پیام خراسان

آخرين مطالب

تحقق 129 مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی گفتگو

تحقق 129 مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - فاطمه سعادتیان نیک: دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار خود در سال 1400 انجام سفرهای استانی با هدف آشنا شدن با مسائل و مشکلات مردم، مدیران مناطق و شناخت ظرفیت‌های اقتصادی در راستای ایجاد اشتغال، رونق تولید، رفع مشکلات مردم به ویژه فقرا و محرومان و… را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی آغاز کرده است؛ سفرهایی که پس از پایان دور اول آنها و سفر به تمامی استان‌ها تا کنون 14 سفر استانی را در دور دوم نیز تجربه کرده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان

پیام خراسان

خراسان رضوی به عنوان یکی از بزرگترین استان‌های کشور و برخوردار از ظرفیت‌های فراوان اقتصادی، گردشگری، سیاسی، اجتماعی همواره مورد توجه دولت‌ها در دوره‌های مختلف بوده است. این استان 10 و 11 فروردین‌ماه 1401 مقصد هجدهمین سفر استانی سید ابراهیم رئیسی و تعدادی از وزرا و اعضای هیأت دولت در دور اول سفرهای استانی بود.
سفری که علاوه بر مصوبات آن دستاوردهایی همچون آغاز عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه D و بهره‌برداری از 2 کارخانه فرآوری گوگرد در سرخس با حضور رئیس جمهور، آغاز عملیات اجرایی احداث بیش از 50 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن و هنرستان شهید حاج قاسم سلیمانی توسط وزیر راه و شهرسازی، افتتاح یک باب دبستان در روستای محروم «کلاته برفی» مشهد توسط وزیر آموزش و پرورش، آغاز عملیات احداث 24 واحد نیروگاهی تجدید پذیر با ظرفیتی بیش از 194 مگاوات در خراسان رضوی توسط وزیر نیرو، افتتاح بخش سی تی اسکن بیمارستان لقمان حکیم سرخس توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آغاز احداث شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب خواف و کلنگ زنی پروژه 200 واحدی نهضت ملی مسکن در این شهرستان با حضور وزیر ورزش و جوانان به دنبال داشت.
یعقوب‌علی نظری، استاندار خراسان رضوی در نشست خبری اعلام مصوبات سفر اول هیأت دولت به خراسان رضوی که 15 فروردین‌ماه 1401 برگزار شد اظهار کرد: در این سفر 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 1379 میلیون دلار نیز در بخش ارزی و منابع مالی تصویب شد.
وی ادامه داد: همچنین 31 هزار و 448 میلیارد تومان نیز تسهیلات مصوب شد که قرار است برای فعالیت‌های اقتصادی طی سه سال پرداخت شود و پروژه‌هایی که در ارتباط با مصوبات این سفر است نیز به نتیجه خواهد رسید.
آن‌چه از شواهد و قرائن مشخص است دومین سفر هیأت دولت سیزدهم به استان خراسان رضوی در فصل بهار امسال انجام خواهد شد؛ سفری که می‌تواند فضای مناسبی برای پیگیری مصوبات سفر اول و رفع مشکلات و موانع مصوبات اجرا نشده را پیش روی مسؤولان استان بگذارد.

پیام خراسان

پیگیری دریافت اعتبار برای اجرای 51 مصوبه هیأت دولت در خراسان رضوی
جواد خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که در حوزه‌های مختلف استان چه مصوباتی از دور اول سفر هیأت دولت محقق شده است گفت: از مجموع 180 مصوبه دور اول سفر هیأت دولت به استان، ١٢٩ مصوبه محقق شده یا در آستانه تحقق کامل است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود: این مصوبات در قالب 15 دستگاه اجرایی و 12 وزارت خانه محقق شده و شامل حوزه‌های برق، بهداشت و درمان، صنعت، محیط زیست و حمل و نقل و راه است.
وی در پاسخ به وضعیت مصوبات نیمه تمام نیز اظهار کرد: 51 مصوبه از مجموع مصوبات هیأت دولت در حال پیگیری برای دریافت اعتبار است و تا انتهای دولت به بهره برداری خواهد رسید.
خدایی با بیان اینکه حوزه‌های مصوبات قابل بهره برداری شامل ورزشی، بهداشتی و درمانی، زیربنایی، فرهنگی، آموزشی، کشاورزی و صنعتی است تصریح کرد: پنج مصوبه در حوزه ورزشی شامل استادیوم، سالن و زمین چمن مصنوعی، 12 مصوبه در حوزه برق، آب و فاضلاب و گازرسانی شامل پست برق 132 و 400 کیلو ولت، آبرسانی به شهرها و روستاها، گازرسانی به 232 روستا و یک شهر و یک مصوبه با عنوان ایجاد سیستم کنترل و پایش آلودگی محیط زیست از جمله این مصوبات است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی چهار مصوبه درباره مجتمع‌های فرهنگی و 12 مصوبه در حوزه علوم و تحقیقات را از دیگر مصوبات بیان کرد و افزود: شش مصوبه در حوزه جهاد کشاورزی شامل احیا و مرمت بیش از 400 کیلومتر قنات، انتقال آب با لوله، استخر ذخیره آب، ساخت سیل بند و …، شش مصوبه در حوزه بهداشت و درمان شامل ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان، مراکز بهداشت شهری و روستایی، دانشکده و…و دو مصوبه درباره تصفیه خانه‌های شهرک‌های صنعتی هم از جمله آنها بود.

پیام خراسان

وی به 9 مصوبه جاده‌ای، روکش 1600 کیلومتر از محورهای شریانی و ایمن سازی 54 نقطه حادثه خیز در استان اشاره و خاطرنشان کرد: بازنگری در طرح هادی 1113 روستا و اجرای طرح هادی در 1141 روستا از دیگر مصوبات دور اول سفر دولت سیزدهم به خراسان رضوی بود.
خدایی افزود: احداث و بازسازی 3035 کلاس جدید و بازسازی و مقاوم سازی 330 کلاس قدیمی، جایگزینی کلاس‌های کانکسی و ساخت سالن و استخرهای آموزشی از جمله مصوبات هیأت دولت در حوزه آموزش بود.
سه ایستگاه سنجش گرد و غبار با تحقق 100 درصدی
ایجاد سیستم کنترل و پایش آلودگی محیط زیست یکی از مصوبات سفر هیأت دولت به خراسان رضوی بود که در همین خصوص مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم هیچ شهرستانی در استان خراسان رضوی مجهز به ایستگاه سنجش گرد و غبار نبود اظهار کرد: سه ایستگاه سنجش گرد و غبار با تحقق 100 درصدی مصوبه سفر رئیس جمهور جهت نصب و فعال‌سازی به شهرستان‌های سبزوار، گناباد و تربت جام این استان تحویل داده شد.
مهدی اله پور افزود: تا کنون هفت شهرستان خراسان رضوی شامل مشهد مقدس، خواف، سرخس، نیشابور، گناباد، سبزوار و تربت جام مجهز به ایستگاه سنجش گرد و غبار شدند.

پیام خراسان

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های 1401 و 1402 از محل اعتبارات ملی 60 میلیارد ریال برای تجهیز شش شهرستان استان خراسان رضوی به ایستگاه سنجش گرد و غبار هزینه شد.
سفرهای استانی دولت سیزدهم علاوه بر نظم و استمرار از ویژگی دیگری هم برخوردار است و آن برگزاری جلسات کارشناسی و احصاء نیازهای واقعی و ضروری استان‌ها برای تصویب در هیأت دولت است؛ فرصتی که اگر مسؤولان استان در روزهای باقیمانده به خوبی از آن استفاده کنند زمینه تحقق کامل مصوبات دور اول و تصویب مصوباتی در راستای حل مشکلات و موانع پیش روی توسعه استان در دور دوم سفرهای استانی فراهم خواهد شد.
کد خبر 6089541

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/666450/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیشترین خسارت سیل به راه‌ها و کشاورزی خراسان جنوبی؛ فوت 6 نفر در سیلاب

دختران پای کار جهاد محرومیت زدایی/فعالیت170 گروه جهادی جامعه زنان

جنایت پسر 17ساله به خاطر نیش زبان‌های زهرآلود!

