سه شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۴
اجتماعی

بهره برداری آمایشی از سکوی دوم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد

بهره برداری آمایشی از سکوی دوم فاز اول خط  ۳ قطار شهری مشهد
پیام خراسان - سکوی دوم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد به صورت آرمایشی به بهره‌برداری رسید و از امروز مسافرگیری تا ساعت ۱۰ شب انجام می‌شود.
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - سکوی دوم فاز اول خط 3 قطار شهری مشهد به صورت آرمایشی به بهره‌برداری رسید و از امروز مسافرگیری تا ساعت 10 شب انجام می‌شود.

پیام خراسان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی ،سکوی دوم خط سوم قطارشهری مشهد امروز به صورت آزمایشی افتتاح شد و در اختیار زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی قرار گرفت در حال حاضر یک سوم (حدود 6 کیلومتر) از خط سوم قطار شهری مشهد راه اندازی شده است.
شهردار مشهد در جمع خبرنگاران گفت: بخش نخست خط سوم مترو با گذشتن از حرم مطهر امام رضا (ع) و دارا بودن سه ایستگاه در میدان شهدا، باب الجواد (ع) حرم مطهر و پایانه مسافربری امام رضا (ع) مهمترین مسیر ریلی زیارت است.
محمدرضا قلندر اضافه کرد: اردیبهشت ماه امسال همزمان با میلاد امام رضا (ع) بخش نخست خط سوم به صورت آزمایشی بهره برداری شد و هم اکنون سکوی دوم این بخش از مسیر زیارت فعال شده است تا خدمات رسانی به زوار و مجاوران تسهیل شود.
وی گفت: این بخش ابتدا با یک سکو و از ساعت 6 تا 14 هر روز به صورت آزمایشی در حال سرویس‌دهی به زائران و مجاوران بود و امروز سکوی دوم ایستگاه‌ها نیز در اختیار زائران و مجاوران قرار گرفت.
شهردار مشهد گفت: از امروز سرویس دهی در مسیر میدان شهدا تا ایستگاه باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی از ساعت 6 تا 22 انجام می‌شود.
کاهش سرفاصله زمانی ایستگاه‌های خط سوم
مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد در حاشیه مراسم بهره‌برداری آزمایشی سکوی دوم فاز اول خط سه قطار شهری گفت:این اقدام باعث شد که زمان جابجایی مسافر بین ایستگاه‌ها به کمتر از 10 دقیقه برسد و مسافران بتوانند به راحتی از ایستگاه شهدا به جواد الائمه و پایانه و همچنین به حرم مطهر دسترسی پیدا کنند.
کیامرز ادامه داد: تا پایان سال ایستگاه بسیج نیز به مدار مسافرگیری اضافه خواهد شد تا حداکثر ظرفیت خط‌های 1 و 3 فراهم شود.
او افزود: هزینه فاز اول خط 3 تاکنون حدود 15 هزار میلیارد تومان برآورد شده و اجرای دو سکویی شدن ایستگاه‌ها حدود 700 میلیارد تومان هزینه داشته است.
مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد گفت: برای تکمیل ایستگاه بسیج و راه‌اندازی آن تا پایان سال نیز حدود هزار میلیارد تومان نیاز است که با پیگیری‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر منابع مالی تأمین خواهد شد.
کیامرز ادامه داد: این طرح، مشابه خطوط 1 و 2، با هدف بهبود جابجایی مسافر و افزایش راحتی شهروندان انجام شده و امید می‌رود بهترین تجربه سفر ریلی در مشهد فراهم شود.


نظرات شما