شیوه نوین ارزیابی داوطلبان دانشگاه فرهنگیان؛ گامی مؤثر در تضمین کیفیت معلمان آینده
فرهنگي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - مصطفی اسدی در حاشیه بازدید از مراحل ارزیابی داوطلبان دانشگاه فرهنگیان استان گفت: استفاده از روشهای نوین و چندمرحلهای در ارزیابی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان، نقش مهمی در ارتقای کیفیت نیروی انسانی آینده آموزش و پرورش دارد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ مصطفی اسدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در بازدید از مراحل ارزیابی داوطلبان دانشگاه فرهنگیان استان، اظهار کرد: در فرایند جذب جدید، داوطلبان تنها از منظر علمی ارزیابی نمیشوند، بلکه صلاحیتهای اخلاقی، تربیتی، روانشناختی، تواناییهای ارتباطی و قدرت تحلیل مسائل آموزشی نیز مورد سنجش قرار میگیرد.
وی با اشاره به ارزیابیهای گروهی و تمرینهای تحلیلی افزود: در این شیوه، شاخصهایی همچون تعاملپذیری، خلاقیت، انعطافپذیری و مهارت حل مسئله در قالب گفتوگوهای گروهی و سناریوهای واقعی آموزشی بررسی میشود. همچنین، سلامت روان و ویژگیهای شخصیتی داوطلبان با استفاده از ابزارهای استاندارد روانسنجی مورد سنجش قرار میگیرد.
اسدی گفت: برخلاف شیوههای سنتی که مبتنی بر مصاحبههای سلیقهای و غیررسمی بود، روش جدید با بهرهگیری از آزمونهای استاندارد، ارزیابی چندمرحلهای و ابزارهای علمی، موجب افزایش شفافیت، عدالت و کاهش سوگیریهای ذهنی در فرایند انتخاب معلمان آینده میشود.
وی درباره نحوه اعلام نتایج نهایی افزود: این نتایج بر اساس ترکیب نمرات چهار شاخص شامل آزمون سراسری (10 درصد)، آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان (15 درصد)، سوابق تحصیلی (50 درصد) و ارزیابی تکمیلی (25 درصد) تعیین خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان یادآور شد: داوطلبان و خانوادههای آنان میتوانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی به سایت مدیریت امور پردیسهای استان به نشانی khorasanrazavi.cfu.ac.ir یا سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی cfu.ac.ir مراجعه کنند.
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/884968/