نشد. پس این موضوع که تمام تجهیزات برگزاری جام امام رضا (ع) از تهران به مشهد برده می‌شد، فقط و فقط در حد و اندازه یک بهانه برای فرار از میزبانی است، نه بیشتر.
* تاج فیروز: ما مشکلی برای میزبانی نداشتیم
در همین باره تاج فیروز مدیر تربیت بدنی آستان قدس رضوی و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی به خبرگزاری تسنیم گفت: «ما در دو سال گذشته این رویداد را بدون مشکل میزبانی کردیم. سال قبل فقط تشک‌ها را نداشتیم که آنها نیز از خرم‌آباد ارسال شدند، مابقی تجهیزات نیز که در اختیار بود. اینکه چرا سرپرست فدراسیون به یک‌باره تصمیم گرفت میزبانی جام امام رضا به جای مشهد در تهران باشد، دلیلش را باید از خودش جویا شوید. ما آماده برگزاری سومین دوره مسابقات بودیم و از جانب ما هیچ مشکلی وجود نداشت.»
* دومین بهانه، بدتر از اولی
نکته دوم به بهانه مربوط به برگزاری اردوهای تیم‌های ملی در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در تهران بازمی‌گردد. موضوع اصلی این است که در زمان برگزاری جام امام رضا (ع) تیم جوانان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی حضور دارد. اعضای تیم بزرگسالان نیز می‌توانستند با تعطیلی دو سه روزه تمرینات، خودشان را در جام امام رضا محک بزنند. در واقع برگزاری این رویداد بین‌المللی در مشهد، هیچ خدشه‌ای به اردوی تیم‌های جوانان و بزرگسالان و تمرینات‌شان وارد نمی‌کرد.
* تغییر میزبانی، مربوط به انتخابات آینده است؟
شاید یکی از دلایلی که بتوان برای این تصمیم ناگهانی مطرح کرد، تلاش مسئول جدید فدراسیون برای حضور احتمالی در انتخابات ریاست است. بدون شک میزبانی در تهران نسبت به مشهد، بازتاب بیشتری برای سرپرست فدراسیون دارد و او می‌تواند از آن به عنوان یک برگ برنده استفاده کند.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/548186/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرصت مجدد جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی

سیلاب در زیرکوه خسارات جانی نداشت

یک‌هزار و 500 واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

109 کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار

ویزیت رایگان 74 سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه

برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان بردسکن

افزایش 47 درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

آغاز لایروبی 2 کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 6 اردیبهشت

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

ماجرای غرق شدن پسر بچه 7 ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

25 اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

احیای 308 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم

سدهای خراسان‌جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

فوت جوان 21ساله بر اثر واژگونی رانا در محور بجستان به روستای مزار

ارز حج 1403 تأمین شد

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

فعال بودن40 درصد معادن نیشابور

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

شهرداری مشهد 4 نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

اجرای 100درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

درحال ساختن بودن1500 واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد

ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ساخت 1500 واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی 17 درصد افزایش یافت

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود