پیام خراسان

آخرين مطالب

مولدسازی دارایی‌های دولت و احصای پروژه‌های بر زمین مانده اقتصادي

مولدسازی دارایی‌های دولت و احصای پروژه‌های بر زمین مانده
  بزرگنمايي:

پیام خراسان- مرتضی ذاکریان  با اشاره به اهداف اجرای مولدسازی اظهار کرد: این طرح با هدف کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره وری اموال مازاد دولتی، افزایش عرضه زمین، ملک، ساختمان در اقتصاد و تعدیل قیمت‌ها، کاهش دارایی منجمد دولت به نفع پویایی اقتصاد، بهره وری و کارایی بیشتر از دارایی‌های ثابت دولت، افزایش نقدینگی شرکت‌ها و تامین غیر تورمی کسری بودجه، تامین فرصت فراگیر مصون ماندن مردم از تورم دارایی‌های ثابت، گسترش مالکیت عموم مردم به ویژه اقشار کم درآمد از این دارایی‌ها اجرایی شده است.

وی افزود: یکی از مهم ترین مصوباتی که در شورای هماهنگی سران قوا سال 1401 به تصویب رسید و اکنون در حال اجرای مراحل بوده، مولدسازی دارایی‌های دولت است. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح مبحث مولدسازی از سال 95 شروع شد و دستگاه‌ها مکلف شده تمامی اموال خود را در سامانه اموال دولتی ثبت کنند، ادامه داد: مصوبه جدید مولدسازی دارایی‌های دولت جدیدا ابلاغ شده و با تایید مقام معظم رهبری به مرحله اجرا رسید. 

ذاکریان بیان کرد: استان خراسان جنوبی جز استان‌های موخر التاسیس بوده و مشابه بسیاری از استان‌های قدیمی کشور املاک مازادی ندارد؛ براین اساس چندین دستگاه اجرایی در استان وجود دارند که هنوز در ساختمان استیجاری ساکن هستند. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون 331 میلیارد ریال از محل مولدسازی دارایی‌های دولت به فروش رساندیم و تعدادی از مجوزهای جدید را به سازمان خصوصی سازی معرفی کردیم که جمعا 29 مورد است. 

ذاکریان با بیان اینکه یکی از بهترین مصوباتی که در زمینه مولدسازی دارایی‌های دولت وجود دارد این است که این امر الزاما و تنها فروش دارایی‌های دولت نیست، افزود: در ابتدا برنامه داریم پروژه‌های نیمه تمام را احصا کرده و درآمد مولدسازی را برای تکمیل این پروژه‌ها داشته باشیم.

به گفته وی  عواید حاصل از واگذاری اموال غیرمنقول برای تکمیل و بهره برداری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام بلافاصله به حساب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه اجرایی مربوطه ستادی با استانی واریز خواهد شد تا در سقف بودجه مصوب هزینه شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی مجری شناسایی، واگذاری، فروش و مولدسازی اموال شناسایی شده و پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و قراردادهای مشارکت و سرمایه گذاری است و اموالی که به هر صورتی در مالکیت 100 درصدی دولت نباشد در لیست مولدسازی قرار نمی‌گیرد و این اموال را بنا به دستور استاندار از لیست مولدسازی خارج کرده‌ایم. 

ذاکریان با اشاره به عملکرد یک ساله نیز گفت: مهم‌ترین اتفاقی که در خراسان جنوبی طی یک سال اخیر افتاد میزبانی از رئیس جمهور در اولین سفر از دور دوم سفرها بود که منشا خیرات و برکات بسیاری شد. 

وی ادامه داد: در جریان سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی شاهد حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان پس از گذشت بیش از یک دهه بودیم که یک اتفاق بسیار مهمی محسوب می‌شود. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری بهره‌مندی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از تسهیلات تبصره 18، افزود: نیازمند تزریق منابع هستیم تا سرمایه‌گذاری‌های موجود را تقویت کرده و نیز سرمایه‌گذاری‌های جدیدی اتفاق افتد. 

سرمایه‌هایی که در پیچ هفت خوان نمی‌مانند

ذاکریان با اشاره به تدوین اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی، گفت: 97 لایه اطلاعاتی در این اطلس از دستگاه‌های ذیربط و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اخذ و پردازش شده است. 
سرمایه‌هایی که در پیچ هفت خوان نمی‌مانند.

وی با اشاره به احصای زمینه‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری، افزود: با وجود این اطلس نیاز نیست برای هر مجوز راه‌های پرپیچ و خم طی شود و تاکید استاندار بر این است که این اطلس پنجره واحد سرمایه گذاری و مبنای صدور مجوز قرار بگیرد. 

ذاکریان ادامه داد: برنامه بعدی این بود که این اطلس تحت وب آماده شود و با تهیه آن، فرایند اخذ استعلام از دستگاه‌های اجرایی و زمان بر شدن آن حذف و نیازی به مراجعه حضوری سرمایه گذار نخواهد بود و در حال حاضر قادر به پاسخگویی به سرمایه گذاران هستیم. 

وی با تاکید بر پیگیری جذب سرمایه‌گذاری خارجی، افزود: در یک سال اخیر 244 میلیون دلار سرمایه گذاری مصوب خارجی و 9.4  میلیون دلار سرمایه وارده داشته‌ایم و عمده سرمایه گذاران از کشورهای چین، آلمان، قطر، افغانستان، آفریقای جنوبی و عراق هستند. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموع این موارد 24.6 درصد در خصوص سرمایه گذاری خارجی مصوب و 11 درصد سرمایه گذاری خارجی جذب شده و پروژه‌های این سرمایه‌ها 16.6 درصد رشد داشته است. 

ذاکریان با اشاره به تاسیس صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در خراسان جنوبی به عنوان یکی دیگر از اقدامات، تصریح کرد: تا پیش از این در صورت رخ دادن یک حادثه، مشمول استفاده از خدمات صندوق مجبور بود به خراسان رضوی مراجعه کند که با افتتاح صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در استان مانع از این موارد می‌شویم. 

وی با بیان اینکه ارتقای اداره اموال تملیکی به اداره کل نیز یکی از فرصت‌های خراسان جنوبی بود که در دی ماه انجام گرفت، یادآور شد: برای تأمین زیرساخت‌های اداره کل اموال تملیکی استان نیازمند توجه بیشتر بوده و از طرفی احداث ساختمان سوله انباری حداقل به اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال نیاز دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/514459/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

باغ‌های زیرکوه زیر آب

رواناب‌هایی که به‌نفع افغانستان از کشور خارج می‌شوند!

افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس

حال و هوای بارانی حرم مطهر امام مهربا‌نی‌ها

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

کشف بیش از 7 تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور

فیلم| فریاد‌های این زن به خاطر 400 هزار تومان، مشهد را لرزاند

اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار

شناسایی 100 کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور

1200 شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه

مسدود شدن برخی از محورهای خراسان جنوبی در اثر سیلاب

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور

اشک مادران روستای نوده در جاماندن فرزندانشان از کنکور

عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد

زیرکوه در محاصره سیلاب

آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

شکسته شدن 2 سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس

آبگیری 30 درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان

88 مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به 109 کلاس درس

خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد

کشف 50 تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه

حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل

آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است

400 هزار مترمربع معابر روستاهای خراسان شمالی آسفالت شد

تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب

لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود

بیش از سه هزار و 500 دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد

ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب

ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

آخرین وضعیت سیلاب در زیرکوه خراسان‌جنوبی؛ کنکوری‌ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند

(ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند

لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها

ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم