پیام خراسان - مشاور وزیر و رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: قانونمداری، رعایت عدالت، صیانت از اطلاعات و احترام به جایگاه معلمان، چهار اصل بنیادین در نظام اداری آموزش و پرورش است که همه کارکنان حوزه منابع انسانی باید به آن پایبند باشند.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان ، علی باقرزاده روز چهارشنبه در گردهمایی کارشناسان حوزه منابع انسانی و اداری مدیریتهای آموزش و پرورش شهرستانهای خراسان جنوبی اظهار داشت: در یک سال گذشته، بیش از 430 هزار پرونده رتبهبندی معلمان در سراسر کشور تعیینتکلیف شده و بسیاری از ابهامات و موانع قانونی در این زمینه برطرف شده است.
وی افزود: با اقدامات انجامشده، امکان اجرای کامل آییننامه رتبهبندی برای همه فرهنگیان اعم از آموزشی و اداری فراهم شده و اکنون هیچ محدودیت قانونی یا مالی برای صدور احکام وجود ندارد.
باقرزاده همچنین از فراهم شدن زمینه ارتقای رتبه برای معلمان مدارس محروم، روستایی، عشایری و استثنایی از ابتدای سال تحصیلی جاری خبر داد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به حجم گسترده فعالیتهای انجامشده در حوزه منابع انسانی گفت: در سال گذشته بیش از 135 هزار متقاضی نقل و انتقال فرهنگیان مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد حدود 85 هزار نفر جابهجا شدند و صدور احکام و برقراری حقوق آنها در استانها و شهرستانها انجام شد.
باقرزاده همچنین از اتصال کد واحدهای سازمانی به فضاهای آموزشی، ساماندهی پستهای سازمانی و تکمیل تفاهمنامههای نیروی انسانی در مناطق کشور بهعنوان گامهای مهم در بهبود فرآیندهای اداری یاد کرد و گفت: امسال بیش از 700 تفاهمنامه منطقهای در حوزه ساماندهی نیروی انسانی منعقد شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر پنج اصل کلیدی در نظام منابع انسانی تأکید کرد و گفت: قانونگرایی، اخلاقمداری، امانتداری، عدالت و رعایت حقوق مردم و بیتالمال باید بهعنوان خطوط قرمز حرفهای مورد توجه همه همکاران باشد.
مشاور وزیر افزود: در آموزش و پرورش گرانبهاترین سرمایه، نیروی انسانی است و بیش از 94 درصد بودجه دستگاه صرف این بخش میشود، بنابراین کوچکترین تصمیم یا خطا در این حوزه به معنی مصرف نادرست بیتالمال است.
باقرزاده با قدردانی از تلاش مدیران و کارشناسان منابع انسانی استانها گفت: مدیریت موفق در گرو تشخیص درست اولویتها و توزیع بهینه منابع محدود در برابر نیازهای نامحدود است؛ موضوعی که بهویژه در آموزش و پرورش اهمیت دوچندان دارد.
وی در پایان بر ضرورت استمرار نشستهای کارشناسی و تبادل تجربه میان مدیران و کارشناسان منابع انسانی استانها تأکید کرد و گفت: چنین گردهماییهایی ضمن تقویت همدلی و انتقال تجربه، به اصلاح و بهروزرسانی سیاستهای حوزه منابع انسانی کمک میکند.