دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۴
فرهنگی

مدیر حراست آموزش و پرورش خراسان رضوی در اجلاس روسای ادارات استان تأکید کرد:

صیانت از مأموریت‌های دستگاه تعلیم و تربیت در گرو اشراف اطلاعاتی، آگاهی‌بخشی و انسجام عملیاتی است

صیانت از مأموریت‌های دستگاه تعلیم و تربیت در گرو اشراف اطلاعاتی، آگاهی‌بخشی و انسجام عملیاتی است
پیام خراسان -
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ عباسعلی سلطانی، مدیر حراست آموزش و پرورش خراسان رضوی، در اجلاس رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان ، با تشریح سیاست های کلان آموزش و پرورش در دوره جدید، بر نقش نظارتی، مکمل و پشتیبان حراست در تحقق این سیاست‌ها تأکید کرد و گفت:
«وظیفه حراست ها در دستگاه تعلیم و تربیت؛ صیانت از مأموریت‌هاست؛ مأموریتی که در هدف گذاری جدید، با اجرای نقشه راه سند تحول بنیادین، تحقق پروژه مهری آرام و بی دغدغه، ارتقاء کیفیت آموزشی، توسعه عدالت آموزشی، تحول در ساختار، و تقویت فعالیت‌های پرورشی معنا پیدا می‌کند.»
سلطانی با اشاره به ضرورت اشراف اطلاعاتی و رصد محیط پیرامونی مدیران آموزش و پرورش، تصریح کرد:
«وظیفه ما درحوزه های حراستی صرفا" پرداختن به حفاظت فیزیکی از اماکن نیست، بلکه صیانت از سرمایه‌های انسانی، تجهیزات و مأموریت‌ها نیز جزئی ازنقش های عملیاتی حراست هاست. که این مهم محقق نمی‌شود مگر با شناخت اولویت‌ها و تفکر راهبردی در مدیریت.»
وی با تاکید بر اهمیت رصد و کنترل حرکت و کارآمدی سیستم، افزود:
«مطالبه مقام عالی وزارت از حراست‌ها دو چیز اصلی است: یکی بررسی و رصد اینکه؛ این‌که آیا دستگاه تعلیم و تربیت در حال حرکت است و دیگری اینکه آیا این حرکت در مسیر درست و ریل تعریف شده خود صورت می‌گیرد یا خیر؟ و در تحقق این مهم، ما موظفیم با صداقت و انصاف، به مدیران مشورت بدهیم.»
مدیر حراست استان با اشاره به یکی از تهدیدهای جدی، گفت:
«تخلیه تلفنی همچنان یکی از ساده ترین ، در دسترس ترین و ابزارهای اصلی دشمن برای دستیابی به اطلاعات است؛ خواه با بهره گیری از ادبیات محبت‌آمیز، خواه دستوری یا فریب‌کارانه و... فلذا باید همه همکاران ، آموزش دیده و هوشیار باشند.»
سلطانی با مروری بر تجربه جنگ 12 روزه و تلاش رژیم صهیونیستی برای ضربه به زیرساخت‌های جمهوری اسلامی، اظهار داشت:
«یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای این درگیری؛ " ادراک تهدید" بود. جنگ، هرچند خسارت‌بار، ما را متوجه آسیب پذیری ها ، نقاط ضعف و اولویت‌های پدافندی کرد. لذا این تجربه ، باید به برنامه‌های میدانی ما در مدارس نیز منتقل شود.»
وی آگاهی بخشی، بصیرت‌افزایی و تبیین را مأموریت اصلی نظام تعلیم و تربیت در شرایط جنگ ترکیبی دانست و تصریح کرد:
«نبرد امروز، فقط در میدان نظامی نیست؛ بلکه در شرایط فعلی ؛ راه اندازی جنگ روانی ، تسخیر ذهن در میدان روایت ها ، و استفاده از ابزار رسانه و القای ناکارآمدی از مهمترین ابزارهای تهدید دشمنان است . آموزش و پرورش باید سنگر آگاهی‌بخشی، اقناع‌سازی، تقویت حس وطن دوستی و امیدآفرینی باشد. براین اساس عادی جلوه دادن شرایط، بزرگ‌ترین خطاست؛ باید با تبیین درست وضعیت ، ذهن دانش‌آموزان و فرهنگیان را از القای یأس، ناکارآمدی و شبهه دور کنیم.»
سلطانی؛ ساختارمند کردن تبیین و تکثیر مربیان تبیینی در نظام آموزش و پرورش را یک ضرورت راهبردی دانست و افزود:
«اکتفا به چند سخنران محدود یا مربی چهادتبیین کافی نیست. این ظرفیت باید به صورتی ساختارمند، گسترده و هدفمند در بدنه آموزش و پرورش تقویت و تکثیر شود.»
در بخش پایانی سخنان، مدیر حراست خراسان رضوی با تاکید بر لزوم استمرار فعالیت "ستاد هماهنگی و مدیریت شرایط جنگی در آموزش و پرورش"، خواستار فعال ماندن این ستاد در ادارات تابعه شد و گفت:
« تا زمانی که وضعیت عادی به‌طور رسمی اعلام نشده، این ستاد باید جلسات منظم،مستمر ،با دستورکار مشخص و فعالیت میدانی داشته باشد. وبینارهای آموزشی، ابلاغ شرح وظایف و مسئولیت‌ها ،تقسیم کار و هماهنگی مستمر، از الزامات این مقطع حساس است.»


نظرات شما