سرپرست معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران:
بزرگترین خرید واگن در تاریخ مترو 450 واگن بوده؛ قرارداد 791 واگنی جدید بزرگترین خرید تاریخ است
شهرداری تهران
بزرگنمايي:
پیام خراسان - سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امروز در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از آخرین وضعیت قرارداد تامین واگن شهرداری تهران با شرکت «نورینکو» چین ارائه داد
به گزارش خبرنگار شهر ، محسن هرمزی در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در صبح امروز هزار و 566 دستگاه اتوبوس فعال در خطوط اتوبوسرانی داریم، اظهار کرد: هزار و 644 دستگاه اتوبوس در روز چهارشنبه هفته قبل فعال بودند که تلاش می کنیم به دو هزار و 712 دستگاه در مهرماه برسد که 865 دستگاه در متوقف جاری خواهد بود.
وی با بیان اینکه هزار و 385 دستگاه به جز قرارداد با عماد خودرو به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می شود، تصریح کرد: 340 دستگاه در قرارداد با شرکت عقاب نیز به 700 دستگاه خواهد رسید و در قرارداد با هشت شرکت و 18 قرارداد، به پنج هزار و 61 دستگاه خواهیم رسید.
هرمزی تأکید کرد: ما هفته قبل 500 میلیارد تومان در بخش اتوبوسرانی و دو هزار و 300 میلیارد تومان در مترو اوراق مشارکت جذب کردیم و از این رقم 300 میلیارد تومان نیز هزینه شده است.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه 133 دستگاه اتوبوس در دوره پنجم خریداری شده و در دوره فعلی 312 دستگاه بوده است، یادآور شد: درخواست ما این است که اعضا به این آمار توجه داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه قرارداد 630 دستگاه واگن در 13 دیماه سال 97 منعقد می شود و در دوره قبل هیچ اتفاقی نمی افتد، گفت: قرارداد 60 ماه طول می کشد و شرکت «نورینکو» فاینانس را دنبال می کند و شرکت «سی آرسی» تأمین قطعات را انجام خواهد داد. یکی از موضوعاتی که شهرداری تهران دنبال کرد بوژی برای اولین بار با توافق با چین در کشور و در شرکت واگن سازی تهران ساخته خواهد شد.
هرمزی با اعلام اینکه با این اقدام وارد لیست کشورهای واگن ساز خواهیم شد و ساخت بوژی بومی سازی خواهد شد، تصریح کرد: از سال 97 به بعد، متأسفانه تأمین 15 درصد پیش پرداخت انجام نشد و یک خط اعتباری بین ایران و چین وجود داشت و می توانستند از 85 درصد استفاده کنند اما ظلمی به مردم صورت گرفت و 15 درصد پیش پرداخت انجام نشد.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در سال 1401 خط اعتباری وجود نداشت و ما خط اعتباری گرفتیم و عملیات آغاز شد، خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم که 15 درصد سهم را مصوب کنیم؛ این قرارداد ذینفعان متعددی از جمله سازمان دهیاری ها و شهرداری ها، سازمان برنامه، بانک مرکزی، بانک کشاورزی و بانک شهر دارد و دولت به عنوان یک کار روی زمین مانده به این موضوع نگاه و برای حل آن همت کرد.
وی افزود: قرار شد سهم 15 درصد پیش پرداخت از محل حواله های نفت صورت بگیرد که پیگیری های آن توسط شهردای تهران انجام شد و وظایف سازمان شهرداری ها را نیز شهرداری تهران بر عهده گرفت و هفته گذشته مسیر ال سی باز شد و مدیرعامل شرکت «نورینکو» در سفر هفته قبل خود به تهران اذعان کرد که این پیش پرداخت اقدام بزرگی بود. ما علاوه بر سهم 15 درصدی، پرداخت 25 درصد را نیز ابلاغ کردیم و تعداد واگن ها از 630 دستگاه واگن به 791 دستگاه رسید و مشکل شهر تهران برای همیشه حل می شود. برزگترین خرید واگن در تاریخ مترو 450 واگن بوده؛ قرارداد 791 واگنی جدید بزرگترین خرید تاریخ است
هرمزی با بیان اینکه ال سی بارگذاری و تقدیم طرف چینی شده است، یادآور شد: قرارداد 18 ماه بوده و موضوعی که توافق کردیم این بود که طراحی را کاملاً انجام دهد و امروز می دانیم که حتی رنگ قطارها چیست. اولین واگن 12 ماه تحویل داده خواهد شد و مابقی به تدریج وارد خطوط می شود.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه جلسات به صورت هفتگی با ذینفعان برگزار شد، خاطرنشان کرد: برای تأمین 113 دستگاه واگن ملی، 21 دستگاه بدنه داشتیم و کار هفت بدنه در شرکت واگن سازی به پایان رسیده است. 50 میلیون یورو در حساب موجود و در حال ابلاغ به پیمانکاران است.
وی با بیان اینکه مابقی سهم هزار و 50 دستگاه واگن شامل 259 دستگاه واگن است، یادآور شد: با کمک اعضای شورا، وارد تفاهم با چینی ها شده ایم و در سفر شهردار تهران به چین آماده انعقاد خواهد بود.
انتهای پیام/
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/592162/