پیام خراسان -
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابطعمومی آموزشوپرورش خراسان رضوی، مصطفی اسدی مدیرکل آموزشوپرورش خراسان رضوی، در دیدار با همکاران فرهنگی دبیرستان جلالآبادی ناحیه یک مشهد، با تأکید بر لزوم پرهیز از قضاوتهای نادرست درباره کیفیت آموزش در مناطق مختلف شهر، اظهار کرد:این تصور که کیفیت آموزش در مناطق برخوردار بسیار بالا و در مناطق کمبرخوردار پایین است، تصوری کاملاً غلط و غیرمنصفانه است. در همین مناطق، استعدادهای درخشانی وجود دارند که در صورت حمایت هدفمند، میتوانند در سطح ملی بدرخشند.
مدیرکل آموزشوپرورش استان افزود:مدارس حاشیه شهر نهتنها از ظرفیتهای علمی قابلتوجهی برخوردارند، بلکه با حضور معلمان متعهد و دلسوز، زمینه رشد مهارتهای فردی و اجتماعی دانشآموزان نیز فراهم است. ما باید ضمن تقویت آموزشهای مهارتی و سبک زندگی سالم، برنامهریزی جدی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در این مناطق داشته باشیم.
اسدی با اشاره به نقش بیبدیل معلمان در کاهش فاصله آموزشی بین مناطق مختلف گفت: کیفیت آموزش، بیش از هر چیز به نگاه و تلاش معلمان بستگی دارد، نه به موقعیت جغرافیایی مدرسه. فرهنگیان مناطق کمبرخوردار، با عشق و باور به رسالت خود، گاهی در سختترین شرایط بهترین نتایج را رقم میزنند.
مصطفی اسدی در پایان تأکید کرد:آموزشوپرورش خراسان رضوی بر این باور است که تحقق عدالت آموزشی زمانی ممکن میشود که نگاه ما از کمبرخورداری صرف، به شناسایی ظرفیتها و فرصتدهی پنهان در دل همین مناطق تغییر کند.
در این دیدار، جمعی از معلمان دبیرستان جلالآبادی نیز به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود در زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، عدالت تربیتی و توانمندسازی دانشآموزان پرداختند.