پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴
فرهنگی

وزیر آموزش و پرورش:

تحول بنیادین در آموزش و پرورش با تحول در برنامه درسی آغاز می‌شود/نگاه اساسی و پایدار به آموزش و پرورش به آینده موفق منجر می‌شود

تحول بنیادین در آموزش و پرورش با تحول در برنامه درسی آغاز می‌شود/نگاه اساسی و پایدار به آموزش و پرورش به آینده موفق منجر می‌شود
پیام خراسان - وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که تحول بنیادین در آموزش و پرورش با تحول در برنامه درسی آغاز ‌می‌شود، گفت: نگاه اساسی و پایدار به آموزش و پرورش به آینده موفق منجر می‌شود.
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که تحول بنیادین در آموزش و پرورش با تحول در برنامه درسی آغاز ‌می‌شود، گفت: نگاه اساسی و پایدار به آموزش و پرورش به آینده موفق منجر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز، اظهار کرد : آموزش و پرورش از برنامه آموزش زده رنج می‌برد؛ باید یک برنامه درسی تربیتی یکپارچه که همه ابعاد آموزش و پرورش را در برگیرد، تدوین شود.
وی با اشاره به طرح کیفیت بخشی، تصریح کرد: امسال تمام معلمان آموزش و پرورش را برای تحول و ارتقاء کیفیت آموزشی، آموزش می‌دهیم.
کاظمی خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‌ای به اندازه این دولت به آموزش و پرورش اهمیت داده نشده است؛ رئیس‌جمهور در 40 جلسه شورای آموزش و پرورش شرکت کرده است که هیچ‌کس به اندازه دکتر پزشکیان در حرف و عمل آموزش و پرورش را در اولویت قرار نداده است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: نتیجه آن توجهات؛ بهترین سال مالی برای آموزش و پرورش بوده است که برای اولین بار بدون یک ریال بدهی سال را به اتمام می‌رسانیم؛ به لطف همین رویکرد توانستیم 85 هزار کد استخدامی بگیریم. این نگاه اساسی و پایدار به آموزش و پرورش به آینده موفق منجر می‌شود.
وی ادامه داد: اگر امروز توسعه عدالت آموزشی به فرهنگ عمومی بدل شده به برکت حضور و نگاه رئیس‌جمهور است.
کاظمی با اشاره به همکاری سایر دستگاه‌ها و گروه ها، گفت: در کرمان با چند شرکت بزرگ، جلساتی داشتیم که طی آن ساخت و تجهیز 850 کلاس درس و 5 هنرستان بزرگ مقیاس در کشور را متقبل شدند.
وزیر آموزش و پرورش درمورد برنامه‌های آموزش و پرورش تصریح کرد: ما امسال دو برنامه محوری داریم؛ یکی توسعه عدالت آموزشی که در تاریخ آموزش و پرورش بی‌نظیر است و طی آن 3000 مدرسه ساخته شده و 7200 مدرسه در دستور کار ماست.
وی با اشاره به شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان، اظهار کرد:شناسایی استعدادهای دانش آموزان باید در برنامه درسی دنبال شود. با همین رویکرد، طرح هر دانش آموز یک مهارت و توسعه مدارس سمپاد به معنی گام بزرگ در شناسایی استعدادهای دانش آموزی را دنبال می کنیم.
کاظمی گفت: در کشور 750 مدرسه سمپاد داریم و بیش از 150 هزار دانش آموز در المپیاد های مختلف شرکت کرده‌اند؛ باشگاه دانش پژوهان جوان به بررسی این استعداد ها می‌پردازد.
وی ادامه داد: در شرایط جنگی علیرغم محدودیت ها با همه سختی ها در پنج المپیاد شرکت کردیم و در رشته های مختلف ریاضی، زیست ، شیمی، فیزیک و سایر رشته ها مدال های زیادی کسب کردیم.


نظرات شما