دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۴
فرهنگی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی تأکید کرد:

نقش محوری هویت ملی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج نماز در فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی

نقش محوری هویت ملی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج نماز در فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی
پیام خراسان -
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ علی سعیدی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی، در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان با تقدیر از همراهی و همدلی مدیران و کارشناسان حوزه پرورشی و تربیت‌بدنی گفت: «به لطف مجاهدت‌های شما همکاران، امروز آموزش و پرورش استان در حوزه پرورشی و فرهنگی به جایگاه قابل دفاعی رسیده است.»
وی با اشاره به فعالیت‌های تابستانه، از رشد کم‌نظیر پایگاه‌های اوقات فراغت خبر داد و افزود: «در حالی که سال گذشته 850 پایگاه فعال در سطح استان داشتیم، امسال این عدد با وجود شرایط دشوار و محدودیت‌های موجود، به 2280 پایگاه افزایش یافته است. این رشد چشمگیر نشان‌دهنده انسجام درونی و اراده جمعی در بدنه پرورشی استان است.»
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان به برخی برنامه‌های موفق دیگر نیز اشاره کرد، از جمله:
حضور 80 هزار دانش‌آموز در مراسم اعتکاف
رشد دو برابری شرکت‌کنندگان در جشنواره فرهنگی هنری «فردا» (از 5 هزار به بیش از 10 هزار نفر)
وی با اشاره به برگزاری منظم و باکیفیت مسابقات قرآن در سه سطح، به تبیین سه رویکرد اصلی معاونت پرورشی در سال تحصیلی پیش‌رو پرداخت:
1. تقویت هویت دینی و ملی با محوریت عشق به پرچم و میهن
سعیدی گفت: «در شرایط خاص امروز کشور، باید دانش‌آموزان را با هویت ملی و دینی تربیت کرد. پیشنهاد می‌شود پویش‌های پرورشی پیش از آغاز سال تحصیلی برگزار و برنامه‌های صبحگاه مدارس با این محور تقویت شوند.»
2. کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت "نماد"
وی تأکید کرد: «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد)، محور اصلی پیشگیری و مداخله در آسیب‌های اجتماعی خواهد بود و آموزش‌های تخصصی برای کارکنان در این زمینه در حال طراحی و اجراست.»
3. توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی و نمازی
سعیدی خواستار اهتمام ویژه به برگزاری "اجلاسیه‌های نماز" در مدارس شد و گفت: «در این اجلاسیه‌ها باید از همه نقش‌آفرینان حوزه نماز از جمله مدیر، امام جماعت، معلم، والدین و دانش‌آموزان تجلیل شود. هدف‌گذاری ما برای امسال، برگزاری این مراسم در حداقل 50 درصد مدارس استان است.»
وی همچنین دو نکته کلیدی در تحقق اهداف پرورشی را یادآور شد:
تعریف دوباره نقش مربی پرورشی به‌عنوان راهبر جریان تربیت
تبدیل دانش‌آموز از مخاطب به کنشگر تربیتی با محور مسئولیت‌پذیری
در پایان، سعیدی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این رویکردها و حفظ انسجام موجود، آموزش و پرورش خراسان رضوی بتواند گام‌های مؤثری در رشد شخصیت دینی، ملی و اجتماعی دانش‌آموزان بردارد.


نظرات شما