پیام خراسان

آخرين مطالب

خانه‌دار شدن مستاجرین کلان‌شهرها با فعال شدن نهضت ساخت مسکن/ تزریق امید وزارت راه و شهرسازی به کالبد شهرها مقالات

خانه‌دار شدن مستاجرین کلان‌شهرها با فعال شدن نهضت ساخت مسکن/ تزریق امید وزارت راه و شهرسازی به کالبد شهرها
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - فعال شدن نهضت ساخت و ساز مسکن در دولت سیزدهم و نظارت ویژه وزارت راه و شهرسازی با تشکیل قرارگاه های نظارتی و برنامه ملی افتتاح پروژه های خانه سازی در استان ها توانسته موجی از امید را بین مستاجرین ایجاد کند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ با روی کار آمدن دولت مردمی و با اهتمام رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی عزم خود را برای به هدف رساندن وعده‌های دولت سیزدهم در ساخت مسکن طی دوره اول سکانداری جمع کردند تا وعده‌ها و صحبت‌های شخص رئیس جمهور در ساخت مسکن را به مرحله اجرا برسانند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
تاکنون چهارصد و یک هزار و 703 نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 292 هزار و 593 نفر جزو افراد واجد شرایط اولیه بودند و صدهزار و 616 نفر نیز تایید نهایی شدند که معادل 25 درصد واجدین شرایط می‌باشند.

پیام خراسان

در ادامه سفرهای رئیس جمهور به همراهی وزیر راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش به مناسبت دهه فجر 10 هزار واحد مسکن در شهرستان پرند افتتاح کردند؛ وزیر راه و شهرسازی همچنین به استان خراسان رضوی سفر کرد و در مجموع 1205 واحد افتتاح شد که 1005 واحد مسکونی آن در حاشیه مشهد (شهر گلبهار) بود.
قرارگاه ساخت نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی تشکیل شد؛ این قرارگاه مجری عملیاتی سازی نهضت ملی مسکن با تاکید بر نقش تسهیل‌گری دولت به‌جای تصدی‌گری بود. 
از آنجایی که طبق برنامه‌های ابلاغیه حدود 10 درصد برنامه 4 میلیون طرح نهضت ملی مسکن به استان خراسان رضوی تعلق دارد مقرر شد تا گونه‌های مختلف مسکن برپایه ظرفیت‌های ویژه و خصلت‌های سرزمینی استان در حوزه شهری و روستایی توضیح و برنامه‌ریزی شود؛ بر این اساس سهم واحدهای واقع در اراضی دولتی 270 هزار خود مالک و بازآفرینی و 65 هزار واحد روستایی تعیین شد که در این بین، بهره گیری از شیوه‌های مختلف و تنوع بخشی در آن برای تحقق اهداف در هریک از گونه‌ها از مهمترین اقدامات برای تسهیل روند بوده است.
برپایه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته تاکنون عملیات ساخت 75 هزار و 481 واحد در سطح استان خراسان رضوی آغاز شده است که از این تعداد 19 هزار و 288 واحد در قالب ویلایی و 31 هزار و 833 در قالب آپارتمانی و 24 هزار و 360 واحد در قالب خودمالک است.

پیام خراسان

برای ساخت 91 هزار و 409 واحد نیز تامین زمین مورد نیاز صورت گرفته که از این تعداد 41 هزار و 45 واحد برای ساخت به صورت ویلایی و 50 هزار و 364 واحد برای ساخت به صورت آپارتمانی آماده واگذاری است؛ همچنین تامین زمین برای ساخت 53 هزار و 635 واحد تا انتهای سال‌جاری در حال انجام است.
به جهت مشارکت‌ حداکثری و کاهش تصدی‌گری دولت تفاهم با اصناف، صنایع، ادارات، دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های انقلابی و گروه‌های مردمی برای شناسایی متقاضیان حائز شرایط در بخش‌های مرتبط و پشتیبانی از این افراد در مراحل ساخت توسط این مجموع‌ها در حال انجام است که از این جمله می‌توان به شناسایی بیش‌‌از یکصد کارخانه با بیش از 200 کارگر در سطح استان خراسان رضوی، بیش‌از 20 هزار متقاضی از طریق دستگاه‌های اجرایی، بیش از هشت هزار نفر از بسیجیان استان و سایر گروه‌های مرجع اجتماعی اشاره کرد که در قالب گروه‌های ساخت در حال سازماندهی هستند.
همچنین با تصویب شورای مسکن استان تفاهم با شهرداری هفت شهر با جمعیت بیش‌از یکصد هزار نفر در دستور کار قرار گرفت تا پروانه ساخت برای متقاضیان خودمالک نهضت ملی مسکن در پهنای هدف به صورت رایگان صادر شود.
استفاده از ظرفیت هیات چهارنفره استان خراسان رضوی برای جبران سهم مهندسی از طریق امتیازات لازم نیز اقدام دیگری است که موجب کاهش حداکثری سهم به متقاضیان خودمالک در پرداخت هزینه‌های خدمات مهندسی می شود. 

