پیام خراسان - غلامحسین غفوری رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش وپرورش خراسان رضوی در اجلاس روسای ادارات آموزش وپرورش استان اظهار کرد: با نگاهی صیانتمحور، کرامتمدار و همراه با هدایت، در کنار همکاران فرهنگی هستیم
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ در ادامه اجلاس رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق خراسان رضوی، غلامحسین غفوری، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل، با تأکید بر ضرورت تغییر رویکرد به این حوزه گفت: «ما در واقع در حال شنیدن صدای مردم هستیم، نه صرفاً رسیدگی به شکایات. گرچه قانون ما را ملزم به استفاده از واژه "شکایت" کرده، اما آنچه در عمل انجام میدهیم، مردمداری، صیانت از حقوق مراجعان و تکریم همکاران فرهنگی است.»
وی با اشاره به برداشت عمومی از حوزه ارزیابی، اظهار داشت: «اغلب با نوعی نگرانی و نگاه منفی به ارزیابی نگاه میشود، اما هدف ما مچگیری و پروندهسازی نیست، بلکه حمایت، هدایت و کمک به بهبود عملکرد است. اداره ارزیابی باید همانند سایر بخشها یاریرسان و تسهیلگر روند تعلیم و تربیت باشد.»
وی افزود: «ما تلاش میکنیم قبل از ورود به فرآیند اداری و ثبت شکایت رسمی، ابتدا راهکار و گفتگو را در اولویت قرار دهیم. بسیاری از مشکلات واقعاً پیچیده نیستند؛ فقط نیاز به شنیدن، درک و همدلی دارند.»
غفوری گفت: «هیچ مدرسه دولتی حق ندارد دانشآموز واجد شرایط ثبتنام در محدوده خود را به دلیل ضعف درسی نپذیرد.
او در ادامه با اشاره به اهمیت اطلاعرسانی شفاف، از مدیران خواست ماهی یکبار با مردم گفتگو کنند و از ظرفیت فضای مجازی، رسانهها و روزنامهها برای انتقال خدمات استفاده کنند.
وی افزود: «اگر ضعفی هست، باید آن را برطرف کنیم تا با سرافرازی، مهر 1404 را با عزت و سربلندی آغاز کنیم.»