يکشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۴
فرهنگی

آموزش‌وپرورش استثنایی صرفاً یک بخش آموزشی نیست، بلکه مأموریتی انسانی و اجتماعی دارد

آموزش‌وپرورش استثنایی صرفاً یک بخش آموزشی نیست، بلکه مأموریتی انسانی و اجتماعی دارد
پیام خراسان -
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان در سفر به شهرستان خواف، با تأکید بر ضرورت تقویت زیرساخت‌ها و حمایت از معلمان مدارس استثنایی، توسعه عدالت آموزشی را مهم‌ترین اولویت این حوزه دانست.
رضا کریمی در نشست با فرماندار و جمعی از مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان اظهار کرد:
آموزش‌وپرورش استثنایی صرفاً یک بخش آموزشی نیست، بلکه مأموریتی انسانی و اجتماعی است. هدف ما ایجاد فرصت برابر برای یادگیری و رشد دانش‌آموزانی است که با نیازهای خاص، استعدادهای ویژه خود را شکوفا می‌کنند.
وی با بیان اینکه پیشرفت در آموزش‌های استثنایی بدون اتکای جدی به معلمان توانمند ممکن نیست، افزود:
بازدیدهای میدانی فرصتی برای درک واقعی از ظرفیت‌ها و شنیدن دغدغه‌های همکاران است. معلمان این حوزه قهرمانان خاموش عدالت آموزشی‌اند و حمایت از آنان، حمایت از آینده انسانی جامعه است.
در جریان این سفر، هیئت استانی ضمن بازدید از مدارس و مراکز تخصصی شهرستان از جمله دبستان خدیجه نیری و مرکز جامع ساتم در بخش سلامی، دبستان‌های امام علی(ع) و مفید، دبیرستان موفق در شهر خواف، کلاس خاص روستای بیاس‌آباد در بخش جلگه زوزن و مرکز جامع ساتم خواف 3 در شهر قاسم‌آباد، وضعیت آموزشی و توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را مورد بررسی قرار دادند.
حمید زنگنه، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خواف نیز در این برنامه با اشاره به نگاه انسانی آموزش استثنایی گفت:
دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، جلوه‌ای از اراده و امیدند و هر تلاش برای بهبود آموزش آن‌ها، سرمایه‌گذاری بر آینده‌ای روشن‌تر است. ما در شهرستان خواف ارتقای کیفیت آموزش را مسئولیتی مشترک می‌دانیم.
در پایان این سفر، تصمیم‌هایی برای توسعه خدمات توانبخشی، تجهیز فضاهای آموزشی و به‌روزرسانی برنامه‌های تربیتی اتخاذ شد تا مسیر رشد و شکوفایی دانش‌آموزان استثنایی در مناطق مرزی استان بیش از گذشته هموار شود.


نظرات شما