پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد؛

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن شهرداری تهران

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ضمن تشریح فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی گفت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم.

به گزارش شهر ، محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو و انجام تست‌های فنی مربوط به این قطار توضیح داد: در حال حاضر یک رام قطار 8 واگنه مترو توسط متخصصان داخلی تولید شده که تقریبا آماده ورود به ناوگان متروی تهران است. اکنون در حال گذراندن مراحل آخر تست‌های این قطار هستیم که این مراحل توسط یک شرکت اروپایی انجام می‌شود که می‌تواند گواهی بین‌المللی CE را برای قطار ملی مترو صادر کند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست‌های نهایی، بین یک تا دو ماه آینده این قطار وارد شبکه متروی پایتخت خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در یک سال گذشته، تست‌های قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت داخلی انجام شده است. البته یکی از این شرکت‌های اروپایی، از قبل نیز در انجام تست‌های مربوط به قطار ملی با شرکت متروی تهران همکاری داشته است و تمام موضوعات فنی و فرآیندهای منجر به طراحی و تولید بخش‌های مختلف این قطار را پایش و تست کرده است. همچنین یک شرکت اروپایی دیگر نیز تست‌های استاتیک و داینامیک و تست‌های رانش و حرکت را برای قطار ملی انجام می‌دهد. 
وی افزود: در کنار این دو شرکت اروپایی، یک شرکت مشاور داخلی نیز در موضوع تست قطار ملی با ما همکاری دارد که نتایج تست‌ها را از شرکت‌های اروپایی می‌گیرد و آنها را یکپارچه می‌کند تا هم بتوانیم دانش مربوطه را در داخل کشور ثبت کنیم و هم نظارت متخصصان فنی ایرانی را نیز در موضوع تست‌های قطار ملی مترو دخیل کرده باشیم. 
یکی از شرکت های مشاور اروپایی حدود یک قرن در زمینه تست قطار مترو سابقه دارد
هرمزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: فرآیند تولید قطار ملی از سنوات گذشته آغاز شده بود و در حین ساخت نیز برخی تست‌ها انجام می‌شد، اما اغلب تست‌های مربوط به این قطار شامل تست‌های استاتیک و داینامیک، تست‌های حرکت و رانش و تست‌های ترمز، درب و سایر قطعات واگن در یک سال گذشته انجام شده است. یعنی قطار ملی در حین تولید هم تست می‌شد، اما کلیت کارآیی این محصول در یک سال اخیر و توسط این سه شرکت تست شده است. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه درباره نحوه صلاحیت‌سنجی شرکت‌های اروپایی انتخاب‌شده برای انجام تست‌های قطار ملی توضیح داد: این شرکت‌ها در زمینه تست قطار مترو کاملا صاحب صلاحیت و در دنیا شناخته شده هستند، اما به دلیل مسائلی تحریمی نمی‌توانیم اسمی از آنها ببریم، ولی می‌توان گفت شرکتی که کل فرآیند ساخت قطار ملی را برای ما پایش و تست کرده، کاملا در سطح جهان مطرح است و در حوزه نظارت بر تولید واگن و قطار مترو قریب به یک قرن سابقه دارد. 
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شناخته‌شده بودن دو شرکت مشاور اروپایی، کارگروه قطار ملی مترو از ابتدای برنامه‌ریزی برای تولید این قطار، برای انجام تست‌های مربوطه به سراغ همین دو شرکت رفته بود، یعنی از ابتدا به شکلی برنامه‌ریزی کرده بودیم که بتوانیم گام‌های لازم برای تولید قطار ملی مترو را محکم برداریم و این قطار را با بالاترین کیفیت ممکن و در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم. 
امیدواری به شروع تولید 113 واگن ملی مترو از خرداد 1402
هرمزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تولید انبوه قطار ملی مترو اظهار داشت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم و با پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت تولید این واگن‌ها به طرف‌های پنج‌گانه کنسرسیوم قطار ملی، فرآیند تولید این واگن‌ها را آغاز کنیم. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این که فناوری تولید قطار ملی تا 85 درصد بومی‌سازی شده است، عنوان کرد: عمده قطعات قطار ملی مترو در داخل کشور تولید می‌شود و ما صرفا برخی قطعات را که تولید آنها در داخل توجیه اقتصادی ندارد، از خارج از کشور وارد کرده‌ایم؛ به عنوان مثال قطعه کوپلر که نقش اتصال بین واگن‌ها را دارد، یکی از قطعاتی است که چون مصرف آن در داخل کشور پایین است، بومی‌سازی آن از نظر اقتصادی توجیه ندارد و به همین دلیل، آن را از خارج از کشور وارد کرده‌ایم. 
وی در پایان تصریح کرد: برخی قطعات برقی قطار ملی مترو یا قطعه PA که مربوط به اطلاع‌رسانی به مسافران است را نیز از خارج وارد کرده‌ایم، اما قطعات اصلی این قطار که به سیستم‌های حرکت، رانش، درب، ترمز و ... مربوط است را به طور کامل در داخل کشور تولید کرده‌ایم. 
منبع: ایلنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/550058/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آهنگ «چشمای مست تو» با خوانندگی سینا شعبانخانی