جهان‌بین: از کیفیت آموزشی به هیچ قیمتی کوتاه نمی‌آییم

مردم بیرجند،درمیان وخوسف کار ناتمام 11 اسفند رابه نتیجه می رسانند

دستگاه اگزایمر لیزر در بیرجند بهره‌برداری شد

1145 زائر حج تمتع از کردستان به سرزمین وحی مشرف می‌شوند

شهردار بجنورد دبیر ملی شهر گلیم شد

عمران و آبادانی روستاها و شهرها به اعضا شوراها ارتباط مستقیم دارد

برگزاری جشن‌های روز دختر در بجنورد

ساخت زائرسرای البرز در مشهد مقدس سرعت گرفت

نقاب غربی‌ها در مقابله با دانشجویان معترض افتاد

آخرین نماینده مشهد و کلات روز جمعه انتخاب می‌شود

4 بازار میوه و تره‌بار در تهران افتتاح می‌شود

تصادف 2 خودرو در گیفان خراسان شمالی 4 مصدوم داشت

سیلاب تعدادی از راه‌های روستایی خراسان شمالی را مسدود کرد

یمن پیشتاز مبارزه با استکبار است و باید به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب انتخاب می‌شد

«آپاراتچی» اقتباسی از داستان یک قهرمان مردمی/ چرا اقتباس کم است؟

انتشارات الصباء سوریه با 26 عنوان به نمایشگاه تهران آمد

بانک مرکزی: نرخ تورم 38.8 درصد شد

پیش‌بینی وزش باد شدید و کاهش دما در خراسان جنوبی

طرحی جالب برای ترویج «یار مهربان» در طبس

مرگ پدر و پسر بر اثر برق‌گرفتگی در محله نجف مشهد

تصادف تریلی و اتوبوس در محور فیروزه - بار؛ بیش از 30 نفر مصدوم شدند

سیل بیمارستان بردسکن را فرا گرفت

حضور دو هیئت تجاری چینی و پاکستانی در استان، رهاورد نمایشگاه اکسپو

اجرای 96 برنامه محوری همزمان با هفته هلال احمر در خراسان جنوبی

نامگذاری بیش از 43 هزار نفر در خراسان جنوبی به نام‌ معصومه و رضا

قابی زیبا از آسمانِ پاک مشهد از فراز قله زو

داروی وارفارین برای اولین بار در کشور تولید می‌شود

برگزاری مراسم جشن سپاس معلم در بردسکن

اجرای 500 جشن مختلف به مناسبت دهه کرامت در مشهدالرضا(ع)

حال و هوای مشهد و حرم مطهر رضوی در یک روز بارانی

سیلاب به پنج شهر در خراسان رضوی خسارت زد

مرور تجربه اقتباس «صوراحیل» در نمایشگاه کتاب/ سهم انجمن چقدر است

بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب افتتاح شد

بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب افتتاح شد + عکس و فیلم

مجاهدت‌های یمن، معادلات جبهه استکبار را برهم زد

وزیر فرهنگ: مجاهدت‌های یمن، معادلات جبهه استکبار را برهم زد

غرفه یمن در نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شد

تجلیل مدیرکل بنیاد کرمانشاه از خانواده شهید «کریمی»

دیدار مدیرکل مراجعات و پاسخگویی ایثارگران  با تیم ایثار جانبازان قم

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با جانباز معزز حمید گلچی در قم

حدود 1000 میلیارد ریال به توسعه زیر ساخت‌های جامعه ایثارگری قم اختصاص یافت

جانبازان گرانقدر در صف اول ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت هستند

آمادگی ثبت احوال خراسان جنوبی در آستانه انتخابات

پرونده روستای اصفهک برای ثبت جهانی ارسال شد

سیلاب، جاده پالایشگاه گاز سرخس را بست

پایان سرقت‌های «برادران چرخ‌بر» در ایستگاه خیام مشهد!

وقوع 40 مورد آب‌افتادگی به‌دنبال بارش‌های اخیر در مشهد