پیام خراسان

آخرين مطالب

بیانیه پیکان علیه ساپینتو: اینجا جنگل نیست/ سرمربی استقلال 2 بازی محروم شد ورزشي

بیانیه پیکان علیه ساپینتو: اینجا جنگل نیست/ سرمربی استقلال 2 بازی محروم شد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - باشگاه پیکان با جمع‌آوری اسناد و مدارک از سرمربی تیم استقلال شکایت می‌کند. به گزارش ورزش سه، حواشی پیش آمده در بازی استقلال و پیکان ادامه‌دار شده است؛ بعد از اعلام باشگاه استقلال مبنی بر شکایت از مجتبی حسینی سرمربی پیکان حالا باشگاه خودروساز تهرانی با انتشار بیانیه‌ای علیه ساپینتو و حرف‌های عجیب او در نشست خبری امروز موضع‌گیری کرده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
در بیانیه‌ای که باشگاه پیکان منتشر کرده، آمده است:
«در حاشیه دیدار دو تیم پیکان و استقلال از چارچوب هفته بیستم لیگ برتر، اتفاقات ناگواری برای فوتبال ایران رقم خورد که جای تاسف دارد.
ریکاردو ساپینتو سرمربی باشگاه استقلال که به گواه رسانه‌ها و آرای کمیته انضباطی، یکی از پرحاشیه‌ترین مربیان این فصل رقابت‌های لیگ ایران به حساب می‌آید، پس از دیدار مقابل پیکان در کنفرانس خبری، پا را از مسائل اخلاقی فراتر گذاشت و حرف‌هایی به زبان آورد که غیرقابل بخشش و غیرقابل کتمان است.
البته مدیر رسانه و مترجم وی در همان زمان، تلاش زیادی برای «ماست‌مالی» کردن صحبت‌های توهین‌آمیز ساپینتو داشتند و اصرار می‌کردند که مفهوم «جنگل» در زبان انگلیسی و زبان فارسی متفاوت است(!) که این شکل از توجیه، توهین به شعور علاقه‌مندان فوتبال به خصوص هواداران محترم استقلال به عنوان مخاطبان اصلی این دیدار بود.
باشگاه پیکان ضمن احترام به همه طرفداران فوتبال، مخصوصا هواداران استقلال و سابقه این باشگاه که ریشه در ذهن تاریخی فوتبال کشورمان دارد، با ارائه اسناد و مدارکی از جمله، صحبت‌های ساپینتو در محل کنفرانس خبری بعد از بازی، از ایشان به کمیته انضباطی و کمیته اخلاق شکایت می‌کند.
باشگاه پیکان شکست در زمین بازی را می‌پذیرد اما اجازه نخواهد داد فردی به خود جرات دهد به فوتبال این مملکت برچسب «جنگل» بزند و یا رفتار مربیان ایرانی را با «رفتار حیوانی» مقایسه کند. این مدل صحبت کردن در کنفرانس خبری، شخصیت یک مربی را عیان می‌سازد و این سوال را به اذهان متبادر می‌کند که چرا باید دلار از کشور خارج شود تا یک مربی پرتغالی به ایران بیاید و رفتار ایرانی‌ها را با رفتار حیوانات مقایسه کند.
امیدواریم کمیته اخلاق و کمیته انضباطی با شجاعت و شهامت اقدام به صدور رای عادلانه در خصوص حواشی تمام‌نشدنی ساپینتو در لیگ ایران کند.
همچنین باشگاه پیکان این پرونده را تا حصول نتیجه به صورت مجدانه پیگیری خواهد کرد.»
ساپینتو 2 بازی محروم شد/ 6 جلسه محرومیت برای مربیان استقلال و مس کرمان
کمیته انضباطی فدراسیون اعلام کرد در پی تخلف صورت گرفته از سوی ریکاردو ساپینتو،سرمربی تیم استقلال مبنی بر عدم رعایت ماده 71 مقررات انضباطی و اظهارات توهین آمیز پس از دیدار مقابل پیکان، ابلاغ می شود که نامبرده ظرف مهلت 48 ساعت دفاعیات کتبی خود را به کمیته انضباطی ارسال کند.
همچنین دیدار دو تیم فوتبال مس کرمان و استقلال تهران برگزار شد که کمیته انضباطی رای خود را درباره تخلفات این دیدار به شرح زیر صادر کرد:
