پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد؛

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن شهرداری تهران

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ضمن تشریح فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی گفت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم.

به گزارش شهر ، محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو و انجام تست‌های فنی مربوط به این قطار توضیح داد: در حال حاضر یک رام قطار 8 واگنه مترو توسط متخصصان داخلی تولید شده که تقریبا آماده ورود به ناوگان متروی تهران است. اکنون در حال گذراندن مراحل آخر تست‌های این قطار هستیم که این مراحل توسط یک شرکت اروپایی انجام می‌شود که می‌تواند گواهی بین‌المللی CE را برای قطار ملی مترو صادر کند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست‌های نهایی، بین یک تا دو ماه آینده این قطار وارد شبکه متروی پایتخت خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در یک سال گذشته، تست‌های قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت داخلی انجام شده است. البته یکی از این شرکت‌های اروپایی، از قبل نیز در انجام تست‌های مربوط به قطار ملی با شرکت متروی تهران همکاری داشته است و تمام موضوعات فنی و فرآیندهای منجر به طراحی و تولید بخش‌های مختلف این قطار را پایش و تست کرده است. همچنین یک شرکت اروپایی دیگر نیز تست‌های استاتیک و داینامیک و تست‌های رانش و حرکت را برای قطار ملی انجام می‌دهد. 
وی افزود: در کنار این دو شرکت اروپایی، یک شرکت مشاور داخلی نیز در موضوع تست قطار ملی با ما همکاری دارد که نتایج تست‌ها را از شرکت‌های اروپایی می‌گیرد و آنها را یکپارچه می‌کند تا هم بتوانیم دانش مربوطه را در داخل کشور ثبت کنیم و هم نظارت متخصصان فنی ایرانی را نیز در موضوع تست‌های قطار ملی مترو دخیل کرده باشیم. 
یکی از شرکت های مشاور اروپایی حدود یک قرن در زمینه تست قطار مترو سابقه دارد
هرمزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: فرآیند تولید قطار ملی از سنوات گذشته آغاز شده بود و در حین ساخت نیز برخی تست‌ها انجام می‌شد، اما اغلب تست‌های مربوط به این قطار شامل تست‌های استاتیک و داینامیک، تست‌های حرکت و رانش و تست‌های ترمز، درب و سایر قطعات واگن در یک سال گذشته انجام شده است. یعنی قطار ملی در حین تولید هم تست می‌شد، اما کلیت کارآیی این محصول در یک سال اخیر و توسط این سه شرکت تست شده است. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه درباره نحوه صلاحیت‌سنجی شرکت‌های اروپایی انتخاب‌شده برای انجام تست‌های قطار ملی توضیح داد: این شرکت‌ها در زمینه تست قطار مترو کاملا صاحب صلاحیت و در دنیا شناخته شده هستند، اما به دلیل مسائلی تحریمی نمی‌توانیم اسمی از آنها ببریم، ولی می‌توان گفت شرکتی که کل فرآیند ساخت قطار ملی را برای ما پایش و تست کرده، کاملا در سطح جهان مطرح است و در حوزه نظارت بر تولید واگن و قطار مترو قریب به یک قرن سابقه دارد. 
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شناخته‌شده بودن دو شرکت مشاور اروپایی، کارگروه قطار ملی مترو از ابتدای برنامه‌ریزی برای تولید این قطار، برای انجام تست‌های مربوطه به سراغ همین دو شرکت رفته بود، یعنی از ابتدا به شکلی برنامه‌ریزی کرده بودیم که بتوانیم گام‌های لازم برای تولید قطار ملی مترو را محکم برداریم و این قطار را با بالاترین کیفیت ممکن و در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم. 
امیدواری به شروع تولید 113 واگن ملی مترو از خرداد 1402
هرمزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تولید انبوه قطار ملی مترو اظهار داشت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم و با پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت تولید این واگن‌ها به طرف‌های پنج‌گانه کنسرسیوم قطار ملی، فرآیند تولید این واگن‌ها را آغاز کنیم. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این که فناوری تولید قطار ملی تا 85 درصد بومی‌سازی شده است، عنوان کرد: عمده قطعات قطار ملی مترو در داخل کشور تولید می‌شود و ما صرفا برخی قطعات را که تولید آنها در داخل توجیه اقتصادی ندارد، از خارج از کشور وارد کرده‌ایم؛ به عنوان مثال قطعه کوپلر که نقش اتصال بین واگن‌ها را دارد، یکی از قطعاتی است که چون مصرف آن در داخل کشور پایین است، بومی‌سازی آن از نظر اقتصادی توجیه ندارد و به همین دلیل، آن را از خارج از کشور وارد کرده‌ایم. 
وی در پایان تصریح کرد: برخی قطعات برقی قطار ملی مترو یا قطعه PA که مربوط به اطلاع‌رسانی به مسافران است را نیز از خارج وارد کرده‌ایم، اما قطعات اصلی این قطار که به سیستم‌های حرکت، رانش، درب، ترمز و ... مربوط است را به طور کامل در داخل کشور تولید کرده‌ایم. 
منبع: ایلنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/550058/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پایان یک رویا؛ مصدومیت لبـران جیمز و شکست پروژه لیکرز

پیاده‌روی 32 کیلومتری با لباس خواب پس از شکست سلتیکس!

