چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴
فرهنگی

تأکید معاون آموزش ابتدایی بر احیای دانشسرای عشایری برای جذب معلم بومی

تأکید معاون آموزش ابتدایی بر احیای دانشسرای عشایری برای جذب معلم بومی
پیام خراسان - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:یکی از راهبردهای جدی ما، توسعه مدارس شبانه‌روزی در چارچوب نقشه‌ راه سند تحول آموزش و پرورش و قانون برنامه هفتم توسعه است تا شرایط ادامه تحصیل برای دانش‌آموزان به‌ویژه دختران عشایری فراهم شود.
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:یکی از راهبردهای جدی ما، توسعه مدارس شبانه‌روزی در چارچوب نقشه‌ راه سند تحول آموزش و پرورش و قانون برنامه هفتم توسعه است تا شرایط ادامه تحصیل برای دانش‌آموزان به‌ویژه دختران عشایری فراهم شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی ،امروز چهارشنبه 14 آبان ماه آیین اختتامیه بیست و چهارمین اردوی پسران عشایر کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد ،رضوان حکیم زاده ، بر ضرورت توجه ویژه به عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای دانش‌آموزان عشایری تأکید کرد.
با اشاره به گستره مدارس عشایری کشور گفت: در حال وی حاضر آموزش عشایری در 7هزار و 215 مدرسه سراسر کشور اجرا می‌شود که از این تعداد، 250 مدرسه شبانه‌روزی و 123 هنرستان فنی و کاردانش هستند.
او با بیان اینکه توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در میان دانش‌آموزان عشایر، به‌ویژه دختران، می‌تواند نقش موثری در احیای صنایع دستی داشته باشد، افزود: یکی از راهبردهای جدی ما، توسعه مدارس شبانه‌روزی در چارچوب نقشه‌ راه سند تحول آموزش و پرورش و قانون برنامه هفتم توسعه است تا شرایط ادامه تحصیل برای دانش‌آموزان به‌ویژه دختران عشایری فراهم شود.
معاون آموزش ابتدایی همچنین بر لزوم احیای دانشسرای عشایری ویژه تربیت معلم از بوم عشایر تأکید کرد و گفت: در گذشته دانشسراهای عشایری مأموریت داشتند معلمانی از میان فرزندان عشایر تربیت کنند، اما در سال‌های اخیر اغلب افرادی که با سهمیه عشایر جذب شده‌اند از بوم عشایری نبوده‌اند و تمایل کمتری برای خدمت در مناطق عشایری دارند. اگر بتوانیم جذب معلمان بومی را احیا کنیم، گام مهمی برای ارتقای کیفیت آموزش عشایری برداشته‌ایم.
وی با اشاره به اهداف برگزاری اردوی عشایر گفت: این اردو نمادی از بسط عدالت آموزشی و فرصتی برای تبلور فرهنگ غنی و متنوع عشایر ایران است. در این برنامه‌ها تلاش شده نگاه جامع به تربیت فرهنگی، اعتقادی، ورزشی، اجتماعی و حرفه‌ای دانش‌آموزان داشته باشیم.


نظرات شما