شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴
فرهنگی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی:

گذار از معلم‌محوری به آموزش ساختارمند و گروه‌محور، ضرورت نظام آموزشی امروز است

گذار از معلم‌محوری به آموزش ساختارمند و گروه‌محور، ضرورت نظام آموزشی امروز است
پیام خراسان - حسن عدالتجو در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت تحول در رویکردهای آموزشی، خواستار گذار از مدل معلم‌محور به سمت آموزش ساختارمند، مشارکتی و مبتنی بر فناوری‌های نوین شد.
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - حسن عدالتجو در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت تحول در رویکردهای آموزشی، خواستار گذار از مدل معلم‌محور به سمت آموزش ساختارمند، مشارکتی و مبتنی بر فناوری‌های نوین شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ حسن عدالت‌جو، معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان در این اجلاس گفت:
«جریان آموزشی باید از محوریت صرف معلم خارج شده و به سوی آموزش ساختارمند و مبتنی بر کار گروهی حرکت کند. استفاده هدفمند از فناوری‌های نوین در ارائه محتواهای درسی می‌تواند به این تحول کمک شایانی کند.»
وی با اشاره به اهمیت تربیت نسل مسئولیت‌پذیر و مشارکت‌جو افزود:
«هدف ما باید تربیت نسلی باشد که به کشور خود تعلق خاطر داشته و خود را متعهد به ساختن آینده آن بداند. این امر مستلزم آموزش هدفمند، الهام‌بخش و اثربخش است.»
عدالت‌جو همچنین اصل برنامه‌ریزی را یکی از ارکان کلیدی موفقیت در نظام آموزشی دانست و با استناد به قانون پاراتو تصریح کرد:
«هشتاد درصد نتایج، حاصل بیست درصد از عوامل کلیدی هستند؛ بنابراین تمرکز بر مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند مسیر دستیابی به اهداف آموزشی را هموارتر کند.»
وی شناسایی عوامل کلیدی در طراحی برنامه‌ها را تفاوت اصلی میان افراد حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای عنوان کرد و گفت:
«فرد حرفه‌ای می‌داند روی چه چیزی باید تمرکز کند، اما فرد غیرحرفه‌ای انرژی خود را صرف مسائل حاشیه‌ای می‌کند. ارزیابی صحیح این عوامل، از اصولی است که نیازمند نگاه دقیق و بلندمدت است.»


نظرات شما