دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۴
فرهنگی

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش:

حرفه‌ای‌سازی معلمان، راهبرد اصلی کیفیت‌بخشی آموزشی در سال تحصیلی آینده

حرفه‌ای‌سازی معلمان، راهبرد اصلی کیفیت‌بخشی آموزشی در سال تحصیلی آینده
پیام خراسان - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور مطرح کرد: هدف اصلی ما این است تک تک دانش‌آموزان مهر متفاوت را احساس کنند.
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور مطرح کرد: هدف اصلی ما این است تک تک دانش‌آموزان مهر متفاوت را احساس کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، محمود امانی تهرانی در نشست طرح تابان خراسان رضوی عنوان کرد: رییس‌جمهور در مهر گذشته با اشاره به مدارس کانکسی، سنگی و خشتی این مدارس را در شأن ایران ندانسته و تاکید کردند باید این مدارس جمع‌آوری شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با عنایت ویژه رییس‌جمهور در کمتر از چهار ماه اطلس دقیقی از همه مدارس کشور تهیه شد و استانداران مکلف به حل این مسائل شدند.
وی ادامه داد: در همین راستا 7400 پروژه تعریف شد که سهم زیادی از آن به عهده خود مردم است.
امانی اظهار کرد: در همان چند ماه سال گذشته با همراهی مردم، کمک خیرین از 10 همت به 18 همت افزایش یافت و امسال خیرین 25 همت برای ساخت مدرسه تعهد داده‌اند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به تحول در کلاس درس طبق خواسته رییس‌جمهور اشاره و اضافه کرد: کار گروهی، ارائه در کلاس، تغییر چیدمان صندلی‌ها و ارائه پروژه به دانش‌آموزان از جمله تغییراتی است که از مهر امسال در حوزه کیفیت بخشی آموزشی اتفاق خواهد افتاد
وی درخصوص تاثیر این تغییرات در کیفیت‌بخشی آموزشی گفت: تحقیقات نشان داده که حتی یک تغییر مانند چیدمان صندلی‌ها در کلاس منجر به مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در مباحث خواهد شد.
امانی عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سهم زیادی از توان معلم صرف ساکت و منظم کردن کلاس می‌شود؛ بسیاری از کشورها از اینکه معلمان انرژی خود را صرف ساکت کردن کلاس کنند؛ عبور کرده‌اند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به حرفه‌ای‌سازی معلمان به عنوان راهبرد اصلی کیفیت‌بخشی آموزشی در سال تحصیلی آینده ادامه داد: ارتقا توانمندی معلمان در جهت کیفیت‌بخشی آموزشی یکی از رویکردهای اصلی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده است. ما باید معلمان دلسوز و مهربان را در جهت حرفه‌ای شدن تشویق کنیم 
وی در پایان بر استفاده از الگوهای تدریس تاکید و اضافه کرد: 25 الگوی متفاوت و موثر داریم که یک معلم حرفه‌ای به صورت ترکیبی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند؛ انتخاب الگوی تدریس مناسب در کلاس معجزه می‌کند.


نظرات شما