سه شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۴
اجتماعی

پایان المپیاد شایستگی محور معلمان هنرستان های کشور در مشهد

پایان المپیاد شایستگی محور معلمان هنرستان های کشور در مشهد
پیام خراسان - المپیاد شایستگی محور معلمان هنرستان های کشور امروز با معرفی تیم‌های برتردر مشهد پایان یافت.
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - المپیاد شایستگی محور معلمان هنرستان های کشور امروز با معرفی تیم‌های برتردر مشهد پایان یافت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی، 80 نفر از معلمان برتر هنرستانهای کشور در این دوره از المپیاد رقابتی که از سوم مردادماه در مشهد آغاز شده است با یکدیگر به صورت تیمی برای مدت سه روز در پنج رشته با هم رقابت کردند.
شرکت کنندگان در رشته‌های مکانیک خودرو، طراحی دوخت، شبکه و نرم افزار، صنایع غذایی و حسابداری با هم رقابت کردند و در نهایت تیم های اول تا سوم هر رشته معرفی شدند.
مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه المپیاد شایستگی محور هنرآموزان در مشهد، بر ضرورت ایجاد تحول عمیق و همه‌جانبه در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور همگامی با سرعت تغییرات جهانی تاکید کرد.
احمد آقامحمدی افزود: المپیاد شایستگی محور با رویکرد فرآیند یاددهی و یادگیری مبتنی بر بازار کار، مدل جدیدی بود که در خراسان رضوی به مرحله اجرا درآمد.
وی سرمایه‌گذاری گسترده در زیرساخت‌های آموزشی مبتنی بر فناوری‌های جدید، همگرایی سه‌گانه دولت، صنعت و مراکز آموزشی، طراحی مدل‌های آموزشی و محتواهای آموزشی منطبق با نیاز صنعت و طراحی موقعیت‌های یادگیری بر اساس مدل واقعی بازار کار را از جمله اقدامات ضروری برای تحقق این تحول دانست.
آقامحمدی، توانمندسازی مستمر نیروی انسانی را از دیگر نکات حائز اهمیت برشمرد و گفت: برگزاری المپیاد یکی از راهکارهای عمیق و دقیق توانمندسازی نیروی انسانی است. 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: نگاه ویژه دولت چهاردهم به آموزش و پرورش و تاکید بر توسعه متوازن رشته‌های مهارتی فرصت بی‌نظیری برای رشد است.
حسن عدالت جو در پایان با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این المپیاد، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این المپیادها به همراهی هنرآموزان با تحولات روز و رساندن هنرجویان به صنعت، بازار کار، درآمد، کارآفرینی و اشتغال کمک کند.
المپیاد شایستگی محور هنرآموزان کشور، یک رویداد رقابتی است که در سه سطح هنرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود و هدف آن ارزیابی و سنجش توانمندی‌های عملی و تخصصی هنرجویان هنرستان‌ها در رشته‌های مختلف است.


نظرات شما