يکشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۴
فرهنگی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

مدرسه باید در مرکز توجه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی باشد

مدرسه باید در مرکز توجه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی باشد
پیام خراسان - فرشید جعفری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در گردهمایی شورای معاونان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان، بر لزوم تحول در رویکردهای تربیتی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: «ساختار هرمی فعالیت‌های دانش‌آموزی باید وارونه شود و مدرسه در رأس این هرم قرار گیرد. ما مسئول هستیم حال دانش‌آموزان را خوب کنیم و این دیگر انتخاب نیست، بلکه یک الزام است.»
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - فرشید جعفری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در گردهمایی شورای معاونان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان، بر لزوم تحول در رویکردهای تربیتی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: «ساختار هرمی فعالیت‌های دانش‌آموزی باید وارونه شود و مدرسه در رأس این هرم قرار گیرد. ما مسئول هستیم حال دانش‌آموزان را خوب کنیم و این دیگر انتخاب نیست، بلکه یک الزام است.»

وی خطاب به مدیران شهرستان‌ها، آنان را «حلقه اتصال بین اداره کل و مدرسه» خواند و با اشاره به مسئولیت سنگین آن‌ها افزود: «باید رویکردها را در حوزه تربیتی بازنگری کنیم؛ فعالیت‌ها باید به دانش‌آموزان در مدرسه منتهی شود و به رشد شخصیت آنان کمک کند.»
وی همچنین از آغاز بازدیدهای نظارتی نمایندگان وزارتی از اردوگاه‌های دانش‌آموزی خبر داد و گفت: «از مدیران شهرستان‌ها انتظار می‌رود ظرفیت‌ها و کمبودهای اردوگاه‌های خود را احصا و اعلام کنند تا در سطح ملی پیگیری شود. این بازدیدها از هفته جاری آغاز خواهد شد.»
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل همچنین از تشکیل 653 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان خبر داد و افزود: «این آمار نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته و باید با دقت در سامانه‌ها ثبت شود.
وی همچنین از تصویب برگزاری جلسه آینده شورای آموزش و پرورش استان در یکی از اردوگاه‌های دانش‌آموزی خبر داد و اظهار داشت: «با دستور استاندار، مقرر شده است شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها نیز به میزبانی اردوگاه‌ها و با حضور فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی برگزار شود تا نیازهای منطقه‌ای به صورت میدانی احصا و پیگیری شود.»
جعفری با تاکید بر ضرورت تقویت مشاوره تحصیلی و هدایت تحصیلی گفت: «مراکز مشاوره در حال ارائه خدمات کنکور هستند. خانواده‌های کم‌توان باید در این زمینه حمایت شوند، چراکه یک انتخاب آگاهانه می‌تواند مسیر زندگی یک دانش‌آموز را تغییر دهد.»
وی همچنین به طرح «هر مدرسه یک پایگاه سلامت روان و اجتماعی» اشاره کرد و اظهار داشت: «مشاوران مدارس موظف به شناسایی و پیگیری وضعیت دانش‌آموزان دارای نیازهای خاص روانی-اجتماعی هستند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.»
در پایان، جعفری با اشاره به طرح‌های ملی مانند کمیته مشاوره و مددکاری با مشارکت چندین دستگاه اجرایی بایستی تا نسبت به اجرای مصوبات و نظارت بر فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی اهتمام ورزند.


نظرات شما