پیام خراسان -
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، علی متقیان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در نشست وبیناری برنامه ملی نماد بر لزوم توجه جدی به این موضوع و ترسیم یک نقشه راه کلان با پیوست عملیاتی و ساز و کارهای قابل اجرا تأکید کرد.
وی گام نخست این نقشه راه را ترسیم اطلس آسیبهای روانی و اطلس آسیبهای اجتماعی در سطح استان عنوان کرد و افزود: بر این اساس، برنامهای زمان بندی شده برای غربالگری، رصد و پایش مستمر آسیبها طراحی و اجرا خواهد شد.
متقیان به اجرای اقدامات مداخلهای، درمانی و مددکاری برای افراد آسیبدیده قطعی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت کامل مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی و همچنین برنامههای مداخلهای برای درمان آسیبهای اجتماعی در دستور کار قرار دارد.
حسین محمدی ثانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این نشست با اشاره به برنامههای این معاونت، با تاکید بر طرح همیار مشاور در مدارس گفت: این طرح با هدف توانمندسازی دانشآموزان و استفاده از ظرفیت همسالان برای پیشگیری و شناسایی به موقع مشکلات اجرا میشود. محمدی ثانی همچنین بر استفاده حداکثری از ظرفیت تشکلهای دانشآموزی، در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تأکید کرد.
