- نوشته شده توسط:
پیام خراسان
-
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۴
پیام خراسان - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان اینکه اولویت اداره آموزش و پرورش استثنایی خلق مدرسهای شاداب و مهری با نشاط و ماندگار برای دانش آموزان استثنایی در سال تحصیلی جدید است گفت: پروژه مهر یکی از عظیمترین پروژههای آموزش و پرورش است که نمادی از برنامهریزی، همدلی، هماهنگی، همافزایی و مدیریت کارآمد می باشد.
پیام خراسان - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان اینکه اولویت اداره آموزش و پرورش استثنایی خلق مدرسهای شاداب و مهری با نشاط و ماندگار برای دانش آموزان استثنایی در سال تحصیلی جدید است گفت: پروژه مهر یکی از عظیمترین پروژههای آموزش و پرورش است که نمادی از برنامهریزی، همدلی، هماهنگی، همافزایی و مدیریت کارآمد می باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، رضا کریمی افین رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در حاشیه اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور گفت: پروژه مهر امسال در کارگروه های تعمیر و تجهیز فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی، کارگروه برنامه ریزی و ساماندهی نیروی انسانی، کارگروه توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت کودکان زیر هفت سال، کارگروه کیفیت بخشی آموزشی و ثبت نام دوره ابتدایی و متوسطه، کارگروه نظارت و ارزیابی، کارگروه کتاب رسانی، کارگروه اطلاع رسانی و رسانه، کارگروه کیفیت بخشی تربیت بدنی و پرورشی و کارگروه احراز و تعیین صلاحیت پروژه مهر فعال است
وی افزود: در کارگروه تعمیر و تجهیزات آموزشی 31 پروژه را در حال اجرا داریم و 14 پروژه نیز در قالب توسعه عدالت آموزشی تا پایان اسفندماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و تعداد 9 پروژه را تا پایان مهر افتتاح می کنیم
کریمی با اشاره به اینکه در بخش تعمیرات فضا، 23مرکز از سوی اداره استثنایی به صورت کلی تعمیر شده و تعمیرات جزیی در تمامی مدارس با هزینه ای بالغ بر 4ونیم میلیارد تومان انجام شده است حدود یک و نیم میلیارد تجهیزات از اداره کل نوسازی دریافت کردیم و یک و دو دهم میلیارد توسط اداره استثنایی تامین شده است، یک میلیارد تومان از تجهیزات با مشارکت قلم چی و 850 میلیون تومان نیز از سوی سازمان استثنایی دریافت کردیم که در قالب آن 20 مدرسه در مشهد و و 35 مدرسه در شهرستان ها نیز تجهیز شدند
کریمی بیان داشت : در مبحث رشته 2 رشته هنرستانی را در گروه جسمی حرکتی، و 11 رشته را در گروه کاردانش توسعه دادیم و برای 18 کلاس خاص و ضمیمه و مدرسه مجازی تقاصای کد شده است که با الهام از آموزش در زمان کرونا پیگیر مدرسه مجازی برای گروه جسمی حرکتی بالینی نیز هستیم همچنین با توجه به تقاضای والدین دارای فرزند اتیسم تقاضای شیفت ثابت عصر برای دانش آموزان اتیسم که از اختلال خواب رنج می برند نیز می باشیم .
وی عدم اختصاص تجهیزات هنرستانی برای هنرستان های کاردانش خاص، کمبود فضای آموزشی در مشهد و شهرستان ها به خصوص در گروه طیف اتیسم و جسمی حرکتی و سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان را از چالش های پیشرو عنوان کرد و گفت: طبق آمار ارائه شده 1000 بازمانده از تحصیل داریم که با پیگیری های صورت گرفته حدود 325 نفر شرایط تحصیل را دارند که انشالله جذب می شوند
وی بیان داشت : در سنجش نوآموزان از شاخص تعیین شده که 119هزار نفر بوده است عبور کردیم و تاکنون 124 هزار و هشتصد نفر نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند و 13000 هزار نفر نیز به پایگاه های تخصصی ارجاع شدند و 550 نفر نیز در سامانه جهش ثبت نام شدند
رئیس اداره استثنایی با بیان اینکه در کارگروه کیفیت بخشی اموزش و ثبت نام در مقطع متوسطه مهم ترین بحث هدایت تحصیلی است که سیستمی انجام نمی شود تصریح کرد: تاکنون 90درصد ثبت سفارش کتب انجام شده است 200 دانش آموز در پیش حرفه ای، 160 دانش آموز در کاردانش خاص، 80 دانش آموز در مقطع متوسطه اول و 66 دانش آموز در متوسطه دوم ثبت نام شدند.
وی فعال نبودن اصلاح سفارش کتب و عدم نیاز کتب درسی برای دانش اموزان در سامانه و معافیت دائم دانش اموزان حوزه متوسطه از رزم و نظام وظیفه سربازی را از دیگر چالش ها عنوان کرد و بیان داشت: انتظار می رود در حوزه ستادی سازمان استثنایی کشور این موضوعات پیگیری شود.
کریمی افتتاح یک اتاق بهداشت ، دو اتاق تربیت بدنی و یک اتاق ژیمناستیک ، اجرای طرح حیاط پویا از 15 شهریور، مجهز شدن 16 اتاق تربیت بدنی به تجهیزات ورزشی، دریافت 172 سمعک از سازمان غذا و دارو، 100 سمعک از بنیاد کرامت رضوی و ارجاع 138 نفر به دندانپزشکی شهید فیاض بخش ، تحویل 80 عدد میز سی پی و ساخت 138 عدد دیگر میز سی پی را از اقدامات صورت گرفته در کارگروه کیفیت بخشی تربیتی و تندرستی نیز عنوان نمود.
وی کمبود نیروی توان بخشی و نیروی خدمتگزار در مدارس استثنایی علی الخصوص در مراکز جامع سنجش را یکی از چالش ها در حوزه ساماندهی نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در مراکز جامع سنجش نیاز به تامین نیرو است و با توجه به بازنشستگی 23 نفر از مدیران مدارس و مراکز جامع سنجش، کمیته انتصابات تشکیل شد و به مدت ده روز از 114 متقاضی مدیریت در مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش مصاحبه صورت گرفت که بر اساس امتیاز بندی برای 23 مرکز جامع و مدرسه مدیر انتخاب می شود.
وی بیان داشت: بیش از380 نفر در نقل و انتقالات شرکت کردند و امسال شرایط برای فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جهت شرکت در نقل و انتقالات فراهم شد که پس از نیازسنجی سعی میکنیم با انجام انتقالات، کمبودها را جبران کنیم.
وی تصریح کرد: دوره های آموزشی ویژه مدیران را به صورت قطبی برگزار خواهیم کرد که این دوره برای مدیران شهرستان به صورت مجازی و برای مدیران مشهد حضوری می باشد.
کریمی گفت: نظارت و ارزیابی مدارس از اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری واحد سنجش و ارزشیابی صورت گرفت و تمام مدارس در مشهد به صورت حضوری و در شهرستان ها توسط مدیران و نمایندگان قطب ها بررسی شد و از اول تیرماه نیز در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ارزیابان در قالب دو تیم از طرف اداره استثنایی به مدارس استان اعزام می شوند و آمادگی مدارس جهت شروع مهری پرنشاط مورد بررسی قرار می گیرد.
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...