يکشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۴
ورزشی

بارسا زیر قرارداد زد؛ ارزش ما بیشتر شده است!

بارسا زیر قرارداد زد؛ ارزش ما بیشتر شده است!
پیام خراسان - ورزش ۳ /مدیران بارسلونا در تلاش هستند تا قرارداد بهتری را با شرکت اسپاتیفای امضا کنند. باشگاه بارسلونا بیش از یک سال است که برای تضمین بهترین قرارداد حامی مالی ...
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ورزش 3 /مدیران بارسلونا در تلاش هستند تا قرارداد بهتری را با شرکت اسپاتیفای امضا کنند.
باشگاه بارسلونا بیش از یک سال است که برای تضمین بهترین قرارداد حامی مالی جهان با نایکی تلاش می‌کند که در نهایت در دسامبر گذشته از سال 2028 تا 2038 تمدید شد و میانگین درآمد سالانه‌ای معادل 127 میلیون یورو دارد. در ماه‌های آینده، اسپاتیفای نیز با هدف مشابه آماده است تا در مرکز توجه قرار گیرد.
قرارداد حامی مالی اصلی پیراهن تیم‌های اول مردان و زنان در 30 ژوئن 2026 در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد. شرکت سوئدی پخش موسیقی حدود 65 میلیون یورو در هر فصل پرداخت می‌کند، به‌ علاوه مجموعه‌ای از پاداش‌ها که درآمد بارسا را به حدود 70 میلیون یورو می‌رساند. علاوه بر این، پنج میلیون یورو در هر فصل برای حق نام‌گذاری ورزشگاه نوکمپ پرداخت کرده است. این مبلغ طبق توافقی که از قبل امضا شده، از سال 2026 تا 2034 به 20 میلیون یورو در سال افزایش می‌یابد تا نام ورزشگاهی را که تا آن زمان تکمیل شده است، حفظ کند.
از زمان تایید این قرارداد در مجمع فوق‌ العاده بارسلونا در سوم آوریل 2022، هر دو طرف این همکاری را فوق‌العاده ارزیابی کرده‌اند. اسپاتیفای شرکتی جهانی، مدرن و بدون خدشه‌های اعتباری است. طبق قرارداد فعلی و تنها برای پیراهن و لباس تمرینی، اسپاتیفای حق دارد با افزایش 10 میلیون یورو در هزینه سالانه، قرارداد را به صورت یک‌ جانبه تا سال 2030 تمدید کند که در این صورت 70 میلیون یورو خواهد پرداخت.
ایده این شرکت این است که بارسا سپس به آن حق دهد با گزینه یک‌ جانبه، این قرارداد را از 2030 تا 2034 با افزایش 10 میلیون یورویی دیگر تمدید کند. اگر خواسته‌های اسپاتیفای محقق شود، این شرکت در طول 9 سال آینده برای درج لوگویش بر روی پیراهن این تیم، 80 میلیون یورو خواهد پرداخت.
حالا موندو دپورتیوو مدعی شده است که باشگاه بارسلونا حاضر نیست به این اندازه امتیاز بدهد چون معتقد است که پیراهن بارسا که رکوردهای فروش را هم شکسته، بسیار بیشتر از 80 میلیون یورویی که اسپاتیفای تا سال 2034 پرداخت می‌کرد، ارزش دارد. به همین دلیل، اجماعی درون این باشگاه وجود دارد که بر اساس تحقیقات بازار در بخش تجاری، پیراهن بارسا به تنهایی در حال حاضر حدود 120 میلیون یورو در هر فصل ارزش دارد، چرا که 24 ساعته در تمام رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جهان دیده می‌شود.
بازار
در داخل باشگاه بارسلونا، اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر این که ممکن است واکنشی برای جایگزینی اسپاتیفای شکل بگیرد. تاثیر و ابعاد جهانی تیم مردان بارسا واضح است، تیمی که فصل گذشته تا آستانه کسب همه عناوین پیش رفت و حضور لامین یامال تاثیر مضاعفی ایجاد کرده است. همچنین نباید تیم زنان را فراموش کرد که یک الگوی واقعی با کسب سه جام قهرمانی اروپا از سال 2021 و چهار توپ طلای اخیر (دو توپ طلا توسط الکسا پوتیاس و دو توپ طلا توسط آیتانا بونماتی) در اختیار دارد.
بارسای 2022 که اسپاتیفای با آن قرارداد بست، به هیچ عنوان با بارسای 2025 قابل قیاس نیست و این باشگاه می‌خواهد در مذاکرات مجدد با این شرکت سوئدی، از برگ‌های برنده‌اش استفاده کند تا از جولای 2026 درآمد سالانه از پیراهن بیشتر از 80 میلیون یوروی مقرر در صورت تمدید یک‌ جانبه باشد.
جوان بودن ترکیب این تیم، به‌ خصوص تیم مردان، با بسیاری از هواداران موسیقی که مایل به مشارکت فعال در کمپین‌های اسپاتیفای هستند (کاری که تا به حال نیز انجام داده‌اند) یک عامل دیگر است که بارسا می‌تواند روی آن تکیه کند. در غیر این صورت، این باشگاه آماده شنیدن پیشنهادهای دیگر است، همان‌طور که قبل از تمدید با نایکی با پوما مذاکره کرده بود.


نظرات شما