رضا یوسفی،مربی تیم مس کرمان به دلیل انجام تخلفاتی مبنی بر بدرفتاری در قبال مقام غیر رسمی مسابقه از وی رخ داد به یک جلسه محرومیت تعلیقی از همراهی تیم خود که به مدت تعلیق آن تا پایان فصل می باشد و به پرداخت 500 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این را از حیث جریمه نقدی قابل تجدیدنظر است.
ولی میرزایی، مربی تیم مس کرمان به دلیل رفتار غیر ورزشی به مدت یک جلسه محرومیت تعلیقی از همراهی تیم که مدت تعلیق آن تا پایان فصل می باشد و پرداخت 260 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این را از حیث جریمه نقدی قابل تجدیدنظر است.
عمار پاکزاد، مربی تیم مس کرمان به دلیل بدرفتاری در قبال مقام رسمی و غیررسمی و رفتار غیر ورزشی و ایجاد درگیری به سه جلسه از همراهی تیم خود که یک جلسه آن تا پایان فصل تعلیق می گردد، محروم شد. وی همچنین به پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای تجدید نظر است.
باشگاه مس کرمان به دلیل سوء رفتار تیمی و مسئولیت تضامنی در قبال رفتار عوامل تیم باید 2 میلیارد و 500 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این راب قابل تجدید نظر است.
باشگاه استقلال به دلیل مسئولیت تضامنی در قبال رفتار عوامل تیم باید دو میلیارد ریال جریمه نقدی پرداخت کنند. این رای از حیث جریمه قابل تجدیدنظر است.
ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم استقلال به دلیل بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه و تحریک عمومی در هنگام خروج از محوطه زمین مسابقه، به دو جلسه محرومیت از همراهی تیم _که یک جلسه آن تا پایان فصل تعلیق می گردد_ محروم و به پرداخت 2 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای از حیث جریمه نقدی قابل تجدیدنظر است.
بهزاد غلامپور، مربی تیم استقلال به دلیل رفتار بدرفتاری در قبال مقام غیر رسمی و رفتار غیر ورزشی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود محکوم و به پرداخت یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.
این رای از حیث جریمه نقدی قابل تجدیدنظر است.
***
نشست مطبوعاتی ساپینتو بدون روتوش!/ ترجمه صحیح صحبت‌های آتشین سرمربی استقلال
با توجه به سابقه تنش‌زا بودن بازی‌های استقلال، کمتر کسی تصور می‌کرد که دیدار با پیکان بدون حاشیه خاصی ادامه پیدا کند. تا ثانیه‌های پایانی اما مساله خاصی در کنار زمین وجود نداشت اما در اولین دقیقه از وقت‌های اضافی ناگهان نیمکت نشینان دو تیم با یکدیگر درگیری لفظی شدیدی پیدا کردند که باعث شد بیژن حیدری به لب خط بیاید و به روی ماتا مربی استقلال و مجتبی حسینی سرمربی پیکان کارت زرد نشان بدهد.
این اما پایان ماجرا نبود؛ ریکاردو ساپینتو که سعی داشت خود را از درگیری های پیش آمده عصبانی نشان بدهد، در نشست خبری به نیمکت پیکان حمله کرد و بدون آنکه اسمی از کسی ببرد صحبت‌های تندی را علیه مربیان حریف بر زبان آورد.
نکته قابل توجه ما درباره صحبت‌هایی که ساپینتو انجام داد، استفاده از عبارت‌های عجیب در حین نشست خبری بود. اگرچه مترجم سرمربی استقلال عین جملات ساپینتو را برای حاضران در کنفرانس ترجمه نکرد، اما مشخص است که او با استفاده از واژه‌هایی مانند «جنگل» و «حیوان» صحبت‌های خود را انجام می‌دهد.
اما ترجمه دقیق جملاتی که ساپینتو به کار برد، چه بود؟
