پیام خراسان - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: «مدرسه تراز» بهعنوان الگوی اجرایی سند تحول بنیادین، محور تحقق جامعه آرمانی ایرانی و اسلامی در نظام تعلیم و تربیت است.
مهدی مرتضوی شامگاه دوشنبه در کارگاه آموزشی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» با تدریس دکتر علیرضا کمرئی مشاور وزیر آموزش و پرورش، که با حضور شورای معاونان اداره کل و شرکت مجازی معاونان شهرستانها برگزار شد، اظهار داشت: بایستی مدارس به محیطی برای یادگیری اجتماعی، کار گروهی، مشارکت، مسئولیتپذیری و کسب مهارتهای واقعی زندگی تبدیل شوند.
 وی افزود: همه فعالیتهای مدارس باید بر اساس سند تحول بنیادین طراحی، تدوین و اجرا شود؛ زیرا عدالت تربیتی، تمرکززدایی، مدرسهمحوری و افزایش نقش مدیران و معلمان در تصمیمسازیهای آموزشی از اصول اساسی مدرسه تراز به شمار میرود.
 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی «توانا» برای مدیران، دبیران و معلمان استان گفت: در این دوره مفاهیمی همچون مدیریت تحولگرا، طراحی مدرسه تراز، ارزشیابی مبتنی بر تربیت متوازن و مدرسه یادگیرنده آموزش داده میشود تا زمینه اجرای عملیاتی سند تحول بنیادین فراهم گردد.
 مرتضوی تصریح کرد: تحقق اهداف سند تحول نیازمند مدیران و معلمان تحولخواه است. همانگونه ک سند تحول بنیادین، نیازمند معلمان تحول خواه است و تحقق آن تنها با اراده و تلاش نیروهای خلاق ممکن است.
 وی با تأکید بر اینکه مدرسه تراز باید آیندهساز باشد، افزود: هدف آموزش و پرورش تربیت نسلی مؤمن، متفکر، خلاق و توانمند است که ضمن حفظ هویت دینی، آمادگی لازم را برای زندگی در دنیای متحول امروز و فردای ایران اسلامی داشته باشد.
 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در پایان از تلاشهای دکتر کمرئی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، در برگزاری این کارگاهها قدردانی کرد و گفت: با وجود محدودیتهای موجود، همکاران فرهنگی استان تمام توان خود را برای اجرای مطلوب برنامههای تحولی و توانمندسازی مدیران بهکار گرفتهاند.
 گفتنی است این کارگاه، شامگاه دوشنبه 5 آبان ماه با تدریس دکتر کمرئی مشاور وزیر آموزش و پرورش و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، شورای معاونان اداره کل و همچنین شرکت مجازی شورای معاونان شهرستان ها برگزار گردید.