پیام خراسان -
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛در نشست تخصصی سرگروههای آموزش ابتدایی استان خراسان رضوی، علی روضهخوان، رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی دوره ابتدایی، با تأکید بر نقش محوری سرگروهها در تحقق اهداف تحولی آموزش ابتدایی، تفاهمنامه همکاری را نقشه راه اجرایی و هدفمند دانست و گفت: این تفاهمنامه زمانی معنا و اثر واقعی خواهد داشت که با حضور فعال، تعامل روزانه و مشارکت مستمر سرگروهها همراه شود.
وی با تشریح محورهای عملیاتی این برنامه، بر ضرورت برگزاری کارگاههای حضوری و مجازی با رویکرد هدفمند، انجام بازدیدهای تحلیلی از مدارس، و مشارکت مؤثر در گروههای شاد و اجتماعات یادگیری تأکید کرد.
روضهخوان همچنین همراهی در اجرای طرحهای ملی و استانی، ارزیابی تخصصی فعالیتها و رعایت اصول اخلاق حرفهای را از مهمترین انتظارات از سرگروهها برشمرد و افزود: «اداره تکنولوژی آموزشی، صرفاً ناظر نیست؛ بلکه پشتیبان و همراه سرگروهها در مسیر توسعه آموزش ابتدایی است. تحقق این اهداف، در گرو دانش تخصصی، تعهد حرفهای و انگیزه درونی آنان است.»
رئیس اداره تکنولوژی آموزشی دوره ابتدایی در پایان، ضمن ابراز امیدواری نسبت به استمرار این همکاریها، سرگروهها را از ارکان اصلی تحقق تحول بنیادین در آموزش ابتدایی دانست و خواستار نگاه علمی، مسئولانه و متعهدانهتر به مأموریتهای آنان شد.