مظفری در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی:
توجه به راههای خراسان رضوی از لحاظ اقتصاد ملی اهمیت دارد
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - استاندار خراسان رضوی گفت: توجه به راههای این استان علاوه بر تردد مسافران، از لحاظ اقتصاد ملی اهمیت دارد.
به گزارش ادارهکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، غلامحسین مظفری در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حوزه راهها در خراسان رضوی، راههای نرفته زیادی داریم که توجه به این مقوله علاوه بر تردد مسافران، از لحاظ اقتصاد ملی دارای اهمیت است.
وی افزود: خراسان رضوی در مسیر راهگذرهای شرق-غرب و شمال-جنوب قرار دارد و محورهای مواصلاتی دوغارون، سرخس، خواف و لطفآباد به مشهد از شاهراههای ارتباطی مهم این استان محسوب میشوند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به گستردگی و پراکندگی راهها در استان ادامه داد: در سطح خراسان رضوی راههای فرعی بسیاری وجود دارد که بار ترافیکی بالایی را تحمل میکنند و میبایست از منظر نوع مسیر و میزان اعتبار، بهسازی و ارتقا پیدا کنند.
مظفری بیان کرد: نیازها و مطالبات برای کیفیتبخشی به محورهای مواصلاتی استان زیاد است؛ اما منابع محدودی در اختیار داریم که باید با تلفیق اعتبارات، مسائل را برطرف کنیم.
وی تصریح کرد: سالانه 30 میلیون مسافر و زائر به مشهد و خراسان رضوی سفر میکنند و مردم خدمات دولت و وزارت راه و شهرسازی را در همین مسیرها و جادهها مشاهده میکنند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اعتبارات تملک دارایی اضافه کرد: در هر مرحلهای که مجموعه دستگاههای اجرایی استان لازم باشد کمک کنند، آمادگی کامل وجود دارد.
مظفری در پایان پیشنهاد سفر مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و سازمانهای تابعه به مشهد را برای بررسی مشکلات و مسائل حوزه راهها و زیرساختهای ارتباطی مطرح کرد.
همچنین معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: قطار مشهد-گلبهار یکی از کلانطرحهای شرق کشور است که باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.
سیدعبدالله ارجائی با بیان اینکه زیرسازی این خط آهن انجام شده و آماده ریلگذاری است، افزود: اتصال آن به قطار شهری مشهد از نظر وزارت راه و شهرسازی مشکلی ایجاد نمیکند و شهرداری مشهد باید برای به سرانجام رسیدن این طرح نظر خود را اعلام کند.
وی ادامه داد: اعتبار تهیه ریل خط آهن مشهد-گلبهار 1.2 همت است که 600 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تخصیص خواهد یافت و درخواست داریم مابقی آن از ناحیه اعتبارات استانی تأمین شود.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: امتداد این خط ریلی تا چناران به طول 10 کیلومتر یکی از مطالبات بهحق مردم است که این وزارتخانه در صورت همکاری، تملک زمین و رفع معارضات، آمادگی اجرای آن را دارد.
ارجائی با اشاره به ساخت آزادراه مشهد-چناران تصریح کرد: حجم تردد خودروها در این مسیر بالا است و باعث اتلاف وقت مردم و هدررفت سوخت بهعنوان سرمایه ملی میشود که نیاز است، زودتر به سرانجام برسد.
وی اضافه کرد: مطالعات قطار برقی مشهد-تهران هم انجام شده و دارای ردیف اعتباری است که در حال بررسی این طرح برای آغاز از سمت حومه تهران هستیم.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: هزینه راهاندازی قطار برقی تهران-مشهد با احتساب ناوگان حملونقلی 1.7 همت است که قابلیت افزایش سرعت تا 220 کیلومتر بر ساعت را دارد.
ارجائی از در دستورکار قرار گرفتن طرح قطار سریعالسیر مشهد-تهران خبر داد و عنوان کرد: در سطح ملی نیز بر اجرایی کردن آن اهتمام ویژهای وجود دارد.
وی در پایان گفت: مجموعه استانداری با کمک مدیران استانی زیرمجموعه وزارت راه میتوانند مشکلات مرتبط با این حوزه به تفکیک شهرستانها را شناسایی کنند تا در قالب یک سند در وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرند.
-
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۰۲:۳۱
-
۷ بازديد
-

-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/863630/