پیام خراسان - معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، با تشریح برنامههای آتی، بر ضرورت حضور هدفمند، عملیاتی و نتیجه محور کیش در نمایشگاههای معتبر داخلی و بینالمللی تأکید کرد.
به گزارش روابطعمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی حسنلو در نشست هماهنگی و هماندیشی نمایشگاههای گردشگری که با حضور برخی مدیران عامل جوامع صنفی و مراکز گردشگری برگزار شد با اشاره به تجربههای موفق سال گذشته در حوزه نمایشگاهی گفت: از سال گذشته الگویی نو در حضور کیش در نمایشگاههای گردشگری داخلی و خارجی آغاز شد. نخستین تجربه ما حضور یکپارچه جزیره کیش در نمایشگاه گردشگری تهران بود حضوری که بهجای یک غرفه، با یک سالن کامل تحت عنوان جزیره زیبای کیش شکل گرفت و موجب جلب توجه گسترده به برند کیش شد.
وی افزود: این حضور مؤثر باعث شد مذاکرات مهمی برای برنامهریزی در فصل کم فروغ گردشگری کیش( لو سیزن) انجام دهیم و اکنون قصد داریم همین الگو را امسال نیز تکرار کنیم تا به یک رویه ثابت در نمایشگاههای گردشگری تبدیل شود.
حسنلو با اشاره به حضور موفق کیش در نمایشگاه گردشگری تاجیکستان و نتایج آن اظهار داشت: پس از مذاکرات انجامشده، پرواز مستقیم کیش–دوشنبه برقرار شد و نخستین پرواز با حضور گردشگران تاجیکستانی انجام میشود. این تجربه نشان داد که حضور هدفمند در نمایشگاهها میتواند نتیجه عملی و ملموس به همراه داشته باشد.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: برنامه ما این است که به منظور معرفی کیش در کشورهایی حضور پیدا کنیم که بازار آنها برای کیش جذاب و دستیافتنی باشد. در همین راستا، دو نمایشگاه مهم گردشگری منطقه در دستور کار قرار گرفته است. نمایشگاه ترکیه در بهمنماه و نمایشگاه دبی در اردیبهشت سال آینده برگزار میشود و هر دو مقصد، میزبان توراپراتورها، آژانسهای معتبر و فعالان بزرگ صنعت گردشگری جهان هستند.
حسنلو همچنین نمایشگاه فیتور اسپانیا را یکی از مهمترین رویدادهای گردشگری دنیا دانست و گفت: برای شبکهسازی بینالمللی و توسعه و رونق گردشگری خارجی کیش، حضور در فیتور ضروری است. ایران دارای پاویون رسمی است و بخش ویژهای از این پاویون به جزیره کیش اختصاص خواهد یافت.
وی هدف از برگزاری این نشست را فراهمکردن زمینه همافزایی میان بخش خصوصی و سازمان عنوان کرد و گفت: میخواهیم تجربه موفق نمایشگاههای تهران و تاجیکستان با حضور همزمان سازمان و بخش خصوصی تکرار شود. این مشارکت باعث تأثیرگذاری بیشتر و حضور منسجمتر کیش در رویدادهای پیشرو خواهد شد.
حسنلو با تأکید بر دستور صریح محمد کبیری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تصریح کرد: حضور کیش در نمایشگاهها جنبه تشریفاتی یا صرف انجام وظیفه ندارد بلکه بر اساس برنامهریزی، هدفگذاری مشخص و رویکرد کاملاً عملیاتی انجام میشود. هر حضور باید به خروجی روشن و قابلسنجش منجر شود چه در قالب اجرای کمپینهای تبلیغاتی، چه ارائه بستههای سرمایهگذاری، امضای تفاهمنامههای همکاری یا جذب توراپراتورهای جدید که به توسعه گردشگری کیش کمک میکند.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در پایان ضمن دعوت از فعالان گردشگری کشور تأکید کرد: تمام آژانسهای گردشگری و بخش خصوصی که علاقهمند به فعالیت در کیش هستند، میتوانند در این مسیر با ما همراه شوند. ما علاوه بر فعالان فعلی جزیره، بهدنبال جذب آژانسهای بزرگ ایران و جهان هستیم تا بتوانیم بهصورت مشترک بازارهای جدید گردشگری را برای کیش ایجاد و تقویت کنیم.