حمله موشکی یمن؛ سامانه آمریکایی بار دیگر عاجز ماند

افتتاح نخستین مدرسه آموزشی پینت‌بال کشور در مشهد در حضور رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی

استقبال ویژه از عادل فردوسی‌پور در نمایشگاه کتاب

کهن‌ترین، جامع‌ترین و اصلی‌ترین حدیث شیعه، کتاب «کافی» است

خطوط ویژه اتوبوسرانی برای اجتماع امام رضایی‌ها و نمایشگاه کتاب

بازدیدکنندگان برای گرفتن امضا از فردوسی پور در نمایشگاه کتاب صف کشیدند + عکس

روایتی از چهل روز آخر زندگی شهید رئیسی در کتاب «راز پرواز»

حجت‌الاسلام خسروپناه: بنیاد سعدی نباید رقیب دستگاه‌ها تلقی شود

برخورد عجیب مردم با عادل فردوسی پور در نمایشگاه کتاب +فیلم

«راز پرواز»؛ سوگنامه‌ای برای رئیس جمهور شهید

تودور: لطفاً درباره آینده از من سؤال نپرسید!

آموریم: از حالا فقط به فینال فکر می‌کنیم

تدابیر امنیتی ویژه برای ال‌کلاسیکوی سرنوشت‌ساز

هواداران رئال حذف بارسا را دست گرفتند!

گواردیولا: می‌دانستم ژابی مربی بزرگی می‌شود

آرتتا: برای لیورپول تونل می‌زنیم چون بهترین است

ناراحتی رائول از رئال؛ سرمربی‌گری تیم حق من است!

آزمون و عزت‌اللهی در فینال حاضر شدند

روماریو: دوست دارم آنچلوتی سرمربی برزیل شود

آواز دل انگیزی از «پرواز همای» در طبیعت زیبا

راز شوکه‌ کننده پشت بزرگ شدن شکم با افزایش سن!

ولادتی که جغرافیا را برداشت؛ وحدت را جایگزین کرد/ خانه پدری دل‌ها؛ جایی که سنگ‌ها هم گوش شنوا دارند!

ولادتی که جغرافیا را برداشت؛ وحدت را جایگزین کرد/ امروز روزی است که حرم، تولد مهربانی را جشن می‌گیرد

ولادتی که جغرافیا را برداشت؛ وحدت را جایگزین کرد/ میلاد آقا؛ روزی که آجرهای حرم هم ذکر می‌گویند!

تنها روستای چوبی کشور/ عکس

حمله موشکی یمن؛ سامانه آمریکایی بار دیگر عاجز ماند+ فیلم

فروش 60 میلیاردی نمایشگاه کتاب تا ظهر روز سوم

انتشار کتاب «ظهر روز اربعین» خاطرات شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام دهقانی

حال و هوای دومین روز سی و ششمین نمایشگاه کتاب تهران

استقبال ویژه از عادل فردوسی‌پور در نمایشگاه کتاب/ عکس

رونمایی از دو کتاب عباس ملکی/ روسیه در عصر پوتین با حضور سفیر ایران

فروش در نمایشگاه کتاب به 61 میلیارد تومان رسید

فروش 611 میلیارد تومانی حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب در 2.5 روز

کتاب «راز پرواز» رونمایی شد

دیدار با خانم آقای او

پیش‌ بینی بورس شنبه 20 اردیبهشت 1404

ویدئوی زیرخاکی از خوانندگی مسعود صادقلو

ژابی آلونسو: در پایان فصل از لورکوزن می‌روم

10 سیو برتر سری آ در ماه آوریل 2025

نقش همسر گوندوگان در بازگشتش به منچسترسیتی

کواچ: هدف دورتموند کسب سهمیه اروپاست

مارسکا: تمرکز ما روی لیگ است نه قهرمانی!

وداع لورکوزن با ژابی؛ دنیا را شگفت‌زده کردیم!

مک‌آلیستر و پریرا بهترین‌های ماه لیگ برتر

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های شمال در جمعه 19 اردیبهشت

روایت استاد محمدرضا لطفی از رابطه ذهنی نزدیکش با استاد شجریان

موشک یمن به فرودگاه بن‌گوریون نقطه عطف در تاریخ مقاومت است

دیدار استاندار سمنان با مسئولان استانی حج و زیارت

کجاست سهم من از چایخانه حَرمَت؟