پیام خراسان

در این بین فعال‌سازی تشکل‌های مردمی حاشیه شهر استان خراسان رضوی برای تسهیل‌گری ساخت مسکن در محلات هدف باز‌‌آفرینی از اقدامات مهمی‌ است که در حال پیگیری است؛ همچنین توجه ویژه ای به حوزه روستایی با ثبت‌نام بیش‌از 50 هزارنفر در سامانه ویژه شده که این امر می‌تواند موجب مدیریت متقاضیان روستایی و عدم حضور آنها در واحدهای شهری شود.
آنچه که می‌توان آن را تجربه ویژه استان خراسان رضوی نامید فعال‌سازی جریان مردمی واگذاری زمین یا امتیاز آپارتمان در قالب برنامه مستمر سه‌شنبه‌های مسکن است که از مهر‌ماه سال‌جاری آغاز شده و تاکنون ادامه دارد در این رویداد سه‌شنبه هرهفته اجتماعات باشکوه مردمی دریکی از شهرهای استان خراسان رضوی برگزار و در حضور استاندار شهر مربوطه مسئولین استانی و شهرستانی ضمن قرعه‌کشی بین متقاضیان حائز شرایط تفاهم‌نامه واگذاری زمین یا آپارتمان به مالکین اهدا می شود که استمرار این برنامه توانسته است موجی از امید در استان خراسان رضوی ایجاد کند.
انتهای پیام/
آیا این خبر مفید بود؟ نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/507038/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آتش‌سوزی یک مهمانپذیر در اطراف حرم مطهر رضوی

بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی

تولید بیش از 50 اثر گرافیکی درباره واقعه صحرای طبس

اعزام تیم واکنش سریع شرکت آبفای خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان

کاشت 300 اصله شاه‌توت در مزرعه دانشگاه آزاد فردوس

دشت‌های زیبای کلزا در خراسان شمالی به روایت تصاویر

خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ (+ عکس)

توزیع 8 هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران خراسان شمالی

کشف و ضبط مقادیری گوشت چرخ کرده فاسد از یک اغذیه فروشی در سبزوار

اهدای عضو به 4 بیمار زندگی دوباره بخشید

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

برگزاری همایش نمایش اسب در طبس

رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی

دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد به آشخانه برخورد کردند

نمایش «UN12» در مشهد

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه

چرا ون‌های وزارت کشور در مشهد هنوز واگذار نشده‌اند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: جهت تحقق شعار سال دولت و مجلس هر 4 ماه یک‌بار گزارش دهند/ وقتی مردم را پای کار آورده‌ایم موفق بوده‌ایم + فیلم

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال 1402

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

تغییر قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

خبری تازه و مهم برای دارندگان دسته چک

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

مالیات نقل‌ و‌ انتقال برخی خودروها اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 21 فروردین 1403

بلیت هواپیما تا 2 هفته دیگر گران می‌ شود

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 25 فروردین 1403

خبر مهم بانک مرکزی درباره کارت های بانکی

باهنر: نباید به اندازه تورم، حقوق ها را افزایش داد

کرایه تاکسی ها از این تاریخ افزایش خواهد یافت

زمان افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 26 فروردین 1403

واکنش به صف های طولانی پمپ بنزین در تهران

طرح جدید برای کنترل مشترکان بدمصرف برق

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

هشدار رئیس سازمان بورس به بانک مرکزی

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت