پیام خراسان

آخرين مطالب

اجرای 3 طرح بزرگ برای جبران کسری آب در خراسان‌ جنوبی اجتماعي

اجرای 3 طرح بزرگ برای جبران کسری آب در خراسان‌ جنوبی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از اجرای سه طرح بزرگ دولت سیزدهم برای جبران کسری آب در این استان خبر داد و گفت: یکی از مهمترین طرح‌ها انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
علیرضا عباس‌زاده، امروز شنبه 13 خرداد در جلسه بررسی وضعیت آبرسانی به استان که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: برای تامین آب خراسان جنوبی، چند محل مهم مدنظر قرار گرفته و در دستور کار است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
به گزارش ایسنا، وی گفت: انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس و آب‌های ژرف زیر زمینی سه منبع تامین آب استان است که در دستور کار قرار دارد و تاکنون اقدامات مهمی به خصوص در حوزه انتقال آب از دریای عمان و آب‌های رژف صورت گرفته است.
معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سالانه حدود 60 میلیون متر مکعب آب از دریای عمان پیش‌بینی شده که در افق بلندمدت تا 180 میلیون متر مکعب قابل افزایش است گفت: همین میزان آب از خلیج فارس نیز پیش‌بینی شده اما در حال حاضر اولویت با طرح انتقال آب از دریای عمان است که عملیات اجرایی آن با خط انتقال 400 کیلومتری آغاز شده است.
وی درباره آب‌های ژرف زیر زمینی اظهار داشت: مطالعات آب‌های زیرزمینی در 2 فاز و با یک چاه آزمایشی در حال انجام است و مجوز چاه دوم را هم گرفته‌ایم.
عباس‌زاده با بیان اینکه آب مهمترین موضوع زیرساختی و توسعه‌ای خراسان جنوبی است گفت: دولت سیزدهم همه تلاش خود را برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت، با اولویت آب شرب در استان به کار گرفته و طرح‌های زیادی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه اکنون حدود 400 روستای مرزی و عشایری استان با تانکر آبرسانی می‌شود ادامه داد: بیش از 100 روستای استان در قالب جهاد آبرسانی اکنون در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان دولت سیزدهم کار آبرسانی به روستاهای استان به اتمام برسد.
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: متاسفانه خراسان جنوبی با خشکسالی دو دهه‌ای مواجه است که به حالت مزمن و شدید رسیده، برنامه های متعدد دولت سیزدهم برای آبرسانی به خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف در دستور کار دارد که در سفر اول و دوم هیات دولت به استان نیز مورد تاکید قرار گرفت.
وی با اشاره به طرح بزرگ تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند و اختصاص اعتبار برای این طرح در سفر اول رئیس جمهور افزود: این طرح با پساب 200 لیتر بر ثانیه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و اکنون تصفیه‌خانه شهرهای قاین، فردوس، سربیشه و خوسف در دستور کار قرار دارد که پساب فاضلاب این تصفیه‌خانه‌ها نیز برای صنعت بسیار مهم است.
عباس‌زاده تصریح کرد: با اجرای 2 طرح آب‌های ژرف و انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی، بخش عمده‌ای از کسری آب استان جبران خواهد شد و اجرای این طرح‌ها به کاهش استفاده از آب‌های زیر زمینی کمک فراوانی می‌کند.
وی گفت: تلاش می‌شود طرح انتقال آب از دریای عمان به استان طی سه سال آینده به بهره‌برداری برسد و اکنون عملیات اجرایی 400 کیلومتر از خط انتقال این طرح بزرگ در خراسان جنوبی آغاز شده است که در آینده نزدیک با حضور یکی از مقامات کشوری اطلاع‌رسانی خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین از ساخت واحدهای مسکونی ویژه طلاب به شکل گروهی خبر داد.
وی در جلسه مسکن طلاب که در دفتر امام جمعه بیرجند با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: مسکن طلاب در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای کسانی که فرم (ج) آنان سبز است مانند دیگر گروه‌های مردم در بیرجند به شکل آپارتمانی و در سایر شهرهای استان به صورت ویلایی احداث می‌شود.
عباس‌زاده بیان کرد: گروه‌های مختلف مردم از جمله طلاب درخواست واگذاری زمین در روستاها را دارند که به دلیل تغییر بافت روستاها، با انجام این کار اعضای شوراها و دهیاری‌ها مخالف هستند و براساس قانون ملی مسکن واگذاری زمین در روستاها باید طوری باشد که بافت روستاها به هم نخورد.
وی با اشاره به اینکه با موجی از درخواست توسط گروه‌های مختلف مردم برای واگذاری زمین در روستاها مواجه هستیم، یادآور شد: یکی از شرایط مسکن ملی سکونت پنج سال در مکان مورد نظر برای ساخت مسکن است.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: آمادگی واگذاری زمین برای ساخت مسکن طلاب به شکل آپارتمانی در بیرجند را داریم و در خوسف هم برای ساخت مسکن ویلایی، می‌توانیم زمین به طلاب واگذار کنیم.
وی تصریح کرد: به 110 طلبه که در سامانه برای ساخت مسکن ثبت‌نام کرده‌اند در هر شهر استان جز بیرجند، زمین برای ساخت مسکن ویلایی واگذار می‌کنیم.
در ادامه این جلسه مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و معاون بنیاد مسکن خراسان جنوبی هم نظرات خود را در این خصوص بیان کردند و در نهایت مقرر شد واحدهای مسکونی طلاب به شکل گروهی و با واگذاری زمین به خودشان ساخته شود.
انتهای پیام 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/549710/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

جمع آوری254 معتاد متجاهر در مشهد

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

علما حافظان مرزهای دینی هستند

57 سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال 1403

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

دستگیری 5 متهم حفاری غیرمجازو کشف 2 دستگاه گنج‌یاب در نیشابور

محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

داورزن هزار و 700 نفر شتر دارد

بارش شدید باران در بردسکن

8200 خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر

انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

کشف 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی

پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی

حاجیان ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع می‌شوند

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع 57 سال است

بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند

تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

کنکور سراسری 1403 - مشهد

ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

(ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری 20 میلیون بار دیده شد

یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور

حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

ویدیوئی از دانش‌آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

‏سرقت موبایل پشت چراغ قرمز سر چهارراه در مشهد!

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 7 اردیبهشت

قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود

آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد

حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود

گوزن سفید

برگزاری کنکور سراسری 1403گروه علوم تجربی در خراسان رضوی

اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد

میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است