ساپینتو بعد از آنکه مدیررسانه استقلال مجتبی حسینی سرمربی پیکان را متهم به استفاده از الفاظ زشت کرد، گفت: «شما آنچه لازم بود را گفتید. من می‌خواهم این جنگل(تشبیه فضا به جنگل) تمام شود، مثل جنگلی با حضور حیوانات! وقتی در حال باخت هستند(عقب هستند)، دنبال بهانه‌ای هستند که کادر تیم حریف را تحریک کنند. بعضی از آنها رفتار مناسبی ندارند، سرمربیان حریف و دستیاران آنها هیچ از فوتبال نمی‌دانند و فقط تیم حریف را تحریک می‌کنند.»
او در حالی که عصبانی به نظر می‌رسید، ادامه داد: «بله، این رفتارها باید متوقف شود، این کار من نیست، فدراسیون باید خیلی سریع جلوی این موضوع را بگیرد؛ خیلی سریع. برای حفظ سلامت و افزایش زیبایی فوتبال ایران باید متوقف شود.»
سرمربی پرتغالی بعد از این جملات (که به زبان انگلیسی بر زبان آورد و از سوی مترجم ترجمه نشد) به موضوعات دیگری اشاره کرد. در ادامه نشست خبری یکی از خبرنگاران که متوجه شده بود ساپینتو چه واژه‌هایی را به کار برده خطاب به او گفت: «شما تشبیهاتی را به کار بردید و حرف‌هایی زدید که به دلایلی ترجمه نشد...»
زرندی مدیررسانه استقلال وسط حرف آمد و گفت: «نه، منظور ایشان به طور کامل منتقل نشد.»
خبرنگار ادامه داد: «به گفته خودتان این روزها همه انگلیسی و پرتغالی بلدند. فکر می‌کنم این صحبت‌های ایشان بار منفی داشته باشد. بهتر است خودشان بیشتر توضیح بدهند.»
وقتی مترجم ساپینتو،‌ سوال را برای او ترجمه کرد، او به زبان انگلیسی پاسخ داد: «من می خواستم بگویم رفتار شبیه انسان‌ها نبود. این حیوانات هستند که کارهای غیرمعمول انجام می‌دهند زیرا حیوان هستند. من می‌خواستم بگویم آنها کارهایی کردند که شبیه حیوان بود، زیرا این حیوان است که نمی‌داند چه کاری می کند و البته دلیلش این است که آنها فکر نمی کنند. این توهین نیست، من هیچ‌کس را حیوان خطاب نکردم. بهتر است این کارها را نکنند چون این رفتارها برای آینده خوب نیست.»
جالب اینجا است که مترجم ساپینتو بازهم عبارت های دقیق این مربی را ترجمه نکرد و فقط تاکید داشت که منظور ساپینتو رفتارهای غیرانسانی بوده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/503962/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور

اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

رژیم صهیونیستی بداند اگر دست از پا خطا کند این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

پلمب 3 سالن زیبایی در مشهد (31 فروردین 1403)

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت

بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

بیش از 25 هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد

شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند

راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در جهنم اتحاد

داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم

اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار

برگزاری پویش قرانی نوگل من در جغتای

هشدار آب‌وفاضلاب خراسان شمالی درخصوص استفاده غیرشرب از آب

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است

هنر پنالتی زدن: راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در اتحاد

کیفیت هوای مشهد ناسالم شد

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

کسب مهارت 20 هزار و 720 نفر در خراسان شمالی

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از 400 نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت

219 انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