مارک کاسادو: هانسی فلیک زندگی‌ام را تغییر داد

سرنوشت طارمی به فینال چمپیونز لیگ گره خورد

آخرین وضعیت ترافیکی جاده ها؛ ترافیک سنگین در محورهای چالوس و هراز

نماهنگ «جونم امام رضا» با صدای گروه سرود رهپویان حرم

وحدت اسلامی در سایه زیارت

تصمیم ترامپ درباره حوثی‌ها شوکه‌مان کرد! | راز و نیاز وزیر اسرائیلی با روبیو درباره ایران! | دور جدید مذاکرات هسته‌ای یکشنبه در عمان؟

14 بار رکورد تولید گاز در سال گذشته شکسته شد

14 بار رکورد تولید گاز در سال گذشته شکسته شد/ میدان ابوذر به مدار بازگشته است

حرم امام رضا (ع) میزبان میلیون‌ها زائر؛ جشن ولادت با حضور اقوام ایرانی

حرم رضوی میزبان میلیون‌ها زائر؛ جشن ولادت با حضور عاشقان ضامن آهو

رگبارهای پراکنده و وزش باد خراسان شمالی را در بر می‌گیرد

45 مددجو زندانی در خراسان شمالی با بدرقه خدام رضوی آزاد شدند

پروانه یک بحران؛ واکاوی زمینه‌ها، علل و پیامدهای بحران سوریه

طارمی یامال 17 ساله را زمین گیر کرد

حضور خبرآنلاین با 11 اثر در نمایشگاه کتاب تهران/ کتاب ها را چگونه تهیه کنیم؟

استان تهران پنجشنبه‌ها تعطیل شد

احمدرضا معتمدی: سینما زبان تصویرسازی مفاهیم فلسفی است

عصبانیت پوستکوگلو: نتایج یونایتد چه ربطی به من دارد!

بزرگترین نگرانی بارسا در آستانه ال‌کلاسیکو

اولین روزی که ژاوی به یامال 16ساله در ترکیب اصلی بارسا بازی داد

رختکن پاری‌سن‌ژرمن بعد از برد آرسنال و صعود به فینال

کلودیو رانیری چطور باشگاه محبوبش را نجات داد؟

آموریم دوباره در رختکن یونایتد خودزنی کرد!

سوپراستار والیبال دنیا هم‌تیمی جدید عبادی‌پور

6 تیم انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا!

راز و رمز نقاره‌خوانی در حرم رضوی

بهبود شرایط دریایی در استان هرمزگان؛ تنگه هرمز و دریای عمان آرام‌تر می‌شوند

تصادف در جاده روستایی طبس-خرو سه کشته بر جا گذاشت

منچستریونایتد استرس فینال را دارد!

کنایه روی کین به بکام: چرا ما را دعوت نکردی!

اتفاقی عجیب در مراسم افتتاحیه المپیک لس‌آنجلس

ریوالدو: اشتباهات دفاعی بارسلونا غیرقابل قبول است

آهنگ مناسبتی مجید اخشابی به نام «نذر هر سال»

راز فوت ناگهانی استاد شجریان فاش شد

عراقچی پس از پایان سفر دو روزه هند، وارد مشهد شد

خاطرات هاشمی: به زیارت مقبره آخوند خراسانی از حامیان اصلی مشروطه رفتم

ساعت کاری جدید بانک‌ها اعلام شد

النصر اینگونه رونالدو را به مرز دیوانگی رساند!

فینالیست شدن پی‌اس‌جی به کام قهرمان لیگ یونان!

محرومیت دو عضو خیبر به‌دلیل کتک‌‌زدن سرپرست پرسپولیس

کورسوی امید برای پرسپولیس و سپاهان

آهنگ «جانان» با صدای حمید هیراد

ژاوی: همسرم از فوتبال دیدنم شاکی است!

کلاهبرداری 19 میلیاردی با وعده فروش خودرو و ملک در خراسان شمالی

کتاب «قاعده لاضرر» روانه بازار نشر شد

خبر سرلشکر سلامی از نقشه شوم نتانیاهو

شیر و عسل؛ ترکیبی شفا‌بخش یا زیان‌بار؟

عراقچی: بار دیگر تصاویر ترسناک ماهواره‌ای خیلی دقیق و حساب شده در حال انتشار هستند | نتانیاهو نوکران دون‌پایه ایرانی صدام را به کار گرفته است