پیام خراسان - مصطفی اسدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اجلاس روسای ادارات این استان تأکید کرد: مدیریت در آموزش و پرورش نیازمند برخورداری از سعهصدر، تعامل و رویکرد مسئلهمحور است.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، مصطفی اسدی در این نشست که با حضور مدیران ادارات آموزش و پرورش سراسر استان برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی که آموزش و پرورش با مسائل متنوعی روبرو است، نوع رفتار و شیوه تصمیمگیری مدیران از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است.
وی موفقیت در مدیریت را منوط به ایجاد آرامش، تعامل و همدلی در مجموعه تحت مدیریت دانست و افزود: مدیر آموزش و پرورش باید شنوا، صبور و تصمیمگیرندهای هوشمند باشد که بتواند در میان چالشها با نگاه کارشناسی و روحیه مثبت، مسیر درست را انتخاب کند.
اسدی با تأکید بر پرهیز از نگاه تنبیهی و تمرکز بر اصلاح و راهحلمحوری، خاطرنشان کرد: خطا در هر سازمانی ممکن است رخ دهد، اما مدیر با آرامش و تدبیر باید مسئله را تحلیل کرده و از آن برای بهبود فرایندها استفاده کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیریت مؤثر را دیدن مسئله و نه پنهان کردن آن خواند و گفت: مدیران باید چالشها را به درستی شناسایی و به فرصت تبدیل کنند. تصمیمات نیز باید مبتنی بر اطلاعات دقیق، مشورت با همکاران و توجه به واقعیتهای میدانی اتخاذ شود.
وی با اشاره به موفقیتهای کسبشده در حل مسائل مالی، ملکی و اداری استان رویکرد تعاملی، هماهنگی درونسازمانی و نگاه حلمحور را رمز موفقیت دستگاه تعلیم و تربیت استان دانست.
اسدی رعایت کرامت مراجعان را از اولویتهای جدی ادارات آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: مردم باید در برخورد با کارکنان ما، احساس احترام، صداقت و آرامش داشته باشند، چرا که این رفتارها، اعتماد عمومی را تقویت میکند.
وی در پایان خطاب به مدیران گفت: مدیر موفق در آموزش و پرورش کسی است که ضمن برنامهریزی دقیق، بتواند روحیه همدلی، انگیزه و امید را در مجموعه خود افزایش دهد، چرا که این نهاد، بیش از هر چیز نیازمند بینش، انعطاف و توان هدایت نیروی انسانی است.